וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרסטאר מהספסל

10.10.2006 / 12:21

לפני ארבע שנים נזרק תיאודורוס פפאלוקאס מאולימפיאקוס, היום הוא פוגש את מכבי ת"א ככוכב שתי אלופות אירופה, צסק"א ויוון. ראיון

חמש מדליות, לא פחות, צבר תיאודורוס פפאלוקאס בשנה האחרונה. ארבע מהן בצבע זהב - אליפות אירופה עם נבחרת יוון וטריפל היסטורי במדי צסק"א מוסקבה. מידאס המודרני, אם תרצו. רק נבחרת ספרד מנעה במונדובאסקט האחרון מפפאלוקאס את התואר היחיד שעדיין חסר לו, אליפות העולם. וכל זה כשחקן שישי; פפאלוקאס לא פתח ולו פעם אחת בחמישייה, בשום מסגרת. "אני מרגיש שהייתי בקבוצות הנכונות בזמן הנכון", הוא מצטנע בראיון לוואלה! ספורט. "בצסק"א ובנבחרת יוון יש שחקנים נהדרים. בלעדיהם שום דבר לא היה קורה".

שונא את האווירה ביוון

ארבע שנים אחרי שנחתכת מאולימפיאקוס, הפכת לסופרסטאר בכדורסל האירופאי.

"אני לא מרגיש כמו סופרסטאר. אני חושב שאני שחקן טוב שצבר ניסיון. התפתחתי בשנים האחרונות, הרצון לנצח בער בי. זה דחף אותי לתת עונות טובות ולהראות יכולת טובה במשחקים המכריעים. כמו שאמרתי, הייתי בקבוצות הנכונות ברגע המתאים. בצסק"א ובנבחרת יוון יש הרבה מאוד כישרון. אני לא מאלה שקולעים 20 נקודות בכל משחק, אבל אני משפיע על המשחק בדרכים אחרות. אני מעדיף למסור מאשר לקלוע, ואוהב לעשות את החברים שלי טובים יותר. נכון שבמשחקים מסויימים הייתי חייב לקלוע כי קיבלתי הוראה מהמאמן, כמו נגד צרפת או גרמניה ביורובאסקט, או כמו בפיינל פור בפראג, אבל בעיקרון אני אוהב לעשות את הדברים האחרים".

לא הגיע הזמן שתהפוך לשחקן חמישייה?

"תראה, עניין השחקן השישי התחיל עוד כשהייתי בפניוניוס. בשנה הראשונה שלי שם המאמן חשב שעדיף שאתחיל מהספסל, משתי סיבות – אחת, כי השחקנים בקבוצה האמינו שכשאני עולה מהספסל אני יכול לשנות את המשחק, והסיבה השנייה היא שכשאני יושב על הספסל בדקות הראשונות אני לומד את הקבוצה היריבה, רואה מה הם עושים יותר טוב ומה פחות טוב, וקורא את נקודות התורפה שלהם. כשאני עולה למגרש אני יודע בדיוק מה לעשות כדי לעזור לקבוצה שלי. אני אוהב להיות שחקן שישי. בכדורסל, ההפך מבכדורגל, הכלל הוא שהשחקנים החשובים מסיימים את המשחק, לא פותחים אותו. דושאן איבקוביץ' אמר לי את זה כל הזמן, והוא צודק לחלוטין".

השגת הכל בכדורסל האירופאי, וביוון פורסם שהיו לך הרבה הצעות מה-NBA אחרי המונדובאסקט האחרון. למה אתה לא שם?

"אחרי המונדובאסקט קיבלתי כמה פניות, אבל העדפתי להישאר בצסק"א. יש לי בעיה אחת - אני שונא להפסיד. שונא. הייתי מוכן ללכת רק לקבוצת NBA ששואפת לקחת את האליפות. לא היה אכפת לי מה אעשה שם, רק לשחק בקבוצה תחרותית ברמה הגבוהה ביותר. הייתי מעדיף קבוצת NBA שמשחקת בסגנון משחק אירופאי, כמו סן אנטוניו, דטרויט פיסטונס ומיאמי היט. הייתה לי הצעה ממיאמי, אבל ההבדל הגדול ביותר היה בכסף. צסק"א נתנו לי הצעה שגרמה לי להבין שהם מכבדים אותי יותר. מעבר לזה, האנשים בצסק"א, המנכ"ל קושנצ'נקו וכל השחקנים אוהבים אותי מאוד, ואני מרגיש שזה הבית השני שלי. האוהדים מתייחסים אלי כמו למלך, ולא הרגשתי שללכת ל-NBA בסיטואציה הזו זה הדבר הנכון. בכל מקרה, ולמרות שאני כבר בן 29, אולי בעתיד. אני לא סוגר את הדלת, כי אני חושב שהדבר היחיד שעוד לא עשיתי בקריירה זה להגיע ל-NBA".

היית חלק מגל השחקנים שעזב את יוון לליגה הרוסית בשנים האחרונות, בין היתר בגלל הבעיות הכלכליות בכדורסל היווני. רובם, דוגמת דיקודיס וחאדג'יברטס, כבר חזרו. אין בך את הרצון לחזור ליוון, במיוחד בעונה בה הפיינל פור נערך באתונה?

"קודם כל לא עזבתי את יוון בגלל הבעיות הכלכליות, אלא כי אולימפיאקוס לא רצתה אותי. היה לי חוזה לארבע שנים בקבוצה אבל הם שברו אותו אחרי השנה הראשונה. לפני כמה חודשים, אחרי שלקחנו את היורוליג, אולימפיאקוס הציעה לי חוזה גדול. אני יודע שאין עוד קבוצה באירופה שיכלה להציע לי חוזה בסדר הגודל הזה, אבל זה לא העניין של הכסף, אלא איך אני מרגיש לגבי הקבוצה והאוהדים, ובצסק"א אני מרגיש בבית. מה גם שמבחינת החוזה שלי בצסק"א זה היה עניין סבוך, אז העדפתי לשכוח מהכל ולהישאר.

"לגבי הפיינל פור שייערך באתונה, אני משחק מחוץ ליוון גם בגלל שאני לא אוהב מה שקורה במשחקים שם. אני רגיל לשחק כדורסל באווירה טובה, לא באווירה של מלחמה. כשאתה משחק באולימפיאקוס ומפסיד לפנאתינייקוס, או להפך, אסור לך לצאת מהבית. אני לא אוהב את זה, אני רגיל לשחק באווירה אחרת. מקצועית, גם העונה ניאבק על התואר. אני לא חושב שאם אתה מארח את הפיינל פור בבית יותר קל לך לזכות בתואר. בעונה 2005 קבענו שיא של 45 ניצחונות רצופים, אבל דווקא ברגע המכריע, בחצי הגמר מול טאו, נלחצנו מאוד והפסדנו. אני חושב שגם לפאו וגם לאולימפיאקוס יהיה מאוד קשה העונה, כי הן ישחקו תחת לחץ אדיר וזה דבר לא קל. אני חושב שדווקא לקבוצות האחרות יהיה קל יותר להגיע לשם. ראינו את זה בשנים האחרונות. בגמר בפראג, כשעלינו למגרש, הרגשנו כמו ביד אליהו, עם כל האוהדים של מכבי, ובסוף ניצחנו בכל זאת".

בשביל מה לשנות

צסק"א כמעט ולא ערכה הקיץ שינויים בסגל הקבוצה, פרט לפרישתו של סרגיי פאנוב ולצירופם של שני צעירים חדשים. פפאלוקאס לא מסכים עם הסברה, לפיה קבוצה שהגיעה לשיא מסויים חייבת לערוך מספר שינויים על מנת להימנע מתחושה של מיצוי ועייפות מנטאלית. "לא כדאי לפגוע בכימיה המצויינת של הקבוצה הזאת", הוא אומר. "אחרי שנים של ניסיונות סוף סוף הצלחנו לקחת את היורוליג, ולא יהיה חכם לשנות משהו. בכלל, בכל אחת מהעונות שלי בצסק"א אני לא זוכר שינויים מרחיקי לכת בשום קיץ. יש שחקנים כמוני, כמו ג'יי אר הולדן, סאברשנקו, שנמצאים בקבוצה כבר כמה שנים, וזה דבר חשוב. השנה נקבל בחזרה את דיוויד אנדרסן, שנעדר בגלל פציעה מרוב העונה שעברה. עכשיו הוא בריא ויש לנו פיתרון נוסף בפנים. לקחנו שני שחקנים צעירים כישרוניים, ולא היינו זקוקים לשום דבר מעבר. העובדה היא שאנחנו קבוצה טובה עם כימיה טובה, ואני מאמין שנוכל לשחזר את ההישגים עם הקבוצה הזאת".

איך היית מגדיר את חלקו של מסינה?

"הכל מתחיל בו. לשחק תחת מסינה זו חוויה. הוא דורש שכולם יתנו 100 אחוז מעצמם בכל משחק. הוא דורש שנשחק הגנה אגרסיבית. אין לו בעיה אם אנחנו תופסים יום רע בהתקפה, אבל יש לו בעיה כשאנחנו מזייפים בהגנה. בסך הכל מסינה הוא מאמן מאוד חכם, בעל ידע נרחב בכדורסל, ואני חושב שהוא מנהל משחק פנטסטי. הוא הוכיח שהוא מאמן גדול גם בתקופה שלו באיטליה. הוא זכה ביורוליג עם קינדר, והראה שמעל לכל מדובר במאמן ווינר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

געגועיי לפארקר

אתה וודאי מכיר את הסטטיסטיקה הפרטית של מסינה - הוא מעולם לא הפסיד למכבי. הערב (שלישי) אתם שוב פוגשים אותם.

"לא הספקתי לראות עדיין את המשחק של מכבי מול סן אנטוניו או מול קלימאמיו, אבל ההפסד שלהם לספרס לא מפתיע. סן אנטוניו היא קבוצה שמשחקת כדורסל בסגנון אירופאי, עם הרבה פיק אנד רולים, ואולי מהכיוון הזה היא הקבוצה הכי בעייתית לקבוצות האירופאיות, מעבר לשחקנים הנהדרים שיש לה. לגבי מכבי, אני חושב שמכבי ופנאתינייקוס הם המועדונים הכי מצליחים בכדורסל האירופאי בעשור האחרון. אני אוהב לראות איך כל הישראלים מתאחדים מאחורי מכבי ומעודדים אותה, כי מכבי מייצגת באופן כללי את הספורט הישראלי. אני חושב שלהיות שחקן של מכבי זו וודאי חוויה מיוחדת".

מקצועית, זו לא הקבוצה המפחידה מהשנים האחרונות.

"בשלוש השנים האחרונות מכבי הייתה קבוצה מאוד מאוד טובה. העובדה שמכבי הייתה כל כך טובה הביאה לצסק"א את אליפות אירופה, ואני אסביר - כשחקן של צסק"א, המטרה שלנו כל הזמן הייתה לנצח את מכבי. ידענו שאם אנחנו רוצים לקחת את התואר, נצטרך לנצח את מכבי. בשנים האחרונות מכבי הייתה חזקה, וזה גרם לצסק"א להתחזק במקביל. שאפנו להשתפר כל הזמן כדי להגיע לרמה של מכבי.

"באופן כללי, מכבי היא אחת הקבוצות הכי פופולריות ומוכרות באירופה, ובכדורסל המקצועני יש עליות וירידות. צריכים לקבל את זה. מכבי הייתה הקבוצה הכי טובה באירופה בשנים האחרונות, ומאוד קשה לשמור על הרמה לאורך זמן. אני חושב שמכבי התקשתה הקיץ להחתים שחקנים בגלל המלחמה. כששחקן רואה פיצוצים בטלוויזיה הוא לא רוצה לבוא, וזה לא עניין של כסף. בעיה נוספת הייתה הפיינל פור באתונה, שגרמה לפאו ולאולימפיאקוס להרים את התקציב ולקחת שחקנים שבסיטואציה אחרת יכלו לחתום במכבי, כמו מאצ'יאוסקאס, אלכס אקר או יאבטוקס".

אתם פייבוריטים ברורים.

"נכון שעל פניו נראה שזו לא אותה מכבי המאיימת של פעם, אבל לאף אחד באירופה אין את הזכות להמעיט בערכה של מכבי. מכבי רגילה לשחק ברמות האלה, יש לה שחקנים טובים ומאמן טוב, והיא תמיד תחרותית. זו לא מכבי של פארקר ושאראס. אני חושב שהאבידה של פארקר מהווה מכה קשה מאוד למכבי, ולא יהיה לה קל להתאושש מזה. הוא היה יצירתי ותרם בכל האספקטים. שיחקתי נגדו 4 שנים וכיבדתי אותו מאוד.

"יש לנו הזדמנות לנצח כי אנחנו יותר מאוזנים והכימיה בין השחקנים שלנו מצויינת, אבל אלו רק מילים, כי אם קבוצה רוצה לנצח היא צריכה לעלות למגרש ולעשות את זה. למכבי יש הרבה מוטיבציה להוכיח שמדובר בקבוצה טובה ואני חושב שיהיה משחק טוב, בלי הלחץ של היורוליג. כולם הולכים ליהנות מכדורסל טוב. אישית, אני רוצה לשחק נגד פיניקס סאנס, בגלל סטיב נאש. ראיתי אותו משחק הרבה פעמים ואני אוהב את צורת המשחק שלו. אני שחקן טוב שיוצר בשביל אחרים, זה הג'וב שלי באירופה, ויהיה נחמד עבורי לשחק נגד השחקן הטוב בעולם בתחום הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully