וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להצלחה אבות רבים. בפורמולה 1 גם לכישלון

10.10.2006 / 10:10

המנוע של שומאכר התפוצץ בהקפה ה-36 ביפן, ואיתו גם הסיכוי לאליפות. על מי מטילים את האחריות? הרבה מאוד גורמים בסיפור

17 הקפות לסיום המרוץ ביפאן שלשום מנוע מכונית הפרארי של מיכאל שומאכר הפריח עננת עשן כחלחלה והחזיר את נשמתו לבורא. שומאכר האומלל התגלגל עם מכוניתו אל שולי המסלול וראה את פרננדו אלונסו דוהר לניצחון שהעמיד אותו על סף זכייה באליפות עולם שנייה ברציפות.

פניו של שומאכר, שהסיר את הקסדה לאחר שיצא מתא הנהג, עוררו אמפתיה גם בקרב מי שאינו נמנה עם חוג מעריציו. הנהג המצליח בהיסטוריה של הפורמולה 1 נכנע לתקלה מכנית, מרוץ וחצי לפני פרישתו לגמלאות. אפשר לקרוא לזה מזל רע, אפשר לקרוא לזה קארמה, אבל מי שאינו מאמין בשימוש בבובות וודו או בשרשראות שום, יבחר בהסבר אחר: זה הספורט. הנהג הוא רק שחקן אחד בקבוצה גדולה, הכוללת מכונאים, מהנדסים, מומחי צמיגים, מנהלי מרוץ - וכמובן המכונית עצמה. ולכולם יש חלק בהצלחה - או בכישלון - בכל מרוץ ומרוץ.

כשאספה פאוול מזנק מהאדנים לריצת 100 מטרים, כל האחריות מוטלת על כתפיו. אם יטעה בתזמון הצעדים, אם ירים את הראש מוקדם מדי, אם יגזים בתנועות הידיים - הוא לבדו יישא באשמה. פדרר, וודס, ת'ורפ - ברגע האמת, הם לבדם קובעים אם ינצחו או יפסידו.

מרוצי מכוניות הם סיפור אחר לגמרי. פורמולה 1 הוא ספורט קבוצתי לכל עניין ודבר. הנהג, המכונית, המכונאי שמחזיק את פיית התדלוק ברחבת הטיפולים, מהנדס הפיתוח האחראי על תיבת ההילוכים - כולם יכולים לשנות את גורלה של הקבוצה. אמנם הנהג הוא זה שעולה על הפודיום - או בוכה אל המגבת - אבל המאמץ הוא של כל הקבוצה. ובקבוצה גדולה, עשירה, יש 200, 300 ואף 400 "שחקנים" שרוצים לנצח.

ובגלל שפורמולה 1 הוא ספורט קבוצתי, צריך יותר מנהג מוכשר או מכונית מהירה כדי לנצח. כל הקבוצה צריכה להיות בכושר שיא - מאחרון המכונאים עד הנהג והמכונית. ואם המנוע מתפגר בטרם עת, כנראה שמישהו מה"שחקנים" בקבוצת פרארי עשה טעות.

אבל לא הכל אבוד עבור שומאכר ופרארי. דווקא בגלל שפורמולה 1 הוא ספורט קבוצתי, כל מי שממהר כעת להכתיר את אלונסו לאלוף עולם עשוי להתבדות בעוד שבועיים, במרוץ בברזיל. אלונסו יכול לנהוג את מרוץ חייו אבל מספיקה טעות אחת של אחד המכונאים בעצירת התדלוק כדי לגרום לאלוף הספרדי לפרוש או לאבד זמן יקר. ובקבוצה עם כל כך הרבה שחקנים, יש הרבה טעויות ושגיאות פוטנציאליות שמחכות לקרות. אז עד שיונף דגל השחמט במרוץ האחרון של העונה, כדאי לחכות עם בקבוקי השמפניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully