וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת ראווה

שגיא ניר

5.10.2006 / 12:21

קבוצות ה-NBA יפתחו עוד טורניר ידידותי באירופה, בתקווה לא לספוג עוד הפסד מדכא ליריבות מהיבשת הישנה. גם מכבי תנסה לעקוץ

הפנטזיה של מנכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברתומיאו, תקרום הערב (חמישי) עור וגידים עם פתיחתו של הטורניר הטראנס-אטלנטי בהשתתפות קבוצות יורוליג ו-NBA. מספר ערים ברחבי אירופה יארחו את הטורניר, שמעבר לפיקנטריה מסמן בעיקר עוד נדבך בהידוק שיתוף הפעולה בין היורוליג למקבילו בליגה הטובה בעולם. אם תרצו, מדובר בתוצר משודרג יותר שיווקית ופרסומית לטורניר מקדונלד'ס, ששוחק באירופה בשנות ה-80 וה-90.

אלפי הצופים במוסקבה, רומא, ברצלונה, ליון, פאריס וקלן יזכו לצפות בגודל טבעי בשחקני סן אנטוניו ספרס, פיניקס סאנס, פילדלפיה 76 ולוס אנג'לס קליפרס. עבור האירופיות, מכבי תל אביב, צסק"א מוסקבה, חימקי מוסקבה, וילרבאן, ברצלונה ולוטומטיקה רומא, יהוו המשחקים הזדמנות להסתופף מעט בזוהרן של הגדולות באמת, ואולי גם לגנוב ניצחון מוראלי קטן לקראת העונה האירופית המפרכת שתיפתח בסוף החודש.

המשבר האמריקאי, הרנסנס האירופי

גם טורניר הראווה הידידותי שלפנינו, כמו כל מפגש אירופי-אמריקאי מהשנים האחרונות, מעמיד שוב למבחן את ההשוואה בין הכדורסל האמריקאי המובס לקבוצתיות האירופית. "קבוצות כדורסל תמיד יאפשרו להשיג מטרות בקלות רבה יותר מאשר משחק אינדיווידואלי", אמר מאמן צסק"א אטורה מסינה, שמימש את האימרה שלו בצורה מושלמת בגמר היורוליג האחרון מול מכבי תל אביב.

נוון ספאחיה, שפותח עונה ראשונה בצהוב הבוהק והמלחיץ של מכבי תל אביב, מסביר: "הטורנירים העולמיים האחרונים הוכיחו לנו שוב שאפשר להתמודד עם שחקנים וקבוצות מארצות הברית. הכישרון הטבעי שלהם הוא אמנם הטוב ביותר, אבל הקבוצות האמריקאיות סובלות מהיעדר טקטיקה".

"הרבה שנים המאמנים האירופאים למדו מהאמריקאים", מוסיף ספאחיה. "אבל כיום כמה מן המאמנים הטובים בעולם הם אירופאים. למועדונים האירופאים הגדולים יש ארגון נהדר, בדיוק כמו זה של ה-NBA, וגם העובדה הזו מסייעת. לכדורסל האמריקאי עדיין יש יתרון, אבל אני חושב שההבדל העיקרי הוא בתקציב".

פארקר חוזר לצרפת, אייברסון בקטלוניה

שני משחקים יפתחו הערב את הטורניר. סן אנטוניו, אחת מקבוצות הפאר ב-NBA בשנים האחרונות, תשחק בליון במפגש הקאמבק של טוני פארקר עם האומה הצרפתית. הרכז הצרפתי, שהחמיץ את אליפות העולם האחרונה בשל שבר באצבע, יפגוש מן העבר השני את מחליפו במדים הכחולים בקיץ, איימיריק ז'נו. בסגל של פופוביץ' משחקים שני יוצאי יורוליג, מאנו ג'ינובילי ובנו אודריך, שפצוע כרגע וחינו סר בעיני המאמן גרג פופוביץ'.

בברצלונה תארח הקבוצה הקטלאנית של דושקו איוונוביץ' את פילדלפיה 76 של אלן אייברסון בפלאו סנט ג'ורדי. ברצלונה תציג, כמו תמיד, את חואן נבארו הנהדר, שינסה להוביל השנה את הסגל המחודש והצעיר יותר לפיינל פור אירופי נוסף, למרות פתיחה צולעת בליגה, בדמות הפסד במחזור הפתיחה לאליקנטה. אל מול האנרגיות של חבורת אייברסון, בבארסה ינסו להאט את קצב המשחק, בתקווה שבונקר הגנתי ויעילות התקפית יעשו עבורם את העבודה, כפי שקרה לנבחרת יוון מול ארצות הברית בחצי הגמר ביפן.

לוח המשחקים והשידורים (השעות לפי שעון מקומי)

הערב (חמישי), 5 באוקטובר:

מוסקבה: צסק"א מוסקבה - חימקי מוסקבה (20:00)
ברצלונה: ברצלונה - פילדלפיה (שידור בספורט 5, 20:50)
ליון: וילרבאן - סן אנטוניו ספרס (21:00)

שישי, 6 באוקטובר:

מוסקבה: חימקי מוסקבה - לוס אנג'לס קליפרס (20:00)
רומא: לוטומטיקה רומא - פיניקס סאנס (21:00)


שבת, 7 באוקטובר:

מוסקבה: צסק"א מוסקבה - לוס אנג'לס קליפרס (16:00)


ראשון, 8 באוקטובר:

פאריס: מכבי תל אביב - סן אנטוניו ספרס (שידור בספורט 5+, 15:50).


שלישי, 10 באוקטובר, חצי הגמר:

קלן: צסק"א מוסקבה - מכבי תל אביב (שידור בספורט 5+, 17:50)
קלן: פיניקס סאנס - פילדלפיה 76 (21:00)


רביעי, 11 באוקטובר, גמר:

קלן: מפסידת NBA - מפסידת יורוליג (18:00)
קלן: מנצחת NBA - מנצחת יורוליג (21:00)
* משחקה של מכבי תל אביב ישודר בספורט 5+

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully