וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה ולא אטרקטיבי

3.10.2006 / 12:39

מכבי חיפה תתקשה לסיים בין שלוש הראשונות בבית א' בשלב הבתים של גביע אופ"א. כל מה שרציתם לדעת על היריבות של הירוקים

מכבי חיפה הוגרלה היום (שלישי) לבית א' בשלב הבתים של גביע אופ"א, ותפגוש את אוקזר (צרפת), ריינג'רס (סקוטלנד), פרטיזן בלגרד (סרביה) וליבורנו (איטליה). אין ספק כי מדובר בבית קשה, אך לא ממש אטרקטיבי, לא בדיוק שילוב מנצח. עם זאת, בין השורות, שימו לב כי יש כמה דברים אופטימים, אותם מכבי חיפה הישנה והטובה יכולה לנצל. השאלה איזה מכבי חיפה תופיע לשלב הבתים: זאת המביכה של המשחק הראשון מול ליטקס לובץ' או זאת שדרסה את הקבוצה הבולגרית בחוץ?

אוקזר (19/10, בבית)

אוקזר זכתה באליפות צרפת היחידה שלה ב-1996, השנה הגדולה ביותר של המועדון. באותה עונה היא גרפה גם את הגביע, שחזור של ההישג מ-1994, במה שהיה התואר הראשון של המועדון שמזוהה יותר מכל עם המאמן גי רו, שכבר פרש. מאז הקבוצה לא הצליחה לחזור לאותם גבהים, אבל כן זכתה בשני גביעים - ב-2003 ו-2005.

בסוף חודש מאי פוטר מאוקזר ז'ק סנטיני, ובמקומו מונה למאמן ז'אן פרננדז בן ה-51, שחתם על חוזה לשלוש עונות לאחר שסיים אשתקד במקום החמישי עם מארסיי, והעפיל איתה לגמר הגביע הצרפתי, שם הפסיד 2:1 לפריז סן ז'רמן.

אבל הצל הגדול של גי רו האגדי וההתחלה הרעועה של פרננדז את הקנדציה שלו (שתי נקודות בלבד בארבעת המשחקים הראשונים), ניבאו רעות. מאז הספיקה אוקזר להתאושש עם שלושה ניצחונות ותיקו, שמספיקים כרגע למקום השמיני בליגה הצרפתית.

אחרי שהעפילה לגביע אופ"א, איבדה הקיץ אוקזר כמה שחקנים מרכזיים, בעיקר בחלק הקדמי, ולא השכילה להביא חיזוק מתאים שימלא את החלל. גם להגנה לקח קצת זמן להתאקלם, וזו אולי הסיבה שמאזן השערים של הקבוצה בליגה הוא שלילי.

שני הבנואה של הקבוצה, שיירו ופדרטי, הם המנועים של המכונה הצרפתית במרכז המגרש, כאשר גוטייה קאנגה אקאלה מחוף השנהב וליונל מאתיס מאיישים את החלק הקדמי של הקישור. החלוץ הפולני איריניוש יילן הבקיע עד כה 4 שערים בגביע אופ"א, והוא אחד האנשים שניר דוידוביץ' צריך להיזהר מהם.

ריינג'רס (2/11, בחוץ)

גלזגו רינג'רס, שנמצאת העונה בצומת דרכים, יכולה להיות בסיטואציה מסוימת יריבה קצת נוחה עבור מכבי חיפה, בהתחשב בקבוצה החדשה שנבנית שם ושכר הלימוד שמשולם על כך כבר עכשיו. בקבוצה נחת המאמן הצרפתי המעוטר פול לה גוון, שהוביל את ליון לשלוש אליפויות רצופות, והגיע כדי להפוך את האימפריה הסקוטית לאימפריה אירופית, על כל המשתמע מכך: סגנון משחק, אופי של שחקנים. בינתיים הניתוח לא מצליח והגאון הצרפתי נשמע די חסר אונים במסיבת העיתונאים לפני המשחק מול המוליכה סלטיק (0:2 לירוקים לבנים), אחרי שנשאל האם הוא אופטימי שיצליח להנחיל לקבוצה הסקוטית את סגנון משחקו. כעת, ריינג'רס מדורגת רק במקום שלישי בסקוטלנד עם 15 נקודות, 7 פחות מסלטיק ו-4 פחות מהארטס של ולדימיר רומנוב האוליגרך.

לה גוון, באומץ רב ועם גב מהממונים, הנהיג מהפכה של ממש בקבוצה המסורתית, אך טרם ראה תוצאות בשטח, מה שאומר ששכר הלימוד שלו ושל הסגל החדש שלו טרם הסתיים. לטיפולך, רוני לוי. הצרפתי, שהחליף את אלכס מקליש (4 וחצי שנים בריננג'רס), נודע בגידול כוכבים צעירים, והביא איתו לגלזגו כשרונות מאפריקה ומצרפת, שגם אותם ייקח זמן להפוך ליהלומים כמו שעשה בליון.

לה גוון, כצפוי, שיחרר הרבה כוכבים שלא התאימו לקונספציה. הוא הביא איתו את השוער ליאונל לילטזי הצרפתי, שהגיע מפ.ס.ז' וטרם הרשים. לה גוון צירף גם את ג'רמי קלמנט מליון, שהצליח קצת יותר. פיליפ סאבו הסלובקי, שכבש 2 שערים העונה, הגיע מאוסטריה וינה, כמו גם קרל סוונסון השבדי ומקטר נידאי הסנגלי.

המפציץ של לה גוון הוא קריס בויד, חלוץ נבחרת סקוטלנד, שהגיע באמצע העונה שעברה מקילמרנוק וכבש 7 שערים בכל המסגרות מאז תחילת העונה. כמובן יש להיזהר מדאדו פרשו המזדקן, שפרש אחרי המונדיאל המאכזב שלו מנבחרת קרואטיה וכבש שני שערים מאז תחילת העונה. אהה, ולא לשכוח את הקפטן בארי פרגוסון, הקשר הסקוטי הבינלאומי הבלתי נלאה.

ריינג'רס, הקבוצה הפרוטסטנטית שנוסדה ב-1873, היא כאמור מעצמה בסקוטלנד, עם 51 אליפויות, 11 יותר מסלטיק, אך ידועה גם בפאשלות שלה באירופה. לה גוון, שעבר בדרך לשלב הבתים את מולדה הנורווגית (0:2 בבית, 0:0 בחוץ), יודע שאסור לו לפשל באירופה, כי הכסף הגדול שהוא קיבל וההחתמה הנוצצת שלו כוונו בין היתר לזכייה בגביע אופ"א, בגלל שהגמר נערך השנה בהאמפדן פארק, אצטדיונה של נבחרת סקוטלנד בגלזגו.

ריינג'רס, שכבר שיחקה מול קבוצה ישראלית בפורמט הקודם של גביע אופ"א ועברה אותה, בית"ר ירושלים, חייבת השנה להשאיר את הגביע בגלזגו. לה גוון צריך לשייף את המכונה שלו עד אז, רוני לוי יכול להפתיע אותו עד שהפאזל שלו יתחבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

פרטיזן בלגרד (23/11, בבית)

המועדון הסרבי פרטיזן בלגרד הוא אחד הגדולים בסרביה. לזכות המועדון רשומות 19 זכיות באליפות יוגוסלביה לשעבר וסרביה כשהאחרונה שבהן ב- 2004/5. הקבוצה השתתפה בעונה שעברה במוקדמות ליגת האלופות, הודחה במפתיע על ידי ארטמדיה פטרז'לקה הסלובקית והוגרלה לשחק נגד מכבי פ"ת על הזכות להשתתף בשלב הבתים של גביע אופ"א. פרטיזן ניצחה 2:0 במשחק הראשון ברמת גן, אבל במשחק הגומלין פתח תקווה הדהימה אותה עם 5:2 בחוץ, תוצאה שהדיחה אותה מהטורניר.

לאחר ההפסד למכבי פתח תקווה התפטר מאמן הקבוצה ולדימיר ורמזוביץ' בעקבות לחץ כבד של האוהדים ובמקומו מונה ב-6 באוקטובר 2005 המאמן הגרמני יורגן רובר. כיום מאמן הקבוצה הוא מיודראג יסיץ' והקבוצה ממוקמת במקום השישי בליגה הסרבית.

השחקנים הבולטים במועדון הם איבאן טומיץ (30) המנוסה (310 הופעות ליגה במדי הקבוצה) ושוער הקבוצה קארלי איבי'צה (34), שרשם בעבר 41 הופעות בנבחרת הסרבית.

ליבורנו (29/11, בחוץ)

אסוסיציונה ספורטיבה ליבורנו קאלסיו, או ליבורנו בקיצור, סיימה את העונה שעברה במקום התשיעי בלבד, אבל נהנתה - במרכאות או שלא במרכאות - מפרשת השחיתות המפורסמת כדי לתפוס מקום בגביע אופ"א. כל עוד רוברטו דונאדוני היה המאמן, הקבוצה נהנתה מאוויר פסגות, אבל לאחר שהאחרון התפטר בעקבות ביקורת מצד היו"ר אלדו ספינלי, וקרלו מאצונה מונה במקומו, החלה הידרדרות קשה במורד הטבלה, כולל רצף של שבעה הפסדים אחד אחרי השני. העונה הקבוצה ממוקמת במקום השביעי אחרי חמישה מחזורים, עם שני ניצחונות, שתי תוצאות תיקו והפסד בודד, מול רומא במחזור הפתיחה.

ליבורנו ידועה בעיקר בזכות ההשתייכות השמאלנית של אוהדיה, שנוטים להתעמת עם אוהדי ושחקני קבוצות בעלי אופי ימני, כמו לאציו למשל. המועדון חזר לסירייה A ב-2004, אחרי שלא היה שם מאז 1949.

השחקן הבולט ביותר בקבוצה הוא כריסטיאנו לוקארלי, שהיה מלך השערים של הקבוצה ב-2005/6 עם 19 כיבושים, והוליך את כל מבקיעי הסירייה A ב-2004/5 עם 22. עד כה הוא הבקיע רק שער אחד בליגה. אבל לוקארלי הוא הרבה יותר מחלוץ בעל חוש ריח מחודד לשערים, הוא גם הקפטן, הסמל של המועדון והאוהד מספר אחת. מדובר בשחקן בעל אידיאולוגיה סוציאליסטית יוקדת, שטוען: "מאז שאני ילד חלמתי לשחק בליבורנו". הוא ויתר על חוזה בשווי 500 אלף יורו שהציעה לו טורינו כדי להישאר בשכר נמוך בהרבה בליבורנו, והקיץ דחה 3 מיליון יורו לעונה מזניט סנט פטרסבורג. "לעזוב יהיה עבורי כמעט כמו להתגרש מאשתי", אמר החלוץ. "אעשה זאת רק אם המועדון יבקש ממני ואם זה יעזור לו להשתפר. הייתה לי התלבטות קצרה כשקיבלתי את ההצעה העצומה מהרוסים, אבל כסף מעולם לא היה משמעותי בשבילי. מבחינתי קיימת רק ליבורנו והחולצה של ליבורנו. זו הנבחרת הלאומית שלי".

לוקארלי נפגש בזמנו החופשי עם פועלים קשיי יום, וגם מרצה על הצורך בסובלנות בכדורגל, ועל הסכנה שבגזענות. מי לא היה רוצה ששחקן כזה יסמל את המועדון שלו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully