וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורעף: הליגה נפתחת, בקושי

רמי היפש

10.10.2006 / 9:41

האולמות ריקים, המאמנים לא אופטימיים אבל ההצטרפות של עילבון לליגה משמשת כמרענן רשמי. והאליפות? קרית אתא שוב מועמדת

"לכל קבוצה יש את האדם השרוט שלה, וכשהוא נשבר הכל מתפזר". הפתגם של אהוד ליבמן, יו"ר מכבי ארזים רעננה, ממצה את הכדורעף הישראלי, שעונה חדשה שלו תתחיל הערב.

האולמות לא אמורים להיות מלאים, הליגה בנסיגה בשנים האחרונות. איגוד הכדורעף החליט שהסיבה היא המתאזרחים חסרי תעודת האזרחות הישראלית שנמצאים בליגה - שמונה, אגב, בגברים ובנשים יחד - ואנשיו הודיעו כי החל מהשנה הבאה לא יוכלו מתאזרחים כאלה לשחק בליגה. המטרה האמיתית של החוק היא כי ברגע שהרישום יהיה מסודר, הקבוצות יוכלו להשתתף במפעלים אירופים ללא חשש שהאיגוד האירופי יזהה עבירות על התקנון, והרמה תעלה.

בינתיים הליגה מתחילה תחת טראומת הקיץ בהפועל כפר סבא. מחזיקת הגביע, קבוצה עם תשתית נוער מרשימה ואולם שמשך מאות צופים, נקלעה לבעיות כלכליות. היו"ר רני פלדמן גילה שהוא לא מצליח למחוק חוב של כמיליון שקלים והודיע על התפטרותו ועל הסיכון שהקבוצה תפורק. בעירייה התעוררו והחליטו שחנן שפגט, מנכ"ל מכבי חיפה לשעבר, יהיה יו"ר חירום.

"שקלתי לעזוב", סיפר המאמן שגיא ברעם, "כי לא ראיתי נכונות מצד קברניטי העיר לעזור, אבל ברגע ששפגט נכנס העסק נרגע. זה עדיין אחד המועדונים המפוארים בליגה ועם ניהול נכון אפשר למשוך אותו קדימה. הרבה שחקנים עזבו ויש לי קבוצה של צעירים שאיתה אנסה להישאר בליגה, אבל לפחות יש תקווה".

בלי כפר סבא בצמרת, שלוש קבוצות אמורות להתמודד על האליפות. עירוני קרית אתא, האלופה בשלוש השנים האחרונות, שהחזירה את עידן הרטמן; מכבי הוד השרון, שלקחה מכפר סבא את סרגיי ז'יבולוזני - אולי הזר הטוב בליגה - ומחצור את צחי זפט; ומכבי תל אביב, שעם עומר דננברג מכפר סבא עשויה שוב להגיע לגמר הפלייאוף.

רעננה, שמנסה להתחזק במישה ויסוצקי (בוררות עם קרית אתא) וכבר הביאה את מתיאס הס הארגנטינאי (כפר סבא), אודי הר ציון וחן הימלפרב (רמת השרון), והפועל מטה אשר - עם עידו כהן שחזר אחרי תקופה באירופה וטיול במזרח - אמורות לסיים במקומות 5-4. מתוך חמש הקבוצות האחרות תצא הקבוצה השישית שתרכיב את הבית העליון בתום שני סיבובים. כפר סבא, אם תתחזק בזר, חצור/אשדוד ואולי העולה החדשה מ.ס. עילבון עשויות להיום שם.

היחס לעילבון הוא כמרענן הרשמי החדש של הליגה. הכדורעף הוא הענף המוביל בכפר, כשגם קבוצת הנשים תערוך הופעת בכורה בליגה.

"גם כשהיינו בארצית ובלאומית האולם היה מלא ב-500 צופים", מספר הקפטן סמעאן סמעאן, שמפעיל את המועדון יחד עם אחיו סאמר המשמש כמאמן. "התחזקנו בשני מתאזרחים ושני זרים ונקווה שזה יספיק, אבל המצב לא קל. המועצה לא יכולה לתקצב אותנו והכל מגיע מספונסרים שמנסים לעזור לנו לשרוד בליגה, זאת המטרה השנה".

רמת השרון והפועל המעפיל ייאבקו בתחתית, והשתיים בבעיה. מלבד העובדה שלשתיהן סגל נוער מחוזק, נראה כי העונה תהיה קבוצה שתרצה לעלות לליגת העל, עירוני בת ים, שקמה על שרידי הפועל בת ים המפוארת. בענף ירצו מאוד שתחזור, כי קשה לשחק מול אולמות ריקים.

הערב במחזור הראשון

19:00 כפר סבא - מטה אשר (אולם בר לב)

19:00 חצור/אשדוד - רמת השרון (חצור)

19:00 קרית אתא - עילבון (גבעת הרקפות)

19:30 מכבי ת"א - המעפיל (הדר יוסף)

20:00 ארזים רעננה - הוד השרון (קרית שרת)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully