וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למפארד נגד ברקוביץ'. הנקמה

שאול אדר, לונדון

20.9.2006 / 8:05

גם קשר צ'לסי נסחף לגל הביוגרפיות, ובספרו החדש הוא מלכלך את חברו לשעבר בווסטהאם, וחושף כיצד חיכה לקוסם בסיבוב אחרי שעזב

הקשר [[אייל ברקוביץ']] עזב את הליגה האנגלית לפני כשנה וחצי, אבל את הרושם שהותיר באנגליה קשה למחוק. אפילו אם חלק ממנו הושג בזכות פועלו כסופר. הקשר הישראלי זוכה לאזכור נרחב באוטוביוגרפיה של קשר צ'לסי, פרנק למפארד, שיצאה החודש לאור בהוצאת "הרפר ספורט". מי שישקיע 18.99 ליש"ט יקבל בתמורה ספר בן יותר מ-400 עמודים, "טוטאלי פרנק", שבו מגולל למפארד זיכרונות מייגעים.

בתחילה חולק למפארד, ששיחק עם ברקוביץ' בווסטהאם, מחמאות על כישרונו ויכולתו של הישראלי למצוא שחקנים פנויים ולבשל שערים. אבל באמצע הספר מתפנה למפארד לסגור חשבון אישי עם ברקוביץ' ומתאר בצורה אובססיבית, על פני שלושה עמודים, את הנקמה שאירגן לו במפגש בין מנצ'סטר סיטי לצ'לסי באוקטובר 2002 במיין רואד - נקמה בדמות כניסה לרגליו, שהסתיימה בכרטיס צהוב.

אבא שלי גזען?

זעמו של קשר נבחרת אנגליה כלפי ברקוביץ' החל בטענות של אייל בספרו "הקוסם" כלפי פרנק למפארד האב, שהיה בזמנו חלק מצוות המאמנים בווסטהאם. "הוא צוטט ב'ניוז אוף דה וורלד' טוען שאבי גזען", כותב למפארד, "באוטוביוגרפיה שלו הוא התעקש כי היה קורבן של אבא שלי בתקופתו בווסטהאם יונייטד, וכי אבי היה אחראי חלקית לעזיבתו את המועדון. אלו שטויות ומאוד נפגעתי מכך שהוא מנסה לתרץ כך את עזיבתו.

"ברקוביץ' עזב את ווסטהאם בשל התקרית עם ג'ון הארטסון, שבעט בראשו במהלך אימון. לא היה בכך אלמנט גזעני והוא לא זכה ליחס שלילי בשל דתו או לאומו, כפי שטען. ראיתי את אבא עובד במועדון מדי יום והוא לא נטה חסד לאיש מהשחקנים. הוא היה אהוב ומוערך על ידי כולם במועדון ולא היו לו בעיות מעולם.

"ברקו גם טען שאבא אמר להארי (רדנאפ, דודו של למפארד הבן ומאמן ווסטהאם באותה תקופה - ש"א) להחליף אותו במקומי במקרה של חילוף שחקן בקישור, ובצדק. בייחוד באחר צהריים קר במקום כמו בולטון, שם היה טרוד בעיקר בחימום ידיו במקום לגרד תוצאה כמו כל השאר. הוא היה ההיפך מג'ון טרי וג'ודי מוריס. הוא היה שם לעצמו ולעולם לא התייצב לצדך בקרב".

שלב אחר שלב

בהמשך מתאר למפארד איך תכנן את הנקמה: "אני לא אדם נקמן או שחקן המשתמש ביותר מדי כוח או טקטיקות מלוכלכות. הייתי רגוע וידעתי בדיוק מה אני עושה. אני הולך להראות לו שאני כועס על השקרים שהוא הפיץ על אבי והכאב שהוא גרם למשפחתי. איש לא היה עוצר אותי.

"לא היתה לי כוונה לפגוע בו. מעולם לא הייתי ולעולם לא אהיה שחקן שכזה. אני לא מסוגל למעשה כזה. רק רציתי להראות לו שאני לא שמח ולמעשה כועס מאוד על הדברים שהוא אמר על אבא. רציתי שהוא יידע שאני כועס ושהוא צריך לחשוב לפני שהוא יוצא בהאשמות שגויות ופוגעות אודות משפחתי".

"נהניתי לשחק לצדו, אבל הוא גרם לי מרירות עצומה כשניסה לפגוע במוניטין של אבי באופן ציני. חשבתי לדבר אתו, אבל לא היה בכך טעם. הוא תמיד היה טיפוס שחצן שבטוח בצדקתו. החלטתי ללמד אותו לקח על המגרש. ברקוביץ' תמיד אהב להשוויץ עם הכדור והחלטתי לרוץ לתוכו בכדי להבהיר לו מה מצב העניינים. לא היה לי ניסיון בכך, אבל סמכתי על האינסטינקטים ולא הייתי צריך להמתין זמן רב.

"ברקוביץ' אוהב להחזיק בכדור כשיש לו מרחב - הוא תאוותן - ונתתי לו לצבור ביטחון לפני שנכנסתי לפעולה. הלכתי על הכדור ועם התנופה המשכתי ופגעתי בו. קבל את זה. לא היה רוע או אלימות ולא פגיעה עם הנעל, רק מספיק בכדי להפיל אותו. השופט הוציא לי כרטיס צהוב. אין בעיה. אני מקבל את החלטתו. הייתי כל כך מרוצה שהגשמתי את התוכנית שלי". המשחק הסתיים ב-0:3 לצ'לסי, העבירה של למפארד לא זכתה לאזכור במדורי הספורט.

הספר מכר עד כה רק 16,305 עותקים, והביקורות עליו שליליות. "התחושה שעולה היא של אדם שפונק ברקע כדורגלני, אבל עדיין מטפח רגשי נחיתות", נכתב ב"וון סאטרדיי קאמז". עכשיו רק נותר לקוות שאחד העותקים יגיע לידיו של ברקוביץ'.

את תגובתו של ברקוביץ' לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully