וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצי ועידה: שלום כיתה א'

משה יחזקאל

20.9.2006 / 15:02

משה יחזקאל מסכם את המחזור השני, עם דגש על הפריצה של מספר רצים שנבחרו בדראפט האחרון. אמיר ציפורי עם דירוגי העוצמה

ארבעה רצים נבחרו בסיבוב הראשון של הדראפט האחרון, וכולם כבר קיבלו תפקיד חשוב בהתקפה של הקבוצות שלהם. שלושה מהם - לורנס מארוני מניו-אינגלנד, דיאנג'לו וויליאמס מקרוליינה וג'וזף אדאי מאינדיאנפוליס, הצליחו כבר במשחק השני שלהם ב-NFL להשיג טאצ'דאון ראשון בקריירה, ומערכת וואלה! פוטבול רוצה לאחל להם מזל טוב.

דווקא רג'י בוש, הרץ הכי מדובר בדראפט האחרון, עדיין לא רשם טאצ'דאון אבל אתם יכולים לרשום הימור: הוא יעשה אותו במחזור הבא. למה אני חושב ככה? כי יש דברים שהם מעבר למשחק עצמו. אחרי סופת קתרינה שימש ה"לואיזיאנה סופרדום", האצטדיון הביתי של הסיינטס, כמקום מחסה לאלפי פליטים שאיבדו את ביתם בשטפונות. האצטדיון עצמו נפגע וניזוק קשות, ובשנה האחרונה שופץ וחודש. בשבוע הבא הסיינטס חוזרים הביתה, ל"לואיזיאנה סופרדום" המחודש עם 2 נצחונות חוץ ועם הכוכב החדש, ואין לי ספק בכלל שראשי הקבוצה יעשו את הכל כדי לא להחמיץ את הסמליות של ה"משיח" שיוביל את הקבוצה ואת העיר לדרך חדשה. אני מצפה לזיקוקים, תזמורות והפקה הוליוודית עם הרבה הרבה דמעות סביב הטאצ'דאון הראשון בקריירה של הנשיא בוש ב"לואיזיאנה סופרדום".

הארכות

שלושה משחקים השבוע הסתיימו אחרי הארכה. הפעם הקודמת שזה קרה היתה במחזור האחרון של עונת 2002 (ובאותה עונה בשבוע השביעי 4 משחקים הסתיימו בהארכה). על הראשון אין הרבה מה לספר - דנבר היתה צריכה הארכה בכדי לנצח את קנזס סיטי נטולת התקפת המסירה, שמשחקת עם קוורטרבק שהפעם הקודמת בה הוא פתח מישחק היתה לפני 6 שנים. ואת הניצחון הזה דנבר השיגה בלי לעשות טאצ'דאון. ג'ייק "הנחש" פלאמר נראה כמו בקושי תולעת, ואם הוא ימשיך לשחק ככה יצטרכו בדנבר לחשוב ברצינות על האפשרות לתת את התפקיד לרוקי המבטיח ג'יי קאטלר.

המשחק השני שהסתיים בהארכה היה הניצחון של מינסוטה על קרוליינה. מה שקורה במינסוטה מאוד מוצא חן בעיני - הרסו את כל מה שהיה קודם ובונים מחדש קבוצה עם בסיס טוב בהגנה והרבה אופי ועקשנות. מה שניצח למינסוטה את המישחק זה הספיישל-טים: 10 דקות לסיום, כשהתוצאה היא 6:13 לקרוליינה, הם בועטים פאנט אבל משתלטים מחדש על הכדור אחרי השמטה של מחזיר הבעיטות של קרוליינה. 3 דקות מאוחר יותר, במקום לבעוט שער שדה, ראיין לונגוול הבועט של מינסוטה מבצע הטעייה, מוסר לשחקן באנדזון ומשיג טאצ'דאון משווה.

לא יכולתי שלא להזכר במישחק האחרון של מינסוטה בפלייאוף, בעונת 2004 נגד פילדלפיה. גם אז מינסוטה ניסתה לבצע הטעייה כזו, רק שאז היו אלה מייק טייס, האוויל על הקווים, ורנדי מוס שיורד מהמגרש בזמן שהוא זה שאמור לקבל את הכדור ובכל מקרה המהלך היה מתבטל כי מינסוטה עלתה עם 12 שחקנים. מצא את ההבדלים.

בקרוליינה ההגנה טובה מאוד אבל סטיב סמית מאוד מאוד חסר, ועם שני הפסדים כשלאטלנטה וניו-אורלינס יש כבר 2 נצחונות, הפנתרים חייבים ניצחון בשבוע הבא נגד טמפה.

הרבה נאמר על הקאמבק של הג'איינטס על פילדלפיה והספקתי ביומיים האחרונים לשמוע הרבה על הווינריות של הג'יאנטס ושל איליי מאנינג. אז לדעתי אלו פשוט שטויות במיץ עגבניות רקובות. איליי מאנינג הוא קוורטרבק באיזה שתיים-שלוש רמות פחות מהאח שלו. במשך שלושה רבעים הוא עמד קפוא וחסר אונים מול הבליצים של פילדלפיה, למרות שבהרבה מאוד מקרים היו לו שחקנים פנויים, והוא נראה טוב החל מהרבע הרביעי כשבפילדלפיה התחילו לחגוג והפסיקו לשחק.

לג'איינטס יש הרבה מאוד כישרון, אבל הם עושים המון עבירות טפשיות ונגד קבוצות טובות זה יעלה להם ביוקר, כמו שראינו בשבוע שעבר. מאמן שהקבוצה שלו נראית ככה הוא מאמן שעושה עבודה לא טובה. אבל טום קופלין עוד בסדר לעומת אנדי ריד, שתקצר היריעה מלתאר את כל השטויות שהוא עשה במישחק הזה, החל מההליכה המטופשת על דאון רביעי ועד ההחלטה ללכת לבליץ ולהשאיר את שלדון בראון על פלקסיקו בורס, שגבוה ממנו באיזה 15 ס"מ. ההפסד במישחק הזה לדעתי הוא קודם כל על אנדי ריד, שלא הצליח להשתלט על הפניקה של הקבוצה שלו שהתחילה אחרי מהלך גדול מקרי של הקבוצה היריבה.

גם הפטריוטס איבדו יתרון גדול נגד הג'טס בגלל מהלכים גדולים, אבל שם לא היתה פאניקה. בדרייב האחרון הפטריוטס הניעו את הכדור, הורידו זמן מהשעון ולמרות שהבועט הרוקי החטיא בעיטה נוחה ,עדיין הניצחון של ניו-אינגלנד לא היה ממש בסכנה. הטעות הגדולה במישחק הזה היא של הג'טס. 1:25 לסיום המחצית, פנינגטון חוטף סאק אבל הג'טס עוצרים את השעון. המסירה הבאה לא מושלמת ושוב השעון נעצר. במהלך הבא פנינגטון נאלץ לברוח מהפוקט בלי שהוא יכול לרוץ לדאון ראשון ובמקום ליפול בתוך המיגרש הוא יוצא החוצה ושוב עוצר את השעון ומשאיר 1:08. ואם זה לא מספיק, אז הבועט של הג'טס מוסיף חטא על פשע ובועט בעיטת הרחקה קצרה שיצאת בדיוק במחצית המיגרש. טום בריידי, כמו בהרבה מקרים דומים, עשה מזה דרייב שנגמר בטאצ'דאון.

הגנות

השבוע הרבה קבוצות השיגו הרבה מאוד יארדים והרבה נקודות. לא פחות משמונה קוורטרבקים מסרו השבוע מעל 300 יארד. אבל מצד שני, יש מספר קבוצות שמראות יכולת מרשימה בהגנה. סיאטל, שההתקפה שלה די חורקת אבל ההגנה משחקת טוב, עצרה את בולדין ופיצג'רלד, צמד התופסים המצויינים של אריזונה, על 230 יארד. ג'קסונוויל נתנה חתיכת הצהרה עם שאטאאוט על האלופה, ועל זה בהמשך. ההגנה של אטלנטה עצרה את טמפה, ובולטימור מציגה הגנה אגרסיבית ביותר - אמנם זה היה נגד אוקלנד הפתטית, אבל עדיין 6 סאקים, 6 איבודי כדור כפויים ועוד סייפטי זה לא מעט. גם ההגנה של סן דייגו השתיקה בקלות את טנסי ואיפשרה לה רק כמה ירדים וטאצ'דאון בגארבדג' טיים.

לפני תחילת העונה הערכתי שמיאמי תיקח את ה-AFC מזרח. אחרי ההפסד השני של מיאמי נגד בפאלו אני מוכרח להודות שטעיתי. נכון להיום מיאמי היא הקבוצה הכי גרועה בבית הזה. לדונטה קולפפר יש מאזן מעניין: 83 משחקים בקריירה, 83 השמטות כדור. פעם במשחק בממוצע הכדור יפול לקולפפר מהידיים. פעם הוא היה קוורטרבק שזורק ורץ הרבה בהתקפה שעושה המון נקודות, אז אף אחד לא שם לב. היום, אחרי הפציעה בברך, הוא פחות נייד ומשחרר את הכדור הרבה יותר לאט ומה שנישאר מקולפפר הישן זה רק הפמבלים. גם בהגנה המצב של מיאמי החמיר עם הפציעה של ג'ייסון טיילור.

המשחק המרכזי

במשחק המרכזי אירחו הג'קסונוויל ג'אגוארס את האלופה פיטסבורג. אני בטוח שכמעט כל מי שראה את המשחק די השתעמם, אבל אני דווקא די נהניתי. אני מודה - אני אוהב לראות הגנות טובות, ולשתי הקבוצות יש הגנות מאוד פיסיות, מאוד חזקות ועם שחקנים מאוד חכמים. בג'קסונוויל בלטו שני התאקלים, סטראוד והנדרסון, שניפנפו את הקו הקדמי של פיטסבורג, שני הסייפטיס דאריוס וגראנט וכמובן רשון מאתיס, שאחראי לשתי החטיפות שגמרו את המשחק. בפיטסבורג אפשר לציין את פוט, הלינבקר הפחות מוכר של הקבוצה.

כמו שציינתי קודם, ג'קסונוויל נתנה הצהרה רצינית במשחק הזה ביחוד בצד ההגנתי, אבל גם בהתקפה. אם פרד טיילור יכול לרוץ 90 יארד ולפטוויץ' יכול למסור 260 יארד על ההגנה של פיטסבורג, אז גם ההתקפה של הג'אגס לא פראיירית.

היה מאוד מרגש לראות את בן רות'לסברגר חוזר כל כך מהר אחר תאונת האופנוע וניתוח התוספתן, אבל מהר מאוד התברר שהחזרה שלו מוקדמת מדי. הוא היה איטי, ראו עליו שכואב לו, ולקראת סוף המשחק אפשר היה לראות שהוא מחזיק בצד הבטן. האחריות כאן היא על ביל קווהר - אסור היה לו לתת לרות'לסברגר לשחק. נעזוב את זה שביג בן שיחק רע ובסך הכל פגע בקבוצה שלו - הוא יכול היה בקלות לחטוף תאקל מהצד שהיה גורם לדימום פנימי בגלל הניתוח, ולהיות מאושפז להרבה זמן בגלל זה. גם אם רות'לסברגר בעצמו דרש לשחק, קווהר היה צריך להושיב אותו על הספסל - לשחקן מותר לפעמים לחשוב עם הביצים, אבל המאמן חייב להחליט עם הראש. על אחת כמה וכמה מאמן שנמצא בקבוצה כבר איזה 15 שנה ואין שום סיבה בעולם שהוא יתקפל בפני הכוכבים שלו.

לשתי הקבוצות מחכה מישחק קשה בשבוע הבא - פיטסבורג תשחק בבית במשחק שאסור לה להפסיד נגד סינסינטי, והג'אגס נוסעים לאינדיאנפוליס לקרב ראש בראש על ראשות ה-AFC דרום נגד פייטון מאנינג והקולטס.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

המהלכים של השבוע ופינת הביזארו

המהלך ההתקפי של השבוע שייך ללברניוס קולס, הרסיבר של הג'טס. קולס התחיל לרוץ בצד השמאלי לכיוון קו האורך ותפס מסירה קצרה מפנינגטון. אסנטה סמואל, מגן הפינה של ניו-אינגלנד, לא הצליח לתקל את קולס והוא ניצל את זה לסלאלום של 46 יארד בין עוד שני מגינים של ניו-אינגלנד. הטעות היחידה בהגנה של ניו-אינגלנד היתה התיקול הלא מוצלח של סמואל. את כל השאר עשה קולס בעצמו.

המהלך ההגנתי של השבוע הוא העצירה של קורל בוקהלטר ע"י ההגנה של הג'איינטס בדאון רביעי ברבע האחרון. המהלך הזה יכול להיות מועמד לתואר "המהלך המטומטם של השבוע", מפני שאין שום סיבה בעולם להסתכן בדאון רביעי 8 דקות לסיום כשאתה מוביל ב-10 נקודות. ההגנה של פילדלפיה לחצה מאוד על איליי מאנינג עד השלב הזה, ושתי דקות קודם לניסיון האווילי הזה, ג'רמיה טרוטר חטף מסירה של מאנינג. בעיטה טובה היתה תוקעת את הג'איינטס עמוק במגרש שלהם. במקום זה הענקים קיבלו את המומנטום בחזרה, בעוד שאצל האיגלס אז התחילה הפאניקה. אבל זה לא צריך להוריד כלום מהעבודה המצויינת של ההגנה של ניו יורק, שקראה מצויין את המהלך, שני ליינבקרים חדרו בקלות את קו ההתקפה של האיגלס ואחד מהם, ווילסון, תיקל את בוקהלטר לפני קו ההתנגשות.

פינת הביזארו: יש שחקנים בליגה שכניראה מחפשים להכנס להיילייטים בטלוויזיה בכל מחיר. דייויד פולאק, הליינבקר של סינסינטי, כנראה נורא רצה לקבל אייטם "ג'אקד אפ" אצל כריס ברמן וניכנס בכל הכוח ברובן דרונס, הרץ של קליבלנד. במקום זה הוא גמר את העונה עם שבר בצוואר.

דירוג עוצמה (בסוגריים - דירוג השבוע שעבר) - אמיר ציפורי

1 (9). אטלנטה פאלקונס (0:2) - אחרי שרמסו את ההגנה של קרוליינה, פירקו ויק ודאן גם את זו של טמפה ביי עם 306 (!) יארדים על הקרקע. כבר אמרנו, מפחיד.

2(2). סינסינטי בנגלס (0:2) - הבנגלס אמנם שולתתתים!!!!11 באוהיו אבל המחיר לא זול: שלושה פותחים ירדו עם פציעות שעלולות להשפיע בהמשך.

3(3). אינדיאנפוליס קולטס (0:2) - עד כמה יוסטון גרועים? נגדם אפילו משחק הריצה של הקולטס נראה טוב.

4(4). סיאטל סיהוקס (0:2) - האסלבק עדיין לא בגרוב, הרסיברים שוב משמיטים כדורים, אבל ההגנה לא נתנה להתקפה האוירית של הקארדינלס להמריא.

5(7). ג'קסונוויל ג'אגוארס (0:2) - הגנה חסרת פשרות מול האלופים והתקפה סבלנית, לפעמים סבלנית מדי. למה הם תמיד מופיעים רק למחצית השניה?

6(5). ניו אינגלנד פטריוטס (0:2) - בליצ'יק והפטריוטס עושים את העבודה שלהם לא הכי יפה אבל יעיל. לא נראה שיש קבוצה שיכולה לאיים עליהם ב-AFC מזרח.

7(1). פיטסבורג סטילרס (1:1) - ביג בן חזר אבל לא סיפק את הניצוץ המקווה. משחק הריצה נתקע לגמרי מול הג'אגס.

8(10). שיקגו ברס (0:2) - לברס היתה בשנה שעברה הגנה רצחנית אבל התקפה חד מימדית. השנה יש להם גם משחק מסירה וזה אומר צרות לשאר הליגה.

9(11). בולטימור רייבנס (0:2) - הנהלת הליגה שוקלת לבטל את שבוע הביי לכל הקבוצות שמשחקות העונה מול הריידרס.

10(14). סן דייגו צ'ארג'רס (0:2) - טנסי לא עברו את החצי עד סוף הרבע השלישי. שון מרימן תותח על, אבל הגנת ה"כיבוי אורות" שלו תצטרך להוכיח שהיא על אמת מול יריבות איכותיות יותר מאוקלנד וטנסי.

11(19). מינסוטה וייקינגס (0:2) - מינסוטה קבוצה עם אופי???
זה דמיוני כמעט כמו שהמטס יקחו את ה-NL מזרח. מה? מה זאת אומרת הם לקחו?

12(16). פילדלפיה איגלס (1:1) - יכול להיות שהחוליה החלשה היחידה של הקבוצה הזו נמצאת כרגע בעמדת המאמן?

13(12). ניו יורק ג'איינטס (1:1) - זה לא נס ינואר? זה לא חנוכה פסח?

14(13). דאלאס קאובויס (1:1) - אני עדיין מנסה להחליט אם TO על הקווים לחודש יעזור לקאובויס או יפריע. יעזור או יפריע. יעזור או יפריע. יעזור...

15(8). דנבר ברונקוס (1:1) - עכשיו זה רשמי, ההתקפה היחידה שיש בקולורדו זה מה ששנאהאן ופלאמר מעוללים ללב של האוהדים.

16(6). קרוליינה פנת'רס (2:0) - הצניחה הגדולה של השבוע. מה לעזאזל קורה לפנתרים? בשבוע שעבר הם בכלל לא נכנסו למשחק, השבוע הם הפסידו משחק שכבר היה להם בידיים.

0:2, אבל עדיין למטה

17(24). ניו אורלינס סיינטס (0:2) - ניצחון בלמבו זה נחמד, אבל בפעם הבאה שההגנה תרשה מעל 400 יארד הסיינטס יפסידו.

18(15). וושינגטון רדסקינס (2:0) - הרדסקינס דועכים, ומהר.

19(20). סנט לואיס ראמס (1:1) - רגע, אז יש להם הגנה או אין להם הגנה?

20(21). קנזס סיטי צ'יפס (2:0) - דחפו את הברונקוס לפינה ואז עשו הרמן ונתנו למשחק לברוח.

21(29). בפאלו בילס (1:1) - ההגנה צעירה ורעבה וג'אורון מצליח להגביל את מרווח הטעות של לוסמן למינימום.

22(18). טמפה ביי בקנירס (2:0) - שלוש נקודות שמו הבאקס על הלוח בשני משחקים. שלוש נקודות! (היי, אפילו אוקלנד כבר עשו שש)

23(23). אריזונה קרדינלס (1:1) - זו אמנם לא בושה להפסיד בסיאטל אבל לפחות עכשיו הקרדינלס יודעים את מיקומם הריאלי ב-NFC מערב.

24(17). מיאמי דולפינס (2:0) - קולפפר אוכל דשא, סייבן אוכל את הלב והאוהדים, אקסקיוז מיי פרנץ', אוכלים חרא.

25(25). ניו יורק ג'טס (1:1) - האם מנג'יני יהיה הנקמה של הג'טס בפטס על הגניבה של בליצ'יק? לפחות במשך מחצית אחת, הקבוצה שלו נראתה יריב ראוי.

26(31). סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (1:1) - מדוע לא יבואו הראמס פעמיים בשבוע?

27(23). דטרויט ליונס (2:0) - בדטרויט, כמו תמיד, האופטימיות נמשכת בדיוק שבוע.

28(27). קליבלנד בראונס (2:0) - השבוע קראתי סקר שקובע שלבראונס יש את האוהדים הנאמנים ביותר בליגה. הממממ… למה?

29(30). יוסטון טקסאנס (2:0) - נו, לפחות הם שידרגו את ההגנה.

30(32). גריו ביי פאקרס (2:0) - כל עוד פארב בקבוצה הזו תמיד יהיה להם לב, אבל תרשו לי לחלוק עליו – זו לא הקבוצה הכי כשרונית שהוא שיחק בה.

31(26). טנסי טייטאנס (2:0) - יאללה, חדש, חדש...

32(28). אוקלנד ריידרס (2:0) - באותו סקר (ראה קליבלנד) נקבע שלריידרס יש את האוהדים הכי פחות נאמנים בעולם. מישהו יכול להאשים אותם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully