וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא "הבן של"

משה בוקר ויניב קובוביץ'

13.10.2006 / 10:36

תדמית המאמן הבעייתי של גיא לוי הוחלפה לאחרונה בכזו של "אדם נינוח שהשחקנים משחקים עבורו". עם התוצאות קשה להתווכח


רק שלשום גיא לוי היה חלק מרגע קסום בכדורגל הישראלי, כשהוביל את הנבחרת הצעירה להופעה היסטורית באליפות אירופה. ביום שני הקרוב הוא יהיה חלק מרגע קצת אחר, ראוותני ומפואר הרבה פחות, בליגה הלאומית. קבוצתו, הפועל נצרת עילית, תפגוש את הפועל אשקלון. שער זכות ראשון העונה, אחרי ארבעה משחקים עקרים, יתקבל בברכה. "עדיין לא חשבתי על המשחק הזה", הודה לוי אתמול. "תן לי להמשיך לחגוג ולחשוב על ההיסטוריה שעשינו. עד יום שני אלוהים גדול".

לוי הסתובב אתמול כמו חתן ביום כלולותיו. בין מבול הטלפונים שקיבל מאז סיום המשחק היו שיחות מראש הממשלה, מדרור קשטן וממשה סיני, אבל דווקא שתי שיחות אחרות ריגשו אותו במיוחד. "טלפונים מאילנה, פקידה בהתאחדות, וממאמן העבר הגדול אמציה לבקוביץ' היו מיוחדים עבורי", סיפר.

תכירו את גיא לוי מודל 2006, שונה לחלוטין מהאדם ומהמאמן שכולם הכירו - או חשבו שהכירו - בעבר. מי שנחשב לכדורגלן בעייתי, שפרש מוקדם והחל לאמן כבר בגיל 27, סבל תמיד מבעיה תדמיתית נוספת: במשך שנים היה מוכר בעיקר כבן של גברי. בסיום המשחק שלשום הוסרה התווית, ומאושר לא פחות היה אביו שאמר: "אחרי הרבה שנים שפגעו בו ואמרו שהוא מאמן רק בזכותי, יתחילו לומר שאני אבא של גיא". המאמן עצמו טוען: "אנשים דיברו, ואני תמיד השתדלתי להיות בסדר. אני לא רוצה להסביר מה ההבדל בין גיא של אז לגיא של היום. מבחינתי העבר מת".

שטח סטרילי

כאשר לוי מונה למאמן הנבחרת הצעירה, רבים הרימו גבה. אבל מי שבעבר הדריך בהצלחה מוגבלת את הפועל פ"ת, צפרירים חולון והפועל חיפה, הפך את הצעירה מנבחרת אנונימית שאיש לא מתעניין בה ליישות פופולרית ובעלת זכויות. "בניגוד לנבחרות בעבר", הוא מסביר, "השחקנים לא רק הביאו מהכישרון אלא ניפקו קבלות בכל רגע נתון. הם הרגישו כמו משפחה וסיפקו את הסחורה".

ללוי יש דרך מיוחדת להתכונן למשחקים. בניגוד למאמנים רבים - כולל מאמני נבחרות לשעבר - לא תראו אותו מסתובב עם ערימת כרטיסים, עומד סמוך לכניסה ליציע הכבוד ומחלק הזמנות. לא תראו מקורבים שלו מגיעים למלון הנבחרת לקבל הזמנות. כהכנה למשחק הוא מנתק את הטלפון למשך 24 שעות ומעדיף לקרוא ספר. "אני אוהב לחשוב הרבה על המשחק וכדי להפיג את המתח, אני לוקח ספר טוב", הוא מסביר.

"הוא יודע שעליו לקבל החלטות גורליות והוא צריך שקט נפשי ושטח סטרילי", מספר אלי רוזן, מנהל הנבחרת בשמונה השנים האחרונות. "גיא לעולם לא נכנס ללחץ. הוא נינוח, רגוע ומשדר שלווה לשחקנים. גם אם השחקנים טועים, הוא לא צועק אלא מסביר דברים בגובה העיניים ובצורה רגועה, מספיק מבט חודר לעיניים כדי שהשחקנים יבינו שאינו מרוצה. לכן הם משחקים עבורו ואוהבים את זה".

"גיא מאמן שאתה הולך אתו עד הסוף, הוא נותן לך הרגשה שאתה הכי חשוב אצלו", מספר רועי דיין. "במשחק האחרון ראיתי שאני אפילו לא בסגל, דפקתי לו על הדלת ונתתי לו חיבוק חזק ונשיקה, ביקשתי ממנו רק שיצליחו. אין אף מאמן שהיתי עושה את זה אתו".

פסיכולוגיה ונומרולוגיה

אבל לוי אינו מסתפק בהשקעה בשחקניו, אלא משקיע גם במעקב אחרי היריבות. "הוא דורש להשיג כל חומר וקלטות על הנבחרות ויושב שעות כדי לבחון כל יריבה", מספר רוזן. לוי מאשר: "זאת העבודה. אני יודע כל פרט על כל יריב כדי שלא יהיו הפתעות. מידע שהעברתי לשחקנים לפני צרפת עזר לנו מאוד והכל עבד כמו שתכננו".

גם בטריקים פסיכולוגיים משתמש מאמן הצעירה. במשחק בצרפת נתלו ברחבי העיר ובמלון בו התאכסנה הנבחרת שלטים עם תמונות שחקני היריבה. לוי לקח את אחד השלטים לחדר האוכל, הציג אותו בפני השחקנים ואמר בחיוך: "כולם ביחד שווים יותר מ-28 מיליון יורו ואנחנו נעבור אותם ונעלה לשלב הבא". השחקנים מעידים שהיו כאלו שצחקו, אבל היום טוענים השחקנים שלוי פשוט האמין שהוא עובר שלב ושידר זאת מהרגע הראשון.

מקורבים מעידים כי לוי נעזר באופן קבוע בנומרולוג. לפני משחקים ואפילו תוך כדי, יש לאותו איש סוד השפעה. פעם, מספרים שחקנים, רץ רוזן לשחקנים באמצע אימון ושאל בהיסטריה מי זה מספר 13. לפי העדויות, לוי, שאחז בטלפון הסלולרי שלו, נרגע כשהבין כי אין אחד כזה.

זאב זלצר, מאמן העל של נבחרות הנוער, אינו מופתע מההצלחה. "כל השחקנים שנמצאים אצלו הם יוצאי נבחרת הנוער", הוא מסביר. "אנחנו מדברים המון, גיא אוהב לדעת כל פרט על כל שחקן. הוא משקיע המון ועשה עבודה נהדרת".

בחודש שעבר, בזמן הסכסוך המתוקשר עם קשטן, שמע לוי את יו"ר ההתאחדות, איצ'ה מנחם, מתבטא כי תפקיד הנבחרת הצעירה הוא בראש ובראשונה לספק שחקנים לבוגרת. "זה לא היה נכון אז וזה לא נכון היום", הוא אומר כעת. "תפקידם של הצעירים הוא לשחק טוב בצעירה. רק אם יתרמו ויספקו את הסחורה - ובזכות זה - צריך לאפשר להם לעלות לבוגרת".

ייתכן שלוי לא רואה לחלוטין עין בעין עם מנחם, אבל בהתאחדות לא מתעלמים מההצלחה. בשבוע הבא הם יקבלו ממנו תוכנית עבודה מפורטת לקראת אליפות אירופה, והחלטה אחת שכבר התקבלה היא לשדרג את שכרו באופן משמעותי. הפעם אף אחד לא יגיד שזה בגלל שהוא "הבן של".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully