וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הידינק מוטרד, אבל לא מבניון

אלי שווידלר, מוסקבה

6.10.2006 / 8:48

ברוסיה מעריכים שהידינק יילך על הרכב סופר-התקפי, שלא לומר מופקר הגנתית. גם הוא יודע שבלי ניצחון נגד ישראל, מעמדו בסכנה

קשה לומר שמוסקבה - עיר של 12 מיליון תושבים - התרגשה אתמול מהגעתה של נבחרת נבחרת ישראל. קצב מכירת הכרטיסים, לשם המחשה, מזכיר משחק ליגה סביר, לא יותר, לאחר ש-10,000 כרטיסים בלבד נמכרו עד אתמול בערב. אולי זה משום שמזג האוויר מעט מדכדך את האוהד הרוסי הממוצע, ואולי זו בכלל הנבחרת של חוס הידינק, שלא ממש דומה כרגע להתגלמות ההוד והדר.

אבל שמים קודרים הם כאין וכאפס לעומת מה שמצפה למאמן ההולנדי ביום ראשון בבוקר בתקשורת הרוסית, אם לא יספק את הסחורה, הווה אומר שלוש נקודות. הקולגות מרוסיה אט אט משחיזים סכינים, כאשר מאחוריהם ניצבים מאמנים ועסקנים שהתנגדו מלכתחילה למינוי מאמן זר. איש לא יופתע לראות חיוך על פניו של מאמן צסק"א מוסקווה, ואלרי גזאייב, אם במוצאי שבת רוסיה לא תאסוף את מלוא הנקודות.

על פי ההערכות הפרשנים הרוסים, הידינק יבחר ללכת על כל הקופה, כלומר, הרכב התקפי מאוד, שלא לומר מופקר הגנתית. פציעה של חלוץ ספרטק מוסקבה, רומן פובלוצ'נקו, תציב ככל הנראה בחוד את החלוץ פאבל פוגרבניאק, עם גיבוי של אנדרי ארשאווין משמאל ומראט איזמאילוב מימין, כשעל החבורה ההתקפית ינצח ככל הנראה איגור טיטוב המנוסה.

מעשית, הידינק בוחר להישאר עם שלושה בלמים וקשר דפנסיווי אחד (יבגני אלדונין) - כולם מצסק"א. לאחר שהמאמן השני, איגור קורנייף, תירגל עם פוגרבניאק בעיטות לשער בתום האימון, התחזקה ההערכה שהוא זה שיפתח בהרכב.

את אימון הערב אמש הידינק העדיף לבטל. "היה לנו אימון אינטנסיבי מאוד בבוקר, כך שהעדפתי שבערב השחקנים יעסקו בעיסוי ובפעולות שיקום שונות", הסביר המאמן. איזמאילוב הודה אתמול שהנבחרת טרם ראתה משחק של ישראל ולא ניתחה אותה - דבר שכיח אצל ההולנדי, שמעדיף להתרכז בהכנות של קבוצותיו שלו.

מי שנזכר אתמול בהתמודדויות נגד נבחרת ישראל היה כוכב העבר הגדול של בריה"מ, ניקיטה סימוניאן, שיחגוג בימים הקרובים את יום הולדתו ה-80. סימוניאן שהתמודד נגד ישראל במפגש הכפול לפני 50 שנה, אומנם החמיא ליריבה הישראלית, אבל הוא מיד הוסיף שבזמנו לא ניתן היה להעלות על הדעת אפשרות של הפסד לישראל. אבל בכדורגל הרוסי מבינים שהזמנים השתנו ומעידה של נבחרת רוסיה מחר בדינמו לא תתקבל כסנסציה גדולה מדי.

"אנחנו ממש לא מזלזלים" (רומן רוזנבלט, מערכת וואלה!)

אלכסי סמרטין, שחזר לנבחרת לאחר פציעה וצפוי לפתוח גם הוא במשחק, התייחס בראיון לתקשורת הרוסית למה שצפוי בשבת הקרובה. "כל המשחקים חשובים, ללא יוצא מן הכלל", אמר סמרטין, "אסור לנו לחלק את המשחקים לחשובים יותר ופחות. אנחנו לא משחקים כל כך הרבה משחקים, שנוכל לבחור לעצמנו מתי וכיצד לשחק".

"נבחרת ישראל לא הפסידה כבר זמן רב, וזה מעיד על רמתה", הוסיף סמרטין, "לכן אי אפשר להאשים אותנו בזלזול ביריבה. יש לנו מוטיבציה מאוד גדולה לקראת המשחק הזה. ישראל היא נבחרת חזקה, שבה אני מכיר בעיקר את יוסי בניון מהליגה האנגלית. מדובר בשחקן טכני, מהיר, התקפי מאוד".

אלכסנדר אובארוב התראיין אחרי מסיבת העיתונאים של קשטן לאתר האינטרנט הרוסי "גזטה", והפעם הוא נשמע הרבה יותר זהיר. "לחזור לכאן זה תמיד כמעט כמו לחזור הביתה", אמר שורה, "אפילו לא כמעט, ממש הביתה. אני מרגיש מצוין, האוויר פה טוב".

"הייתי רוצה שנבחרת רוסיה תעפיל לאליפות אירופה", אמר השוער האגדי לשעבר, "אבל כל עוד אני עובד בנבחרת ישראל, אני בכל זאת אהיה בעד השחקנים שלנו, אשר את חלקם אני מכיר עוד מילדות. האופן שבו תשחק ישראל מהווה מבחן לעבודה שלי בנבחרת. יש לנו נבחרת צעירה ואמביציוזית, אשר עבור שחקניה, הופעה טובה כאן היא הזדמנות להגיע למועדונים טובים באירופה. באופו אובייקטיבי, ניתן לציין כי אנחנו במקום הרביעי מבחינת היכולת על הנייר".

כשנשאל מה יהיה לישראל להציע במשחק מול הרוסים, ענה אובארוב כי "הקרבה עצמית קודם כל וכמובן משמעת טקטית. ברור שזה יהיה טיפשי מבחינתנו לשחק במוסקבה מול נבחרת רוסיה עם שלושה חלוצים". לגבי אוהדים ישראלים ביציעים אמר אובארוב: "לנבחרת הישראלית יש אוהדים לא רק במוסקבה, אלא בכל העולם. קשה למצוא מדינה שאין בה יהודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully