וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניון: "האחרים עשו את העבודה"

7.10.2006 / 18:55

אחרי מחצית עלובה ו-0:1 לרוסיה (דקה 5), ערך קשטן 3 חילופים שהובילו ל-1:1 של בן שושן (84) ולנקודת חוץ חשובה לנבחרת

אברהם גרנט אהב לדבר על תהליך הצערת הנבחרת, שלטענתו החל בקנדציה שלו, וזאת למרות שבפועל ראינו את אותם פרצופים, רק זקנים יותר וטובים פחות מבעבר. גם דרור קשטן שינן את המנטרה הזו במסיבות העיתונאים, אבל להבדיל מקודמו הוא גם ביצע פעולות בשטח. שניים מהצעירים הללו, טוטו תמוז ועמית בן שושן, היו האחראים לשער השוויון של ישראל במשחק מוקדמות יורו 2008 ברוסיה, כאשר הראשון פרץ מצוין בדקה ה-84, נכנס לרחבה ובעט מצוין, ובן שושן היה שם כדי לדחוק את הריבאונד פנימה ולקבוע 1:1 בחוץ.

שער השוויון המאוחר לא היה הדבר היחידי שהזכיר את הנבחרת של (התחת של) גרנט, גם השער המוקדם שספג דודו אוואט מרגלי ארשבין בדקה ה-5 הזכיר לנו את הקמפיין הקודם. ארשבין ניצל חור גדול בין שמעון גרשון החלש וטל בן חיים, והשחיל את ה-0:1 של הרוסים, ששלטו ללא עוררין במחצית הראשונה.

קשטן ראה את מה שכולנו ראינו ב-45 הדקות הראשונות, הכניס את תומר בן יוסף במקום גרשון כדי לייצב את ההגנה הרעועה, ואת בן שושן במקום המגן קלמי סבן כדי להפיח קצת חיים בחלק הקדמי האומלל של בחורינו בכחול-לבן, שהתקשו לחבר שני פאסים פשוטים. בהמשך המחצית השנייה תפס תמוז את מקומו של הקפטן יוסי בניון, ששוב היה חלש. והנה מסתבר שיש לנו מאמן שלא מפחד ללכת על צעירים, כמו גם לשלב שלושה חלוצים כשצריך שער, מה שבהחלט מרמז שיש חדש תחת השמש, והים הוא לא אותו הים.

והמחצית השנייה באמת נראתה טוב יותר, בטח ובטח כשהתברר שהנבחרת של חוס הידינק היא בינונית במקרה הטוב. וכך, משחק לא מרשים בעליל הסתיים בתוצאה שגרמה לקשטן ועוזרו משה סיני להתחבק בסיום, 1:1. הידינק, לעומת זאת, רשם תיקו שני בשני משחקי בית מול שתי היריבות העיקריות שלו בבית, ורוסיה סימנה את עצמה כפייבוריטית לסיים במקום הרביעי.

ומה לגבי הנבחרת שלנו? היא ממשיכה את רצף המשחקים ללא הפסד (מאז אוקטובר 2004), ו-7 נקודות משלושה משחקים פירושן שאנחנו יכולים להמשיך "לחיות בחלום", כדברי המשורר. לפחות עד שקרואטיה תגיע לר"ג בחודש הבא, למשחק שיכול לתת לנבחרת של קשטן דחיפה עצומה לעלות ליורו.

תוצאת התיקו גרמה לתסכול בקרב אוהדי רוסיה, שבא לידי ביטוי בגילויי אלימות מחוץ למגרש. בסיום משחק עצרה משטרת רוסיה כ-80 מאוהדי הנבחרת המקומית, רובם במצב של שכרות. כמו כן, אוהד ישראלי הוכה על ידי אוהדים רוסיים, נפצע בעינו ואושפז בבית חולים במוסקבה. על פי כלי תקשורת רוסיים המשטרה המקומית החלה בחקירת המקרה.

מחצית ראשונה

דקה 1: כדור רוחב רוסי נבלם לקרן, שהופכת למצב מסוכן בגלל שאוואט משום מה מתעקש להישאר על קו השער.

דקה 5: גול! גרשון ובן חיים השאירו חור גדול במרכז ההגנה, אליו רץ ארשבין, שקיבל כדור עומק מצוין. הרוסי התקדם מול אוואט, ומצא את הפינה הקרובה של שוער לה קורוניה. 0:1 לרוסיה.

דקה 7: בן חיים לקח כדור מ-30 מטר והחל את הפריצה שלו. הוא נכנס לתוך הרחבה, אבל נבלם ברגע האחרון.

דקה 12: בעיטה חופשית שטוחה של ארשבין מ-18 מטרים כמעט מצאה את הרשת, אבל אוואט הדף ברגע האחרון.

דקה 15: איבוד כדור במרכז המגרש התניע התקפה רוסית מהירה, וחילופי מסירות הסתיימו במצב אחד על אחד של פוגרבניאק מול אוואט, אבל הראשון בעט חלש הישר לידיים של השוער.

דקה 35: פוגרבניאק המשיך לעשות מהומות ברחבה, בעט חלש ואווט קלט.

דקה 40: פוגרבניאק חתך לכיוון הרחבה, ובעט כדור חלש שקיפץ על הדשא. במקום לעצור בקלות, אוואט ירד בצורה לא טובה ושיפשף את הכדור, שפגע בקורה ויצא לקרן. בהתקפה הבאה אותו פוגרבניאק ניצל את האין אונים של גרשון את בן חיים וניסה לבעוט בסיבוב, אבל הכדור יצא החוצה.

מחצית שנייה

דקה 46: אחרי החילופים של קשטן (בן יוסף במקום גרשון ובן שושן במקום סבן) עידן טל חופשי יותר לנוע קדימה, בפעם אחת שעשה זאת הוא בעט מ-10 מטרים לידיים של אקינפייב.

דקה 49: שוב טל, הפעם התקדם כדי 30 מטר מהשער, בעט חזק בשמאל, אבל הכדור יצא החוצה.

דקה 60: איבוד כדור של באדיר סידר לקרז'אקוב הזדדמות ברחבה, אבל הבעיטה שלו יצאה החוצה.

דקה 65: בן שושן הוריד לקולאוטי כדור עם הראש, והארגנטינאי שלח בעיטה חזקה מהאוויר, לידיים של השוער.

דקה 75: אניוקוב קיבל כדור עומק בתוך הרחבה, אבל בן חיים סגר אותו היטב ואיפשר לאוואט לקלוט את הכדור.

דקה 76: כניסה מצוינת של בן שושן מהאגף הימני לפינת הרחבה, משם שלח רוחב חד אותו פיספס המחליף תמוז רק במעט.

דקה 84: גול! טוטו תמוז ניצל טעות בהגנה הרוסית, פרץ על פני 30 מטר לתוך הרחבה, ניער את המגן שלו ושיחרר בעיטה חזקה, שנהדפה על ידי השוער. בן שושן היה שם כדי לדחוק פנימה את ה-1:1.

ההרכב של ישראל: דודו אוואט; קלמי סבן (עמית בן שושן, 46), טל בן חיים, שמעון גרשון (תומר בן יוסף, 46), אדורם קייסי; וואליד באדיר, עידן טל, עמרי אפק, גל אלברמן, יוסי בניון (טוטו תמוז, 75); רוברטו קולאוטי.

ההרכב של רוסיה: איגור אקינפייב; וסילי ברזוצקי, אלכסיי ברזוצקי, אלכסנדר אניוקוב, סרגיי איגנשביץ'; ייבגני אלדונין, אלכסיי סמרטין, דיניאר ביליאלטדינוב (אלכסנדר קרז'אקוב, 31), יורי ז'ירקוב (איגור שמשוב, 77); אנדריי ארשבין, פוגרבניאק (מראט איזמאילוב, 58).

בניון: "האחרים עשו את העבודה"

בניון היה מרוצה בסיום, למרות יכולתו החלשה. "התוצאה הכי חשובה והיא מצוינת עבורנו", אמר הקפטן. "אנו מגיעים עם מצב רוח טוב למשחק הבית הבא נגד קרואטיה ברמת גן. ביקשתי לעשות הכל כדי לשחק, וקיבלתי הרבה זריקות. היום הייתי חלש מאוד, אבל האחרים עשו את העבודה".

"היה משחק מאוד בינוני, לא נכנסנו טוב למשחק והתקשנו בהנעת הכדור", הוסיף בניון. "במחצית השניה השתפרנו ועמית היה במקום הנכון ובזמן הנכון כדי לעשות את זה. עכשיו אני חושב איך לנוח כדי להגיע מוכן לקרואטיה. לא אשחק במחזורים הקרובים בווסטהאם".

מי שהיה אפילו יותר מרוצה מבניון הוא כמובן המאמן דרור קשטן. "במחצית הראשונה הם הכתיבו את הקצב, הפעילו לחץ והצליחו להבקיע. אחרי כ-20 דקות התאזנו ונכנסנו למשחק. לאורך כל המחצית השנייה אנו שלטנו והכתבנו את הקצב וגם כמעט השגנו שער שני".

"המשמעות של לקחת נקודה ממוסקבה ברוסיה חשובה ויש לה חשיבות פסיכולוגית גם לנו וגם להם. בל נשכח שעדיין לא שיחקנו בישראל. אנחנו מתרגלים הרכבים עם שלושה חלוצים, לא תמיד זה מצליח. עצם זה שתמוז ובן שושן בנבחרת זה אומר שהם ראויים לכך והם משחקים כמעט בכל משחק של הנבחרת".

חתן השמחה עמית בן שושן ניסה לשמור על פרופורציות. "היתה לי פתיחת עונה טובה ברמה האישית", אמר. "עשינו פה תוצאה טובה במגרש קשה מול קהל מאוד ביתי. תפקידי להבקיע ולבשל ואני שמח שהיום הבקעתי. החלק ההתקפי שלנו בסיום היה טוב והתוצאה בהחלט טובה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הידינק: "אני מאוכזב"

מאמן נבחרת רוסיה, חוס הידינק, היה מאוד מאוכזב מהתוצאה: "אני מאוכזב מתוצאת המשחק ומהעובדה שלא הצלחנו להבקיע, שניים-שלושה שערים. הקלישאה העתיקה, אם אתה לא מבקיע- אתה סופג, באה לידי ביטוי היום. היריב שלנו לעומת זאת, ניצל את ההזדמנות היחידה שלו. היינו צריכים לקחת 3 נקודות ולהתקדם לחלק העליון של הטבלה. את המשחק מול קרואטיה התחלנו רע וסיימנו טוב והיום בדיוק להפך". לבסוף סיכם הידינק:"באופן כללי, אני לא רואה צורך בשינויים משמעותיים בסגל הנבחרת לקראת המשחק מול אסטוניה".

כבר עתה, זמן קצר לאחר סיום משחק נשמעת ביקורת גדולה בתקשורת הרוסית על צורת המשחק של נבחרת רוסיה ובעיקר על חוליית ההגנה שאפשרה לישראל להשוות, כמו כן ישנה אכזבה מהידינק וביקורת לגבי ההרכב שהציב במשחק. רבים מאוהדי הנבחרת ביקרו מיד לאחר המשחק בטוקבקים של אתרי אינטרנט רוסיים את הגנת נבחרת רוסיה ואת העובדה כי הפסדיה לנבחרת כמו ישראל.

בתקשורת הרוסית פורסם לפני המשחק מול ישראל שבמידה ומול אסטוניה לא תשיג הנבחרת הרוסית תוצאה טובה ויכולת משכנעת, יתכן והרומן עם הקוסם ההולנדי יסתיים עבור רוסיה מוקדם מהצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully