וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחי ההבדל הקטן

דור ליאונד

27.9.2006 / 7:57

באנגליה פרשת גוזרי הקופונים זעזעה מדינה שלמה. סביר להניח שאם פרשייה כזו הייתה מתגלה כאן, בהתאחדות היו מפהקים

תגידו, מה קורה לאירופאים האלה? במקום להתעסק ברכילויות המרתקות מחדרי ההלבשה, הם מתעניינים רק בשטויות בזמן האחרון. בהתחלה היו אלה הגרמנים, שהתעקשו לבדוק בדקדקנות אופיינית איזו תלונה על שופט שהיטה תוצאת משחק, ופתחו תיבת פנדורה שלמה של שחיתות בליגות הגרמניות. אחר כך היו אלה האיטלקים התמימים שלקחו יותר מדי ברצינות את השמועות על שיבוץ שופטים לא תקין, וגרמו נזק עצום לכמה מהקבוצות הכי פופולריות באיטליה.

עכשיו אלה האנגלים המשוגעים עם ה-בי.בי.סי. שלהם והתכנית "פנורמה", שהעמיסו על בילוי השבת נושאים כבדים כמו שקיפות, שוויון בפני החוק ופיקוח חיצוני. אלא שמשום מה, התאחדות הכדורגל האנגלית הכריזה על פתיחת חקירה מקיפה בנושא פרשת העברות השחקנים, תוך שהיא ממנה לראש הגוף החוקר, את מפקד משטרת המטרופולין לשעבר, הלורד סטיבנס, שייעזר גם בצוות של רואי חשבון, כולם אנשים חיצוניים למערכת.

מה הסיכוי שגם אצלנו היה קורה אותו דבר? לנו יש תקנון וזה מספיק, לא צריך יותר. הנה, רק כדי שתהיו רגועים, בתקנון ההתאחדות כתוב: "כל הזכויות הכלכליות הנובעות מהעברה ו/או השאלה של שחקן תהיינה רק בידי קבוצה ו/או בידי השחקן עצמו". זהו, הסירו דאגה. אם כתוב, זו ההוכחה שהכל תקין, תחת בקרה, לא כמו שהאירופאים המוזרים אוהבים עם הפרשיות המסועפות שלהם.

הרי אצלנו הכל ממשיך לזרום, גם אם המים עכורים. מישהו באמת מאמין שתחקיר החושף שמאמנים, סוכנים ואנשי עסקים "חתכו קופון" מדמי ההעברה, היה מזעזע את מסדרונות ההתאחדות? האם כספים שעברו מקופת המועדון לידיים פרטיות היו מביאים את ראשי ההתאחדות למנות ועדת חקירה בלתי תלויה שתחשוף זהותם ועוונותיהם של כל הנוגעים בדבר? תשאלו את ישראל כהן, את המעורבים בפרשת "שופטים באדום", ואת ויקטור יונה.

ההתאחדות בישראל כבר הוכיחה שהיא לא ממש מתלהבת מרעיונות שנועדו לקדם את השקיפות בהתנהלותה. בדיוק כמו במקרה ועדת סטרשנוב, שהדו"ח שפרסמה לפני מספר שנים, במסגרתו המליצה על מינוי נציגי ציבור בהתאחדות, שוכב במעמקי המגירות באיצטדיון רמת גן, אם לא נגרס מזמן. אם מישהו מעוניין לבדוק שוב עד כמה גדול המרחק מביצת הכדורגל המקומי לתרבות אמיתית של ספורט מתוקן, מוטב שיתחיל במדידת המרחק העובר מן התריסים המוגפים בחלונות משרדי ההתאחדות בר"ג לשערי ההתאחדות הכדורגל האנגלית, שנפתחו השבוע לרווחה בפני הלורד סטיבנס וצוות חוקריו.

הכותב הוא עו"ד וחבר בוועדת משפט וספורט של לשכת עורכי הדין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully