וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות שבוע 5: אובורן כמעט קיבלה זבנג

יובל גפן

1.10.2006 / 16:02

לא היה חסר הרבה להפתעה, אבל בסופו של דבר עברה את דרום קרוליינה 17:24. אוהיו סטייט נראית בשלה לאליפות. סיכום מחזור

השבוע האחרון בליגת הקולג'ים התפרש על פני שלושה ימים. כבר בלילה שבין חמישי לשישי נפגשה המדורגת 2, אובורן, עם דרום קרוליינה, משחק שכמעט ונגמר בהפתעה. מה שכן נגמר בהפתעה באותו היום, הוא משחקה של TCU שהפסידה בביתה ל-BYU, ובכך נקטע רצף הנצחונות הכי גדול בדיוייזן הראשון.

בין 25 המדורגות, היו מספר הפתעות, אבל היו גם מספר מכות שהנחיתו המדורגות. חשוב להבין: כשקבוצה מדרג נמוך (אפילו דיוויז'ן יותר נמוך) משחקת נגד אחת מאריות הליגה, לא יהיה לה שום סיכוי מלכתחילה. הסיבות שקבוצות מחטיבות גרועות משחקות נגד הקבוצות הכי טובות במדינה, הן כסף, וסיכוי להשתלב באחד ממשחקי הבולים בסוף העונה. כשקבוצה דוגמת סאם יוסטון משחקת נגד טקסס, היא יודעת שהיא תקבל בראש. אבל היא בכל זאת עולה לשחק, ובכל זאת תיתן הכל מעצמה גם אם המשחק נראה לא ספורטיבי. אוניברסיטת סאם יוסטון תקבל הרבה כסף מהמשחק הזה, וגם יהיה לה סיכוי להשתלב באחד מהבולים (משחקי האליפות) הקטנים בסיום העונה.

אוהיו סטייט ממשיכה לרקד

המדורגת 1 אוהיו סטייט ניצחה את איווה 17:38

אוהיו סטייט לא השאירה שום סיכוי ליריבתה לביג-10, איווה. לפני המשחק הרבה אנשים דיברו על כך שאם תבוא מעידה מצידה של אוהיו סטייט, היא תבוא כאן. הרבה אוהדים של מישיגן תלו תקווה בדרו טייט, הקוורטרבק של איווה, שיעשה את העבודה בשביל שאר הליגה. אבל טרוי סמית' וחבריו לא עוצרים באדום.

אוהיו סטייט נראית כמו קבוצה לאליפות, כמו הדבר האמיתי. טרוי סמית' היה נהדר עם 16 מ-25, ל-187 יארד, וארבעה טאצ'דאונים. אנטוניו פיטמן רץ 26 פעמים ל-119 יארד וטאצ'דאון. וצמד התופסים הנהדר, טד גין ואנטוני גונזלס, הוסיפו 70 יארד (גין) ו-77 יארד ושני טאצ'דאונים (גונזלס). דרו טייט מצידו היה זוועה באיווה. הוא השלים רק 19 מ-41 הזריקות שלו, מסר לטאצ'דאון אחד אבל לא פחות משלושה אינטרספשנס.


המדורגת 2 אובורן ניצחה את דרום קרוליינה 17:24

במשחק שנערך כבר ביום חמישי, אובורן הפיבוריטית כמעט ומעדה מול סטיב ספורייר ו"תרנגולי-הקרב" שלו. האמת היא שהמשחק היה אפילו יותר צמוד ממה שהתוצאה מראה, ואובורן ניצלה רק בגלל עצירה באנד-זון של מסירה של קוורטרבק דרום קרולינה כשעל השעון נשארה שניה אחת.

הסיפור של המשחק היה קני איירונס, הרנינגבק של אובורן. איירון הוא סניור. את השנה הראשונה שלו בקולג'ים הוא בילה על הספסל של מכללת דרום קרוליינה. כשהוא בא לשאול את המאמן אם יש לו מקום בסגל, המאמן אמר לו בעדינות שאין לו סיכוי לקבל את המושכות לתפקיד הראנינגבק הפותח. אז מה עשה איירונס? עזב את המכללה. בשנה הראשונה לאחר שעזב את דרום קרוליינה, ישב איירונס על הספסל של אובורן. על פי חוקי הליגה, שחקן שהחליט לעבור למכללה אחרת, מחוייב לשבת על הספסל בשנה הראשונה ללא אפשרות לראות דשא. בשנה שעברה הוא חזר לעמדת הראנינגבק, אבל רק כמספר שתיים בקבוצה. מתישהו לקראת אמצע העונה, הרץ הפותח של אובורן נפצע, וקני הפך להיות הרץ הראשון. היום, קני איירונס הוא אחד המועמדים לפרס ההייזמן טרופי. ביום חמישי קני איירונס נפגש מול הקבוצה שלא רצתה אותו. ומה הוא עשה? אז ככה: הוא רץ 27 פעמים ל-117 יארד, והוסיף לזה שני טאצ'דאונים, כבוד. מענין עם תרנגולי-הקרב (דרום קרוליינה גיימקוקס) מצטערים שהם נתנו לו ללכת.


המדורגת 3 דרום קליפורניה ניצחה את וושינגטון סטייט 22:28

קשה, קשה. זה הלך ממש קשה, אבל השורה התחתונה היא שהתווסף עוד נצחון לממלכת טרויה. ג'ון דיוויד בוטי, הקוורטרבק של USC, מצא לו מטרה נוחה בדמות סטיב סמית' (לא ההוא מקרולינה, אם כי הוא יכל לעזור להם בשני המשחקים הראשונים העונה) שחיפה על חסרונו של דווין ג'ארט. סמית' תפס 11 תפיסות ל-186 יארד ושני טאצ'דאונים. בוטי מצידו הראה מספרים טובים: 23 מ-33, 268 יארד שלושה טאצ'דאונים ואינטרספשן. אין ספק שהיכולת הזאת לא תספיק ל-USC בהמשך. יש לה בחטיבה שתי קבוצת שמשחקות פוטבול נהדר (אורגון וקליפורניה) ואם פיט קרול לא יעשה שינוי משמעותי, זה יפגע בסיכויה של הממלכה לזכות באליפות הפאק-10.


המדורגת 5 פלורידה ניצחה את אלאבאמה 13:28

7:00 דקות לסיום המשחק התוצאה עדיין הייתה 14:13 לגייטורס. אבל כריס לייק עם מסירה לטאצ'דאון של דאלאס בייקר הנהדר, ורג'י נלסון בחטיפה ל-70 יארד דאגו לסיים את הסיפור ולהשאיר את הנקודות בפלורידה. למעשה אלאבאמה ירתה לעצמה ברגליים במשך כל המשחק, וההתקפה שלה לא הצליחה לשים אפילו לא נקודה אחת על הלוח. למעשה את כל הנקודות שלה חייבת "באמה" להגנה, ולחברי הקבוצה המיוחדת שלה. ג'ון פארקר וילסון היה נוראי ב-באמה, לאחר שנחטף לא פחות משלוש פעמים ללא טאצ'דאון אחד לרפואה. מן העבר השני כריס לייק כרגיל היה טוב. הוא סיים עם 14 מ-20 ו-173 יארד. הוא גם הוסיף לזה שני טאצ'דאונים.

מישיגן על הגל

המדורגת 6 מישיגן ניצחה את מינסוטה 14:28

לפני כשנה הגיעו המינסוטה גולדן גופרס לאן-ארבור מישיגן, ויחד עם לורנס מרוני הנהדר הם ניצחו אותם 20:23. אחרי הניצחון ההוא הם לקחו את הכד-החום אליהם הביתה למינסוטה בפעם הראשונה מאז 1986. הכד החום הוא הפרס (הכי עתיק בקולג' פוטבול) למנצחת בקרב השנתי בין שתי היריבות האלו. המנצחת לוקחת אותו אליה הביתה לשנה, עד ההתמודדות הבאה. השנה מרוני רץ לו במדשאות ה-NFL, ובמישיגן צומחת קבוצה ראוייה להתמודדות על התואר. השנה הכד-החום ההוא יעבור לאן-ארבור מישיגן.

מישיגן באו לנקום את ההפסד בשנה שעברה, ועשו את זה בצורה מאוד משכנעת. הטריו הנהדר, הנה, הארט, מנינגהאם היה נהדר כרגיל (זה ריטואל קבוע בסיקורים של מישיגן) הנה מסר 17 מ-24 ל-285 יארד, ושלושה טאצ'דאונים. מייק הארט רץ 31 פעמים ל-194 יארד, וסופר-מריו מנינגהאם תפס בסך הכל חמש תפיסות. אבל ל-131 יארד, וטאצ'דאון.


המדורגת 7 טקסס הביסה את סאם יוסטון 3:56

בווגאס הוציאו את הליין מהמשחק הזה, מפני שזה היה ברור שטקסס ירסקו את סאם יוסטון המסכנים. יוסטון אגב, משחקים בדיוויז'ן A-11, בשביל השחקנים שלהם זו הייתה חוויה (שהם לא ישכחו) לשחק מול קבוצה מהדיוויז'ן העליון. קולט מקוי שיחק רק במחצית הראשונה. הוא השלים במחצית הזו 13 מ-15 נסיונות, ל-178 יארד, ושני טאצ'דאונים.


המדורגת 9 לואיזיאנה סטייט הביסה את מיסיסיפי סטייט 17:48

במשחק שהופסק בתחילת הרבע השלישי לשעה עקב סופת ברקים ומזג אויר סוער, לא התקשתה LSU מול מיסיסיפי סטייט החלשה. ג'מרקוס ראסל ממשיך להיות נהדר בלואיזיאנה סטייט. הוא סיים את יום העבודה עם 18 מ-20, 330 יארד ושלושה טאצ'דאונים.


המדורגת 10 ג'ורג'יה ניצחה את מיסיסיפי 9:14

הבולדוגס חזרו מפיגור בשבוע השני ברציפות, כשקרג לאמפקין מתעורר במחצית השנייה ורושם 81 יארד ריצה מתוך 101 היארדים שלו במשחק כולו. בראנן סאות'רלנד היה אחראי לשני טאצ'דאונים של יארד אחד כל אחד, במשחק בו פיגרו הבולדוגס 3:0 במחצית. הם שיפרו את מאזנם במשחקי החוץ ל-2:21 בחמש השנים האחרונות.


המדורגת 11 וירג'יניה –טק הפסידה למדורגת 24 ג'ורג'יה –טק 38:27

ג'ורג'יה-טק והרסיבר המצויין שלה קלווין ג'ונסון נתנו הצהרת כוונות רצינית אתמול, לאחר שלא ספרו את המדורגת 11 וירג'יניה-טק. קלווין הגדול תפס את הכדור שש פעמים ל-115 יארד ושני טאצ'דאונים. אבל למעשה מי שגמר את המשחק עבור ה-"ילו-ג'אקטס" הייתה הגנה שלה, לאחר ששני פאמבלים של וי-טק תורגמו על ידה לטאצ'דאונים.

הפעם נוטרדאם ניצחה בלי סרטים

המדורגת 12 נוטרדאם ניצחה את פרדו 21:35

נוטרדאם חזרה לראשונה לביתה לאחר ההפסד הכואב למישיגן לפני כשבועיים. הם ידעו שם שהפסד ישאיר אותם מחוץ לתמונת האליפות. אז הם לא אכזבו את הקהל המסור שלהם, והחזירו לו בניצחון מאוד מרשים על פרדו החזקה. בריידי קווין היה שוב נהדר לאחר שהשלים 29 מתוך 38 המסירות שלו. הוא הוסיף לזה 2 טאצ'דאונים. דריוס ווקר וראהמה מקנייט שוב היו גדולים, כשהראשון רץ 31 פעמים ל-144 יארד וטאצ'דאון, והשני מוסיף 10 תפיסות אויריות ל-120 יארד ושני טאצ'דאונים. מן העבר השני קרטיס פיינטר היה טוב כשמסר ל-399 יארד ושני טאצ'דאונים. 238 יארד מתוכם (וגם שני טאצ'דאונים) הלכו לתופס המוכשר שלו, סלוין לימון.


המדורגת 14 אורגון הביסה את אריזונה סטייט 13:48

אווו, איזו הצהרת כוונות מצידם של הדאקס, הפאק-10 מתחיל לרעוד מפחד. מול עיניו המשתאות של גרייזס, ספגה אריזונה סטייט את הפסדם השני העונה. שנה לא קלה הולכת להיות במדבר החם. באורגון משחק איזה אחד, ג'ייסון ויליאמס (זה רק אני, או שכל שחקן ספורט שלישי בארה"ב נקרא ככה?) שהולך לדבר מאוד חזק בשנים הקרובות. ויליאמס, סופמור (שחקן שנה שניה) הוא תופס בגובה 198 סנטימטר. הוא מאוד מהיר ובעל ידיים נהדרות, שחקן שיכול להוציא כל קווטרבק שישחק איתו גדול. ויליאמס במשחקו השלישי ברציפות, עשה למעלה ממאה יארד. אתמול הוא השלים 10 תפיסות ל-137 יארד ושני טאצ'דאונים. הקווטרבק שלו, דניס דיקסון היה טוב מאוד לאחר שהשלים 20 זריקות מוצלחות מ-31 נסיונות, ושלושה טאצ'דאונים. באמצע הרבע האחרון החליף אותו בריידי ליף (אחיו של ראיין ליף המסריח) שהוסיף טאצ'דאון משל עצמו. ג'ונתן סטיוארט היה נהדר על הקרקע. הוא נשא את הכדור 12 פעם בלבד, אבל ללא פחות מ-142 יארד. רודי קרפנטר הקווטרבק של אריזונה סטייט, הסריח את שועלי המדבר, לאחר שמסר ל-33 יארד בלבד ואינטרספשן, ווי זמיר.


המדורגת 15 טנסי הביסה את ממפיס 7:41

בלי דיאנג'לו ויליאמס, לממפיס אין כל כך מה להציע ברמות האלו. אריק איינג' הקוורטרבק של טנסי, המשיך את היכולת הנהדרת שלו בשבועות האחרונים, עם הצגה מתקרבת לשלמות. שימו לב למספרים: 23 מ-27 נסיונות ל-324 יארד, ולא פחות מארבעה טאצ'דאונים. רוברט מיאחם תפס 4 פעמים את כדור האליפטה ל-157 יארד וטאצ'דאון.


המדורגת 17 TCU הפסידה ל-BYU בתוצאה 17:31

TCU החזיקה עד יום חמישי האחרון, ברצף הנצחונות הכי ארוך בדיויז'ן A-1. הרצף שעמד על 13 נצחונות רצופים התנפץ לו כש-BYU הגיעו לטקסס, ושלחה את אוהדיה המאוכזבים של TCU הביתה מאוכזבים ומוכים. האמת היא שלרבע האחרון נכנסו TCU בפיגור מינימלי של טאצ'דאון בודד, אבל שני טאצ'דאונים מהירים של ג'ון באק הקווטרבק של BYU עם תחילת הרבע, גמרו את הסיפור. אותו ג'ון באק סיים עם 23 מסירות מוצלחות מ-37 נסיונות, בדרך ל-321 יארד ושלושה טאצ'דאונים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

החלה עונת הריסוקים

המדורגת 18 קלמסון ריסקה את לואיזיאנה טק 0:51

עוד משחק שהיה כתוב עליו מההתחלה: "לא כוחות". לואיזיאנה טק מבית ה-WAC פשוט לא יכולה להוות יריב לאף קבוצה מה-ACC. קלמסון הלכו בעיקר על הקרקע במשחק. שלושה שחקנים שלהם סיימו את המשחק עם למעלה ממאה יארד.


המדורגת 20 קליפורניה ניצחה את אורגון סטייט 13:41

במשחק שהתוצאה שלו הייתה ידועה מראש, הגולדן-ברס לא ריחמו על ה-"ביברס" מאורגון סטייט. מרשואן לינץ' חוזר לאחרונה למרוץ הנכסף אחרי ההייזמן טרופי. אתמול הוא היה נהדר עם 15 נשיאות ל-110 יארד וטאצ'דאון, והוסיף לזה 5 תפיסות אויריות ל-53 יארד ושני טאצ'דאונים. מי שלקח אותו בפנטסי עשה עסקה מוצלחת... נתן לונגשור, הקוורטרבק של הדובים, היה נהדר גם הוא לאחר שמסר 24 מסירות מ-33 נסיונות, בדרך ל-336 יארד וארבעה טאצ'דאונים.


המדורגת 21 נבראסקה ניצחה את קנזס 32:39 (בהארכה)

בנבראסקה מסר זק טיילור 15 מ-33 ל-393 יארד, וארבעה טאצ'דאונים. פרנז הרדי תפס 3 תפיסות ל-159 יארד ושני טאצ'דאונים.


המדורגת 22 בויסי סטייט הביסה את יוטה 3:36

הברונקוס לא לקחו שום שבויים, והנחילו ליוטה את אחד ההפסדים הכי צורבים שלהם בשנים האחרונות. בויסי סטייט, למרות שהיא מגיעה מבית ה-WAC הנוראי, היא קבוצה שכדאי (וצריך) להתחיל לספור. הם כבר 0:5, שכוללים שני נצחונות מאוד מרשימים, אחד על אורגון סטייט (14:42) וכאמור הנצחון אתמול. ג'ראד זברנסקי היה טוב עם 16 מ-22 ל-209 יארד. הוא הוסיף לזה טאצ'דאון במסירה, אחד בריצה ואינטרספשן. יאן ג'ונסון הוא השם החם בשבועות האחרונים בבויסי סטייט. אתמול הוא רץ 14 פעמים ל-90 יארד. אבל האמת ההיא שההגנה של הברונקוס היא זו שעשתה את ההבדל. לא פחות מארבעה חטיפות נרשמו לה, שתיים מהם חתומות על ידי קורי הול, הלינבקר הנהדר שלהם.


המדורגת 23 רוטג'רס ניצחה בשיניים את דרום פלורידה 20:22

ביום ראשון שעבר לכשהתפרסם דירוג המאמנים השבועי, הסתבר שרוטג'רס נכנסו לדירוג בפעם הראשונה מאז 1976. במשחק שנערך כבר ביום שישי, מכללת דרום פלורידה הוכיחה שאולי היה זה קצת מהר להכניס את רוטג'רס לדירוג הזה. נכון, רוטג'רס אמנם ניצחה את המשחק, אבל הוא היה ממש ממש קרוב. למעשה כשנשארו על השעון 15 שניות בלבד לסיום המשחק, דרום פלורידה הצליחה לעשות טאצ'דאון. בשביל לנסות ולהשוות את המשחק, דרום פלורידה החליטו ללכת על שתי נקודות, נסיון שכשל לבסוף והשאיר את הנקודות אצל האורחת מהצפון. אצל רוטג'רס הקווטרבק מייק טאל היה נוראי עם 11 מ-20, בלי טאצ'דאון ועם אינטרספשן. למזלו היה לו את ריי רייס שרץ ל-202 יארד ושני טאצ'דאונים.


המדורגת 25 מיזורי ניצחה את קולורדו 13:28

מיזורי (5:0) התחילה את העונה עם הפתיחה הכי טובה שלה ב-25 שנה האחרונים. הטייגרס לא ספרו את הבאפלוס, וגמרו למעשה את המשחק כבר במחצית הראשונה עם 21:6. צ'ייסי דניאל סיים שם עם 23 מ-35, 253 יארד, 4 טאצ'דאונים ושתי חטיפות אויריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully