וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשקואז ופוטין נפגשו

22.9.2006 / 9:52

יו"ר איגוד הג'ודו אדי קואז, התארח אצל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כדי לדון על קידום הג'ודו במדינות מתפתחות. גם ישראל בעניין

אדי קואז, יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי וחבר באיגוד הג'ודו האירופי, חזר מרוסיה שם התארח השבוע יחד עם עוד כמה מעמיתיו באיגוד האירופי אצל נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. מטרת הביקור הייתה שיתוף פעולה של איגוד הג'ודו האירופי ופוטין בנושא הקמת קרן לעידוד הג'ודו במדינות מפתחות.

קואז: "הקמנו קרן בהיקף התחלתי של 10 מיליון דולר לסיוע וקידום ג'ודו במדינות מתפתחות. בשל הריחוק שלנו מאירופה והבעיות הכלכליות שהענף סובל ממנו בישראל, אני מנסה לכלול גם את הג'ודו הישראלי כגורם שייהנה מפירות הקרן מתוך כוונה להשקיע בקידום צעירים מיישובים פריפיאליים בארץ". לגבי הפגישה עם פוטין מסר קואז: "זו לא הפעם הראשונה שאני נפגש איתו. מדובר בחובב ספורט אמיתי שאמר בפגישה שג'ודו וספורט יכולים לגשר על פערים בין עמים ותרבויות".


איגוד הג'ודו דיווח השבוע כי קואז הצליח לדחות את אליפות אירופה עד גיל 20 שנקבעה לתאריך שנופל על יום כיפור בשנה הבאה. קואז הוא חבר הנהלת איגוד הג'ודו האירופאי ואחראי על תחרויות הקדטים והג'וניור (עד גיל 20). בבדיקה שערך איגוד הג'ודו, התברר כי אליפות אירופה עד גיל 20 לשנת 2007 נקבעה לתאריכים 21-23 ספטמבר ונופלת על יום כיפור. קואז פעל בשבוע האחרון במהלך אליפות העולם לאומות בפאריז לשינוי ההחלטה, ובעקבות התערבותו נדחתה האליפות בשבועיים ותיערך בתאריכים 5-7 באוקטובר 2007 . בשנים האחרונות חזרו נבחרות ישראל עם מדליות רבות מאליפויות אירופה עד גיל 20 כשההישגים הבולטים הם הזכיות של טניה סימן טוב באליפויות אירופה 2004 ו-2005, זכייתו של אלון ששון (עד 90 ק"ג) באליפות אירופה 2005, ושתי המדליות שהשיגה אליס שלזינגר (עד 63 ק"ג) בשנים 2005 (מדליית ארד) ו- 2006 (מדליית כסף). זכייה במדליה באליפות אירופה עד גיל 20 היא קריטריון לכניסה לסגל אולימפי צעיר, שכוללת תמיכה כלכלית ורפואית.


בקשר לדחיית אליפות אירופה מסר קואז: "זו המתנה שלי ושל איגוד הג'ודו בישראל לקראת השנה החדשה לג'ודוקאים הצעירים שיוכלו להתחרות באליפות אירופה הבאה ולהמשיך להביא הישגים שישמחו את עם ישראל. אני מאחל לכולם שנה טובה, שנת הישגים ושנה של בריאות."



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully