וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה הבא

23.9.2006 / 10:30

ארז מיכאלי משחזר איך קיבל גאידמק 94 אחוז מהקולות בירושלים ומפלגתו זכתה ב-52 מנדטים בדרך לשלטון. השנה שתהיה

בצעדים מדודים ירד אהוד אולמרט מדוכן הנואמים שבאולם מליאת הכנסת. פניו הקודרות, הלמות ליבו ועיניו העייפות הסגירו את המתחולל בקרבו. מסקנות הביניים של ועדת החקירה עתידות היו להתפרסם והלחץ ההולך וגובר מצד המשטרה בעניין "תיקי הנדל"ן", כפי שכינתה זאת התקשורת, יצרו לחץ ציבורי ופוליטי עצום על אולמרט. לא היתה לו ברירה: הוא הודיע על התפטרותו מראשות הממשלה.

קצת אחרי חצות קיבל ראש הממשלה שיחת טלפון ממכר ותיק. "שלום אדוני ראש הממשלה", אמר הקול מהעבר השני. "שלום ארקדי", ענה אולמרט. "ברצוני לחזק אותך על ההחלטה האמיצה. היית חזק עד עכשיו ואני בטוח שתהיה חזק גם בעתיד". אולמרט הודה לו, "לפחות אתה גורם לי נחת", ענה וחיוך על פניו, נזכר בניצחון החוץ של בית"ר ירושלים בקריית אליעזר, לפני שלושה ימים, באותה שבת גשומה של תחילת פברואר.

למחרת קיבלו כתבי הספורט הודעה בהולה בביפר: "היום תיערך מסיבת עתונאים של ארקדי גאידמק בשעה 18:00 במלון הולידיי אין, ירושלים". היה ברור להם באותו רגע, שהשמועות כי גאידמק רוצה את אוסי ארדילס לעוד עונה, הפכו ממשיות. בית"ר ירושלים הובילה את הטבלה בפער של תשע נקודות מהאלופה מכבי חיפה. לגאידמק היו כל הסיבות להאריך את החוזה ל"הויסה", כך נקרא ארדילס בפי האוהדים, כינוי שדבק בו בשל נטייתו לשחק עם שלושה ולעיתים ארבעה חלוצים. מה רבה היתה תדהמתם של עיתונאי הספורט כששמעו כי גם הכתבים הפוליטיים מתייצבים לארוע.

"מפלגת "עוצמה" בראשותי תנהיג את ישראל לעבר עתיד טוב יותר", אמר גאידמק במסיבת העיתונאים והוסיף בחיוך, "וכל מה שהמדינה לא תוכל לתת, אני אשלים". מאותו רגע צנח בסקרים בנימין נתניהו, המועמד המוביל והחלה נהירה של חברי כנסת מכל המפלגות לעבר "עוצמה", המפלגה החדשה אותה הקים הטייקון.

גאידמק הדהים את המערכת הפוליטית כשלא ניהל שום קמפיין בחירות, אלא רק תרם למוסדות ואירגונים, כשהוא מקפיד להצטלם עם כיפה על ראשו. הצלחתה של בית"ר עשתה עבורו את העבודה ויחד עם עיר האוהלים שהקים בניצנים בזמן מלחמת לבנון,נוצרה לו תדמית של מושיע. כשנשאל מה המצע המדיני-בטחוני של "עוצמה", רק חייך ואמר: "את הבעיות תשאירו לי". כשנשאל לגבי החקירות במשטרה התכרכמו פניו. "אקים משטרה חדשה מהיסוד", הכריז. גאידמק הרכיב את סדר החברים במפלגה, חלקם הגדול מקורביו והודיע כי ולדימיר שקלאר מיועד אצלו לתפקיד שר הפנים ואופירה אסייאג לתפקיד שרת הרווחה. השמועות אמרו שגם אברהם לוי ימונה, כנראה לשר בלי תיק.

דבר לא עצר את המוני בית ישראל מלהצביע עבור גאידמק בבחירות. בירושלים שילשלו 94% מהמצביעים את פתק מפלגתו של יקיר העיר, עם האותיות "עצ". "עוצמה" זכתה ב-52 מנדטים. בחצות נאם גאידמק את נאום הניצחון. "מישהו אמר פעם", פתח בנאומו, "אם תרצו, אין זו אגדה"....

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully