וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה נעלמה הליגה הספרדית?

יואב ויכסלפיש

13.10.2006 / 10:30

נשיא סביליה גרם בקיץ למהומה סביב זכויות השידור של הליגה הספרדית, ויש לו חלק בכך שהליגה עדיין אינה משודרת בארץ

עננה של ערפל מרחפת סביב משחקי הליגה הספרדית, שעדיין אינם משודרים בערוץ הספורט, בניגוד לשנים עברו. רבים רואים ב- 22 באוקטובר, תאריך הסופר קלאסיקו ריאל-ברצלונה, את נקודת האל-חזור בסוגיה.

בפרשת הזכויות מעורבת דמות שאינה מוכרת לקהל הישראלי. מדובר באחד חוזה מאריה דל נידו. הבחור הוא נשיא סביליה, והזכייה בגביע אופ"א העלתה לו את השתן לראש. אחרי הסופר קאפ במונאקו (0:3 על ברצלונה) הוא הכריז שסביליה היא הקבוצה הטובה באירופה. דל נידו החליט שסביליה (מקום רביעי אשתקד, אליפות אחרונה ב- 1946) לא תסתפק בתמלוגים של קבוצה בינונית ודרש סכומים גבוהים בהרבה מבעבר מתאגיד "סוגקאבל" (קאנאל פלוס), המחזיק בזכויות השידור של הליגה. לדל נידו הצטרפו בעלי קבוצות קטנות שדרשו לחלק את העוגה מחדש (בספרד הקבוצות מוכרות בעצמן את הזכויות, בניגוד לליגה שלנו).

אחרי עיכוב ממושך חתמו 19 מ- 20 קבוצות הליגה על חוזה עם "סוגקאבל", ההתקשרויות עם השווקים השונים החלו באיחור ועם ישראל עדיין לא סוכם דבר. סביליה, אגב, העבירה את הזכויות לחברה אחרת.

"סוגקאבל", כאמור, מיהרה לחתום בזמן הקצר שנותר עד פתיחת הליגה (סוף אוגוסט) על חוזים עם השווקים הגדולים באירופה, כמו הגרמני והאנגלי (שידור דיגיטלי בסקיי ספורט), וישראל, שוק קטן יחסית, נותרה בינתיים בלי חוזה. שמועות קשרו את חברת "צ'רלטון" לעניין, ורמזו כאילו יש מאבק בינה לבין ערוץ הספורט על הזכויות, אבל המנכ"ל אדר זהבי הכחיש אותן שוב השבוע.

הודעה רשמית של ערוץ הספורט מספרת ש"השידורים יחודשו לאחר שייפתרו מספר בעיות משפטיות המעכבות את החתימה על הסכם שידורים ארוך טווח עם בעלי הזכויות של הליגה הספרדית. ערוץ הספורט עושה את מירב המאמצים על מנת להביא בסופו של דבר את שידורי הליגה לצופים בישראל". כולנו מקווים שהמאמצים יוכתרו בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully