וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים מסתבכים באנגליה

25.9.2006 / 7:30

טל בן חיים לכלך על הרגלי השתייה של חבריו בבולטון, ה"פיפל" טוען שדייויד אבו גזר קופון עם קרייג אלרדייס. לוזון: "זה לא ענייננו"

טל בן חיים לא נח לרגע. אחרי השעייתו מנבחרת ישראל וההתנצלות התקשורתית לדרור קשטן, הגיעה פרשת השחיתות בכדורגל האנגלי שסימנה באור אדום את העברתו לבולטון, למרות שלו עצמו אין שום קשר לכך.

בן חיים הפך לאחד השחקנים המדוברים באנגליה בסוף השבוע האחרון בעקבות הפרשה וזו הייתה סיבה מצויינת עבור המגזין "ניוז אוף דה וורלד" לראיין אותו. הבלם הישראלי עשה את העבודה, הוא דיבר פחות על הנושא העיקרי והתייחס יותר לחבריו לקבוצה, אותם האשים ב"שתיה מופרזת של אלכוהול". כמו שזה נראה, הפה של טל בן חיים יסבך אותו שוב, רק שהפעם זה יהיה עם החברים לקבוצה.

בראיון עצמו, שחלקים ממנו פורסמו היום בתקשורת האנגלית, צוטט בן חיים כשאמר: "חלק מהשחקנים מאוד אוהבים ללכת לשתות ואני פשוט נדהם מאורח החיים שלהם. איך זה ששחקנים מבולטון בילו את כל חופשת הקיץ בשתיה, בזמן שאני התאמנתי ושמרתי על כושר? הם פשוט אמרו לי שהם לא עשו כלום. הם אמרו 'היינו שתויים במשך חודש שלם'. באחד מסופי השבוע כל שחקני הקבוצה שכרו מטוס כדי לנסוע לבלות בדאבלין. הייתי צריך להשתתף ולשלם 700 ליש"ט למרות שבכלל לא נסעתי איתם".

בנוסף, בן חיים דאג להדגיש כי למרות הכל, האלכוהול לא ממש פגע בכושר של החברים שלו: "בסופו של דבר הם הגיעו למחנה טרום העונה והיו בכושר, אני לא מבין איך זה קרה".

אופ"א נלחמת בפרשת השחיתות

אופ"א לא מתכוונת לשבת בשקט בעקבות התחקיר של רשת BBC, שחשף את השחיתויות בנושא העברות השחקנים בכדורגל האנגלי. קצין התקשורת של אופ"א, וויליאם גאילארד, קרא היום (ראשון) להשעות לכל החיים את כל המעורבים בפרשה והוסיף: "אנחנו מאמינים שדברים כאלה לא קורים רק באנגליה, אלא ברחבי היבשת כולה".

גאילארד הוסיף: "לצערינו, החוקים של האיגוד האירופי לא מאפשרים לנו להתערב יותר מדי בהעברות שחקנים ולשמור על הכשרות שלהן".

המנג'ר של פולהאם, כריס קולמן, תמך בדברים ואמר: "השם הטוב של המשחק נפגע מאוד ונדבקו לרבים מאיתנו סטיגמות שקשה מאוד לצאת מהן. אנחנו מרוויחים מספיק כסף גם בלי שוחד, כך שאם מישהו אכן עשה משהו כזה, אני תומך בהשעייתו לכל החיים, שנתיים לא יספיקו".

לעומת קולמן, יו"ר התאחדות הכדורגל האנגלית מאוויני, מאמין שהרחקה לשנתיים מספיקה במקרה הזה: "ברמה האישית הייתי רוצה לראות השעיות לכל החיים, אבל בעולם שבו ספורטאים שמשתמשים בחומרים אסורים מורחקים לשנתיים, זה לא יהיה הוגן להטיל עונשים כבדים יותר במקרה הזה".

אלרדייס ג'וניור גזר קופון על הישראלים

ה"פיפל" האנגלי מפרסם הבוקר (ראשון), בהמשך לתכנית הטלוויזיה שחשפה את פרשיות השחיתות בכדורגל האנגלי, כי קרייג אלרדייס, בנו של מאמן בולטון סם אלרדייס, שילשל לכיסו 140 אלף ליש"ט בזכות העברותיהם של לא אחרים מאשר טל בן חיים, עידן טל, ובלסינג קאקו.

העיתון הבריטי ידע לספר כי דייויד אבו, אלרדייס הבן וסוכן נוסף בשם ג'יימי הארט, הרוויחו 70 אלף ליש"ט כל אחד מעסקת העברתו של בן חיים, בזכות סכום שנע סביב 200 אלף ליש"ט, שהיווה את עמלת הסוכן.

על קאקו זכה אלרדייס בעמלת סוכן של כ-50 אלף ליש"ט, אותם חלק עם סוכן אחר, למרות שבולטון קנתה אותו מ-מ.ס אשדוד תמורת כ-100 אלף דולר. קאקו כזכור, נכשל באנגליה ונמכר למכבי ת"א כעבור פחות משנה תמורת כ-50 אלף ליש"ט.

הדייוח ב"פיפל" הוסיף וטען כי עבור העברתו של עידן טל לבולטון, קיבל אלרדייס כ-100 אלף ליש"ט אותם חלק עם סוכן אחר.

אלרדייס, שנמלט לחופשה בספרד, התראיין לעיתון בריטי אחר ואמר: "זה השבוע הגרוע בחיי, בעיקר בגלל שדברים בהם הייתי מעורב גרמו לו להיות השבוע הגרוע ביותר בחייו של אבי ושל משפחתי. אני מרגיש כטיפש אבל יותר מכל אני מרגיש כי איכזבתי את אבי. כשאני חושב איזה אדם הוגן וישר הוא, ואיך הפרשה גרמה לו להיראות, אני חש בחילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דייויד אבו: "לא קיבלתי אגורה" (משה בוקר ועוזי דן, "הארץ")

דייויד אבו יצא אתמול (ראשון) נגד "גורמים בישראל שמנסים לנפח ולהמציא את הסיפורים כדי לפגוע בי. לאותם גורמים מפריע שאני מצליח להעביר שחקנים מישראל לאנגליה מבלי שאהיה סוכן מורשה של פיפ"א, רק כמתווך. אני פועל רק על פי החוק והתקנון, וגם בפרשה הזו אצא נקי כבעבר".

אבו מתגאה כי הוא זה שהגה את ההצעה להעביר את טל בן חיים לבולטון, אך מי שטיפל בכל נושא ההעברה היה הסוכן ג'ימי הארט, ו"אני לא קיבלתי אגורה מעסקת טל בן חיים". בנוגע לעידן טל, אישר אבו כי הוא העלה את הרעיון להעברתו, אולם מי שביצע את העסקה היה קרייג אלרדייס, "ורק אחרי שהתנהלה חקירה ביחס לאי מעורבותי וטל חתם על מסמך שהוא מייצג את עצמו, נחתם החוזה ונסגר התיק".

ממלא מקום יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, הכחיש אתמול ידיעות על כוונה לפתוח בחקירה נגד אבו, ואמר: "זה כלל לא עומד על הפרק. מה שקורה באנגליה זה לא ענייננו ולא קשור אלינו. מכיוון שאבו אינו סוכן מורשה, עד כמה שאנחנו יודעים אין שום פעולות שהוא מבצע בניגוד לחוק. הפרסומים השונים הם לא על אחריותנו ולא על דעתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully