וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון פותחת עונה, גם פיני וארז

אריה ליבנת

11.10.2006 / 9:03

הליגה היוונית יוצאת לדרך, עם שני מאמנים ישראלים. גרשון ואולימפיאקוס ישחקו מול לאריסה, ביטמן ואפולון נגד אולימפיאדה

הליגה היוונית בכדורסל תיפתח הערב (רביעי), כשהיא מכילה זווית ישראלית מפותחת: לראשונה יאמנו בה שני מאמנים ישראלים. אולימפיאקוס פיראוס עם [[פיני גרשון]] תתארח אצל א.א.ל לאריסה; ארז ביטמן יערוך הופעת בכורה בליגה כמאמן אפולון פטראס, שתארח בדרבי את העולה החדשה, אולימפיאדה פטראס.

אולימפיאקוס כבר הודחה מהגביע בשמינית הגמר בידי פנאתינייקוס, אבל נראה שהתאוששה. היא השיגה מאז רצף ניצחונות נאה במשחקי אימון, והביאה מחליף ראוי לארווידאס מאשיסקאוסקאס הפצוע - דאמיר מולמרוביץ'. הסגל המרשים והעמוק של גרשון (15 שחקנים) בראשות אלכס אקר, הנרי דומרקאנט, ראיין סטאק, סקוני פן וסופוקליס סחורסטיאניטיס אמור להוביל את אולימפיאקוס לקרב ראש בראש על הכתר עם האלופה פנאתינייקוס.

האחרונה, שתארח מחר את אריס סלוניקי במשחק המרכזי, הרשימה מאוד הקיץ וטיילה עד גמר הגביע. טוני דלק, סאני בצ'ירוביץ', רוברטס יאבטוקאס ורמונאס שיסקאוסאקס חברו למייק באטיסט, דמיטרי דימאנטידיס ואחרים וביחד מרכיבים סגל שיפסיד מעט מאוד, אם בכלל, בליגה.

אפולון של ביטמן, שסיימה בעונה שעברה במקום התשיעי, קיצצה חצי מהתקציב והיא מגיעה לליגה עם שני זרים לא כשירים לגמרי, טרנס רנצ'ר ובראיין מרקסון, אבל משחקים בשורותיה שלושה בוסמנים לא רעים, בעיקר איבו יוסיפוביץ' שהגיע מהליגה הרוסית.

הליגה היוונית שולחת שלוש נציגות ליורוליג, שתיים ליול"ב קאפ ושתיים ליורוקאפ, ופה ושם אפשר למצוא בה שמות נוצצים כמו מאליק דיקסון, מלך הסלים של הליגה הישראלית והטורקית בשנתיים האחרונות שנחת בפנאליניוס, ודניה אברהמס ממארוסי. אולם זאת ליגה שבה מועדונים רבים לא מיטבים להתנהל מבחינה כלכלית (ישנו סינדרום כמעט קבוע של קבוצות הנתקעות עם חוזי עתק לשחקנים מקומיים, כמו פאניוניוס עם ניקוס איקונומו, שחקן א.א.ק אתונה) והאולמות רחוקים מלהיות מלאים. העובדה שבחצי גמר הגביע יתמודדו שתי קבוצות מהליגה השנייה אומרת הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully