וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים: אוסטרליה אלופת העולם

אריה ליבנת

25.9.2006 / 9:40

האוסטרליות גברו בגמר על רוסיה 74:91 וזכו לראשונה בהיסטוריה. ארה"ב הפסידה בחצי הגמר אחרי 12 שנה, וסיימה רק במקום ה-3

משחקי ההכרעה באליפות העולם לנשים היו תעתיק דומה מאוד לזה שהיה בתחילת החודש אצל הגברים. גם כאן נבחרת החלומות האמריקאית ספגה הפסד מפתיע בחצי הגמר, מול רוסיה, שכמו יוון אצל הגברים פשוט לא הופיעה לגמר. אוסטרליה ניצלה את הסיטואציה כדי לנצח 74:91 ולזכות באליפות בפעם הראשונה בתולדותיה. היא בסך הכל הנבחרת הרביעית שזוכה בתואר.

אוסטרליה הפכה בעשור האחרון לחברה בצמרת העולמית. בשני הטורנירים האולימפיים האחרונים הפסידה פעם אחת. הפעם גם התואר העולמי שלה. מי שעשו עבורה את עיקר העבודה בגמר הן פנלופה טיילור מפיניקס מרקורי - 28 נקודות ותשעה ריבאונדים, לורן ג'קסון מסיאטל סטורם - 16 נקודות ו-11 ריבאונדים, וקריסטי הרואר, הרכזת של ולנסיין - 15 נקודות ו-5 אסיסטים.

מבלי לגרוע מהזכייה האוסטרלית, ההישג הגדול שייך לרוסיה שניצחה בחצי הגמר את ארצות הברית 75:68. אוקסנה רחמוטלינה תרמה 18 נקודות, אילונה קורסטין 15, מאריה סטפאנובה 13 נקודות ו-11 ריב'.

זה היה ההפסד הראשון של ארצות הברית מזה 12 שנה ו-50 משחקים. גם אז זה קרה בחצי גמר אליפות העולם. "התחרות נעשתה קשה. העולם התקדם", אמרה בסיום המאמנת אן דונובן. שתי שחקניות של הנבחרת טסו לברזיל היישר מחגיגות האליפות של דטרויט, גם האחרות עבדו מעט ודונובן הסבירה: "עבדנו שישה שבועות באביב, זה המקסימום שהיינו יכולות לעשות". במשחק על המקום השלישי הביסה ארצות הברית את ברזיל 59:99.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully