וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרכות שלנו לא מקובלת עליי"

10.10.2006 / 20:32

צסק"א שוב גברה על מכבי, שנראתה מבולבלת, 81:90 בקלן. ספאחיה לא אהב את ההגנה שלו. הצהובים יפגשו את פיניקס (17:55, 5+)

במכבי ת"א מתחילים להתרגל לחיים החדשים שאחרי עידן הדומיננטיות האירופית. רק לפני כמה חודשים הגיעו הצהובים למפגש מול צסק"א בגמר היורוליג כפייבוריטים ברורים, והפסידו במפתיע לקבוצה ממושמעת ויעילה מהם. הערב (שלישי) שוב נפגשו שתי הקבוצות, אבל הפעם, בנוסף למשמעת וליעילות, גם הכשרון והיכולת היו בצד הרוסי. מהפתיחה היה ברור שיש הבדלי רמות גדולים בין הקבוצות, כשיתרון השיא צומח ל-19:37 לצסק"א. לקראת הסיום הורידה אלופת היורוליג את הרגל מהגז, והצהובים צימצמו וסיימו עם הפסד מכובד, 90:81.

צסק"א תשחק מחר (רביעי) מול הפילדלפיה 76', שגברה על הפיניקס סאנס 100:103 במשחק מותח וצמוד. מכבי ת"א תפגוש את פיניקס.

אתמול (שני) החתימה מכבי את נואל פליקס כזר השלישי והמחליף למייסיאו באסטון. גבוה שני לצידו של ניקולה וויצ'יץ', מישהו שימנע את הטיולים הקלילים עד הטבעת, בלט בהיעדרו. אולי הוא יהיה מי שיחפה על הבינוניות ההגנתית של שאר שחקני הסגל שלו, כי כמות לייאפים כזו במשחק יורוליג אינה באה בחשבון. מי שנהנה מההפקר היה בעיקר מתיאה סמודיס (24 נקודות) ודייויד אנדרסן (19 נקודות).

גם בהתקפה היו הרבה מאוד סיבות לדאגה עבור האוהדים הצהובים, כאשר וויל ביינום הציג לצד מהלכים וירטואוזים (18 נקודות ו-7 אסיסטים) יותר מדי איבודים מטופשים (8 במספר) וקבלת החלטות מפוקפקת. רודני ביופורד, לעומת זאת, הראה לנו שיש לו בחירת זריקות מחפירה (2 מ-10 מהשדה), וזהו בערך. לפחות בינתיים. המצטיין בשורות האלופה הישראלית, באופן מפתיע, היה ליאור אליהו, שמול עיניהם של סקאוטים לא מעטים ובטורניר רשמי של ה-NBA, החזיק בדקות הרעות את מכבי עם הראש מעל המים. הוא סיים עם 21, רובן אחרי כניסות חמקניות עד הטבעת (9 מ-11 מהשדה). בנוסף, היו לו 10 כדורים חוזרים. ישראלי אחר, יותם הלפרין, הצליח לייצב את הספינה ברבע השלישי, אירגן את ההתקפה, וקלע 12. כשהוא היה על הפרקט מכבי הצליחה להגיע לסלים קלים, ויותר מזוג ידיים אחד נגע בכדור בכל התקפה.

ברבע הרביעי הפער אף צומק לשלוש בלבד, אבל קשה היה שלא לחוש שהמשחק נמצא בידיים של צסק"א כל עוד הם מעוניינים בכך. ואכן, פפאלוקאס (10 אסיסטים) וחבריו האיצו מעט את הקצב, יצאו לריצה של 6:15 ודאגו שהסיום לא יהיה מותח, בדיוק מסוג הקילינג אינסטינקט שאנחנו מצפים מאלופת אירופה. רק שפעם מכבי הייתה בצד הנותן, והיום היא בצד המקבל.

מהלך המשחק

הסל הראשון של מכבי היה בלתי רגיל, עם בק דור אופייני שוויצ'יץ' שלח לביינום, שבתורו ריחף מצד אחד של הטבעת לצד השני, וסיים בזריקה מעל לראש תוך כדי נפילה. מאותו רגע והלאה השתלטו הרוסים על המשחק, הרבה בזכות הקבוצתיות והפרגון שלהם, שפירקו לגורמים את ההגנה הלא מרשימה של נוון ספאחיה. כמה מהלכים אישיים של ליאור אליהו השאירו את מכבי קרובה, בפיגור 21:17 בלבד בסיום הרבע הראשון.

פפאלוקאס, שחילק לא מעט אסיסטים נפלאים כשעלה לשחק, סייע להתעלל בעזרת מסירות פשוטות ותנועה חכמה להגדיל את היתרון ל-19:37, שמונה דקות לסיום הרבע. חסרונו של מייסיאו באסטון שעזב - ונואל פליקס שעוד לא הגיע - הפך ברור יותר ויותר עם כל לייאפ ולייאפ שאלופת היורוליג סידרה לעצמה כמו באימון. המחצית הסתיימה בתוצאה 33:49 לאדומים.

הרבע השלישי נפתח עם שרון ששון ויניב גרין כגבוהים, ובהמשך שולב ביינום יחד עם שני הישראלים המצוינים לעיל, פלוס הלפרין ואליהו - אמריקאי אחד וארבעה ישראלים. ההתקפה החלה לזרום, במיוחד דרך מבצעים וכניסות של אליהו, והפער צומק בסיום הרבע ל-68:57.

ברבע הרביעי ניכר היה שהשחקנים המבוגרים של צסק"א מורידים הילוך, וניהול המשחק של הלפרין צומק עד ל-67:64 עשר דקות לסיום, אחרי אסיסט נפלא של האחרון לג'יימי ארנולד, שמצא את עצמו חופשי ליד הטבעת, והטביע את הכדור בעוצמה. בשלב זה נכנס ביינום הצעיר למשחק, ההתקפה נתקעה, האיבודים הגיעו, והפער גדל ל-10, ארבע דקות לסיום.

הרבו לקלוע למכבי: אליהו 21, ביינום 18, הלפרין 12, וויצ'יץ' 11 (6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים)

הרבו לקלוע לצסק"א: סמודיס 24, אנדרסן 19, לנגדון 17, ואן דר שפיגל 12.

מסינה: "אליהו שחקן נפלא ומודרני"

"הקבוצה שלנו לא מנוסה מספיק", הודה נוון ספאחיה בסיום. "היינו זקוקים למשחק הזה יותר מאשר לעוד אימון, אבל אולי אנחנו צריכים הפסקה בין משחקים נגד קבוצות כל כך חזקות כמו הספרס וצסק"א כדי לעבוד על כל מיני דברים. עוד נוכל בעתיד לשחק מול קבוצות ברמה של צסק"א".

"היינו רכים מאוד במחצית הראשונה, וזה לא מקובל עליי", המשיך הקרואטי. "אנחנו סובלים מחוסר ניסיון, כך שבכל פעם שהתקרבנו לצסק"א איבדנו את הכדור. לאבד 22 כדורים במשחק רציני נגד יריבה חזקה זה הרבה מדי. שיחקנו טוב במשך דקות רבות יותר מאשר במשחק נגד סן אנטוניו, אבל אני מעריך שכרגע אנחנו ממצים אולי 50 או 60 אחוז מהפוטנציאל האמיתי שלנו".

"כולם כל הזמן מדברים על השחקנים שעזבו, ונכון שאנתוני פארקר ומייסיאו באסטון הם שחקנים נפלאים, אבל אני חושב שיש לנו קבוצה נהדרת", סיפר יותם הלפרין. "חשוב לזכור שהערב שיחקנו נגד אלופת אירופה. צסק"א משחקת ביחד כבר שנתיים בערך, בעוד שאנחנו קבוצה חדשה. אני לא יודע כמה זמן זה ייקח - ימים או שבועות - אבל בסוף נתחבר. בכל מקרה, אני מאוד מאמין בקבוצה שנבנתה כאן".

וויל ביינום: "פתחנו את המשחק רע מאוד מבחינה הגנתית. אנחנו עדיין בשלב מוקדם מאוד של העונה, ומתאמנים ביחד בקושי שבועיים. בכל מקרה, אין תירוצים. צסק"א נתנה משחק נהדר וכל הקרדיט מגיע לה".

מאמן צסק"א, אטורה מסינה, בחר להחמיא בסיום לכמה משחקני מכבי: "מאוד התרשמתי מביינום ומאליהו. אני חושב שאליהו שחקן נפלא ומודרני שיהיה לו חלק חשוב בשיטת המשחק של מכבי. אהבתי גם את הלפרין, שחזר אחרי התקופה בלובליאנה. כל הקבוצות זקוקות לזמן, וכשיגיע הפורוורד החדש של מכבי נואל פליקס, היא תהיה טובה עוד יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully