וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם לא יעזור למנצ'יני בית דין

עוזי דן

20.9.2006 / 9:21

אינטר זכתה באליפות בעקבות החלטת ביהמ"ש. היא לא ממש משחקת כאלופה, ואם לא תנצח ברומא (21:30, ערוץ 5), מאמנה בצרות

על הנייר, רוברטו מנצ'יני לא צריך להיות מודאג. הוא זכה בדאבל, יובנטוס הורדה ליגה, מילאן נענשה, הסגל שלו באינטר מלא כוכבים והבוס מאסימו מוראטי נותן לו גיבוי. בפועל, כמובן שמנצ'יני לחוץ ועצבני. האליפות הרי מגוחכת, הקבוצה עמוסת הכוכבים כבר איבדה נקודות בליגה והפסידה בליגת האלופות.

חשוב מכל, מוראטי אמנם מדבר כלפי חוץ על גיבוי, אבל יש מי שטוען כי הוא כבר הציב אולטימטום ובודק חלופות. אחרי הכל, אם העונה מוראטי לא ייקח אליפות על כר הדשא, הוא יוכתר ללוזר הגדול ביותר של הכדורגל האיטלקי מעולם.

העתיד של מנצ'יני ייקבע בשבוע הקרוב בשלושה משחקים תוך שבעה ימים. בשבוע הבא הוא יארח את באיירן מינכן בליגת האלופות, בסוף השבוע יפגוש את קייבו, אבל המבחן הראשון והגדול יהיה הערב (21:30, שידור ישיר בספורט 5+) מול רומא באולימפיקו. כביכול, משחק העונה כבר במחזור השלישי.

במסורת הגדולה של אינטר (רגשות קיפוח), בטוח שהדביקו לקבוצתו תווית של "האלופה שבדרך" רק כדי להפריע. "הם (התקשורת כמובן, ע.ד.) נתנה לנו את התווית הזאת כדי שניתן יהיה לתקוף אותנו אם משהו משתבש. עברו רק שני מחזורים ויש לנו ארבע נקודות, אבל הם כבר תוקפים". אבל גם המאמן יודע שבינתיים הרכש הנוצץ שלו (מפאביו גרוסו והברזילאי מקסוול בהגנה, דרך פטריק ויירה בקישור ועד הרנן קרספו וזלאטן איברהימוביץ' בחוד) לא מתחבר ואינטר משדרת חוסר יציבות.

מוראטי, שהוציא בשנותיו כנשיא אינטר מיליארד דולר על רכש ובינתיים ראה אליפות רק דרך בית משפט, הוא איש סבלני ורגוע, כלפי חוץ הוא מדבר בנחת, אפילו על צמד משחקים ללא שער זכות (השער נגד סמפדוריה היה עצמי). "לא הבקענו כי קרספו עוד לא בכושר, אבל אדריאנו מתחיל לחזור לעצמו", אמר הנשיא רך הדיבור.

אבל מאחורי הקלעים מוראטי כבר בודק מאמנים פנויים, ולמנצ'יני כבר אין את ההגנה של הנשיא המנוח פאקטי, שהעריך אותו מאוד. סוון גוראן אריקסון כבר הוזכר כמועמד להגיע לנרהזורי, דבר שיעזור גם להתאחדות האנגלית שמשלמת לו כרגע 13 אלף ליש"ט כל יום(!).

בעקבות החלום

רק רומא הוזכרה כמועמדת ממשית לאליפות לצד אינטר, בהתחשב בעובדה שמילאן התחילה את הליגה במינוס שמונה נקודות. בינתיים אינטר מגמגמת ורומא נראית מצוין. מאזן מושלם בליגה, ניצחון קל בליגת האלופות (0:4 על דונייצק), ולא פחות חשוב - כדורגל מצוין.

המאמן בעל הקרחת הנוצצת, לוצ'יאנו ספאלטי, מנסה להישאר עם הרגליים על הקרקע. "אסור להיסחף", אמר ספאלטי ל"גאזטה דלו ספורט" אתמול, "שני משחקים טובים הם לא מספיק בשביל לחלום, אבל ברור שאנחנו רוצים לנסות ולהגשים את החלום. אנחנו יותר בוגרים מאשר בשנה שעברה, אבל אינטר וגם מילאן הן עדיין קבוצות טובות יותר".

אבל לאור הפתיחה החלומית, גם הדיבורים של ספאלטי וגם ההכרזות של פרנצ'סקו טוטי אחרי הניצחון במחזור הראשון ("לרומא אין את הכלים לקחת את הסקודטו") נכנסים לאוהדים מצד אחד ויוצאים מהצד השני. אוהדי הג'ילארוסי כבר מפנטים על אליפות ופוצחים בהשוואות בין העונה הזאת ל-2000/1, בה זכו בתואר בפעם הקודמת.

למרות שמדובר במחזור השלישי, שתי הקבוצות כבר נפגשו העונה - בסופר-קאפ - והתוצאה היתה דרמטית. רומא הובילה 0:3 לפני שנכנעה לקאמבק של אינטר, שניצחה 3:4 בהארכה. את ספאלטי המשחק הזה מכעיס. "אי אפשר להוביל 0:3 ולהפסיד. המשחק היחיד שהפסדנו העונה היה על תואר ולכן אנחנו לא כאלה גדולים", אמר מאמן רומא.

אבל המשחק ההוא היה בסן סירו מול כמעט 80 אלף שחורים-כחולים. הערב באולימפיקו, מול מספר זהה של זהובים-אדומים, ספאלטי יכול לצאת גדול ולשלוח את מנצ'יני להתחיל לחפש עבודה.

וגם הדרבי של סיציליה מושך תשומת לב

עם כל הכבוד למפגש בין אינטר לרומא, באיטליה מדברים לא פחות על הדרבי הגדול של סיציליה, פאלרמו נגד קטאניה, יריבות היסטורית עצומה שמתחדשת. 43 שנים חיכו בסיציליה למשחק הזה. הרבה זמן? לא במונחים של סיציליה, בה לא נוטים לשכוח - או להפחית - מהעוצמה ומהרגש של יריבויות נושנות. העובדה שזהו הדרבי הראשון בליגה הבכירה מאז 1963 מסעיר את סיציליה.

"אני רק בן 45, כך שאני קצת צעיר מכדי לזכור את המשחק האחרון", אומר אנטוניו פיאסקונארו, עורך מדור הספורט של העיתון "לה סיציליה", "אבל אין עוד משחק כזה בכל העולם. זה האמא של כל משחקי הדרבי".

היריבות ההיסטורית בין שתי הערים הגדולות של סיציליה חורגת מכדורגל. "קטאניה ופאלרמו יריבות בכל דבר לאורך השנים, מסחר, תרבות, אמנות, כל מה שאפשר. בן קטאניה שורשי יכול להתחתן עם מישהי ממילאנו, רומא או טורינו, אבל ישתדל מאוד שלא עם בת פאלרמו. ולהיפך. כמובן שהיריבות עצומה גם בכדורגל. היו משחקים בליגה השנייה, אבל עכשיו זה הסרייה A והאוהדים מתייחסים למשחק כאל האפשרות להוכיח לעיר השנייה מי טוב יותר".

המפגש האחרון היה לפני שנתיים וחצי בליגה השנייה כשפאלרמו, בדרך לעלייה, מחצה את קטאניה 5-0. מאז הפכה פאלרמו לכוח בכדורגל האיטלקי. כמה עסקאות העברה חכמות ושובו של פרנצ'סקו גווידולין - המאמן שהעלה אותה ליגה ב-2004 והוליך אותה למקום החמישי בעונה שלאחר מכן - הפכו אותה למועמדת לסיים בין ארבע הראשונות.

קטאניה עלתה ליגה השנה אחרי שסיימה 13 שנה של מסע חזרה אל לב הכדורגל האיטלקי. ב-1993 הורדה הקבוצה לליגה האיזורית של סיציליה, השישית בפירמידת הליגות באיטליה, בגלל אי סדרים כספיים, ונחשבה קבוצה גמורה. גם האוהדים לא האמינו שתחזור לליגה הבכירה. אבל היא חזרה, ויחד עם מסינה יש לסיציליה לראשונה בהיסטוריה שלוש קבוצות בסרייה A. "זאת תקופה מסעירה לכדורגל בסיציליה, מצבנו מעולם לא היה טוב יותר", אומר פיאסקונארו.

פאלרמו בתנופה, היחידה חוץ מרומא עם מלוא שש הנקודות, וניצחה גם בגביע אופ"א את ווסטהאם בחוץ. קטאניה צנועה יותר, אבל טרם הפסידה או ספגה שער. "פאלרמו פייבוריטית, אבל קטאניה רעננה יותר כי לא שיחקה באירופה. זה דרבי, הכל יכול להיות", אומר פיאסקונארו, "חוץ מזה, אני אוהד קטאניה".

משחקי הערב: רומא - אינטר, פאלרמו - קטאניה, מילאן - אסקולי, פיורנטינה - פארמה, אטאלנטה - אמפולי, סמפדוריה - אודינזה, קאליארי - ליבורנו, טורינו - סיינה, קייבו - לאציו, מסינה - רג'ינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully