וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבר - בוקה. נקודה

יניב בינו

7.10.2006 / 19:43

ארגנטינה מצטחצחת לקראת הסופר קלאסיקו. בבוקה יודעים כי תיקו ומעלה יסדר אליפות. חניכיו של פסארלה, שהאריך את חוזהו, בונים על ניצחון

פעמיים בשנה משתתקת ארגנטינה לחלוטין למשך 90 דקות. ביום ראשון (21:00, ספורט 5) זה יקרה לראשונה העונה, כשריבר פלייט תארח באיצטדיון המומונטאל את המוליכה והאלופה, בוקה ג'וניורס, בדרבי הגדול של בואנוס איירס, במסגרת המחזור העשירי של ליגת האפרטורה.

הסופר קלאסיקו, המפגיש בין שתי היריבות המרות, אוצר בתוכו הרבה מעבר לקרב על שלוש נקודות. זהו מאבק על יוקרה, כבוד ועל הבכורה בעיר. למשך שבוע שלם מושמים בצד כל העניינים הבוערים במדינה ותושביה מדברים אך ורק על המשחק. שעות לפני פתיחתו נרשמות התנגשויות בין מחנות האוהדים, כשגם על המגרש לא בוחלים השחקנים באמצעים ופעמים רבות מסתיימים המפגשים הטעונים עם מורחקים ועימותים.

בוקה, המגיעה משכונת 'לה בוקה' הענייה והציורית בבואנוס איירס, נהנית מעונה נהדרת עם שבעה ניצחונות ותוצאת תיקו אחת וללא אף הפסד בליגה, נוסף על זכייתם לפני כשלושה שבועות בגביע הריקופה. בשבוע שעבר פיגרו הצהובים-כחולים בבית נגד ולז סרספילד 2:0, אך עשו קאמבק ענק וניצחו 2:3. ניצחון על ריבר בחוץ, יגמור את סיפור האליפות. ריבר, שמפגרת אחרי בוקיטה בארבע נקודות ועם משחק עודף, חייבת לנצח. שלוש נקודות במפגש הטעון, יצמצמו את הפער לנקודה ויפתחו מחדש את המרוץ לתואר. תיקו במקרה הנ"ל גם ישרת את האורחים וישלח אותם להשיג ככל הנראה אליפות שלישית ברציפות, הישג שלא נרשם עדיין במועדון עטור התארים.

לאווירה המחשמלת באיצטדיון יתרמו כ-60,000 אוהדי ריבר (בנוסף לכ-5000 צהובים), שיצבעו את היציעים באדום-לבן כדי לשלהב את מרסלו גז'ארדו, זפאטה, היגויאן וחבריהם. לא פחות מ-1,100 שוטרים ישמרו על הסדר וינסו למנוע את העימותים המסורתיים לפני המשחק.

אגב, מלבד צפייה במשחק, כמובן, הטו אוזן לשירים: רוב לחניהם, עושים דרכם אל יציעי האוהדים בארץ.

הצד הצהוב של העיר

בוקה מגיעה למשחק במונומנטאל עם חשש מסוים, כי הרי תמיד צריך לנקוט משנה זהירות נגד היריבה המושבעת, אך ב-21 השנים האחרונות, רשמו הצהובים-כחולים מאזן חוץ מרשים שכולל שבעה ניצחונות, 10 תוצאות תיקו ורק ארבעה הפסדים. יחס השערים עומד על 21:25 לטובת בוקה.

ריקרדו לה-וולפה, מאמנה החדש של בוקה, מודע לחשיבות המשחק ואמר: "יש אפשרות שהמשחק הזה יקבע את גורל האליפות. אם ננצח, נשאיר יריב קשה מאחורינו". פרננדו גאגו, קשר הקבוצה, שהבקיע בשבוע שעבר אחרי 70 משחקים במועדון, ומחוזר על ידי ריאל מדריד אמר: "פער של ארבע נקודות הוא חשוב וטוב מבחינה פסיכולוגית. צריכים להתייחס אל המשחק ככל משחק, אבל אנחנו מודעים לכך שזה הדרבי הגדול". דייגו ארמנדו מראדונה, אוהד מושבע, הפציע השבוע במתקן האימונים של קבוצת נעוריו והביע תמיכה בשחקנים: "החולצה שלנו מחייבת. ריבר חייבת לנצח את המשחק מה שלמעשה יוכל להוות לנו יתרון" אמר העגלגל.

הצד האדום של העיר

בצד השני של בעיר, העשיר יותר, מגיעים המיליונרים לדרבי במטרה אחת, לנצח. אחרי שתי תוצאות תיקו מאכזבות במחזורים הקודמים משערים שהובקעו בדקות הסיום, יודעים בריבר כי תיקו נוסף ישלח את האליפות שוב לבוקה, והם האחרונים שיעשו דבר כזה. על מנת למנוע ספקות וספקולציות הוארך חוזהו של מנג'ר הקבוצה, דניאל פסארלה, ביום חמישי האחרון עד שנת 2009. פסארלה, ששיחק בעבר בקבוצה אמר לאחר החתימה: "תמיד הרגשתי נתמך על ידי הבעלים, החלטנו ביחד על המשך עבודתנו המשותפת במועדון".

אבל מלבד החתימה על המשך ההעסקה, לפסארלה יש צרות אחרות אחרי שהתברר במהלך השבוע כי אריאל אורטגה, קשר הקבוצה, לא ייטול חלק במשחק החשוב, עקב בעיות אישיות.

מרסלו גז'ארדו, שאמור בנוסף לתפקידו על המגרש למלא גם את החלל שייצור אורטגה אמר: "אנחנו לא חושבים על מצב שלא ניקח את שלוש הנקודות, זאת ריבר, חינכו אותי כאן שאנחנו תמיד באים עם מטרה אחת והיא לנצח".

יתר המשחקים:

מלבד המשחק שישתק את ארגנטינה לחלוטין, יתקיימו משחקים נוספים:

השלישית בטבלה אינדפנדיינטה, החולקת את המקום הראשון בכיבוש שערים עם בוקה עד כה, 19 במספר, תתארח אצל גודוי קרוז שנמצאת מתחת לקו האדום, ותקווה לאיבוד נקודות בקרב המוליכות.

לאנוס תארח את אסוטדינאנטס, שניצחה בשבוע שעבר את סן לורנצו ופתחה ממנה פער של שלוש נקודות.

סן לורנצו, שהתדרדרה למקום החמישי אחרי שנשמה עד לפני מספר שבועות אוויר פסגות, תצא ללה פלאטה שם תתארח אצל חימנסיה.

נואיבה שיקגו - רוסאריו סנטראל

ולז סארספילד - בנפילד

ניואלס אולד בויס - בלגראנו

ראסינג קלאב - קולון סנטה פה

ארגנטינוס ג'וניורס - חוחוי

ארסנל - קילמס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully