וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינגר מציג: גלות מרצון

משה בוקר ועוזי דן

20.9.2006 / 7:25

ניר קלינגר בורח מהתקשורת וטוען שלא מפטרים אותו מפראלימני. אלא שהקבוצה במקום האחרון, והבוס כבר נאלץ לתת גיבוי

פראלימני בצרות. שלושה הפסדים, תיקו ומקום אחרון בליגה. בישראל זה היה מספיק כדי שמאמן הקבוצה יחפש לעצמו אלטרנטיבות, שהבעלים ייתן גיבוי ושהמהומה תסתיים בפיטורין מוקדמים. אלא ש[[ניר קלינגר]], מאמן פראלימני, משוכנע שבקפריסין הדברים נראים אחרת.

בראיון ל"ספורט הארץ" מתעקש קלינגר לשכנע שהרומן שלו עם הקפריסאים הוא לטווח ארוך. עיר המקלט אליה נמלט אחרי תקופת אימון מורכבת במכבי תל אביב עדיין לא הרגיעה אותו, וניכר שגם המקום האחרון לא מוליד אצלו אפילו שמץ של געגוע. "אני מבקש שכולם יעזבו אותי בשקט. עזבו אותי, אני לא רוצה שבארץ יתעניינו בי. אני לא מבין למה בכלל אני מעניין את התקשורת בארץ. אני לא מאמן בישראל, אני רוצה להתנתק מכולם, לא רוצה שידברו אתי או יכתבו עלי. אף אחד לא מעניין אותי, מספיק סבלתי ארבע שנים, כתבו עלי הכל, נמאס לי, לא רוצה לדבר עם אף אחד".

[[אלי גוטמן]], מאמן מכבי נתניה כיום ומאמן פראלימני בעונה שעברה, מבין את קלינגר: "פראלימני קבוצה קטנה, שבקפריסין לא מעניינת כמעט אף אחד. אם התקשורת בארץ לא כותבת עליה ולא מתקשרת לראשי הקבוצה או לעיתונאים, אף אחד לא מתעניין בה. מי שיכול לגרום נזק לקלינגר זאת רק התקשורת בארץ. היו לי שלושה הפסדים רצופים בפראלימני ואת כל הלחץ יצרו עיתונאים מישראל שהתקשרו וניסו לעשות בלאגן. כמו שאני מכיר את ההנהלה שם הם לא יחליפו את ניר, הם יתנו לו לעבוד בשקט כי מדובר בסטנדרטים אחרים מאלה שבישראל".

קלינגר, עושה רושם, מאמץ בחום את הדברים של גוטמן. "גוטמן יודע מה הוא אומר, הוא יודע איך עובדים בקפריסין והוא יודע איך התקשורת בישראל עובדת. אני יכול להרגיע את כולם בישראל - לא מפטרים אותי, אני לא חוזר לישראל בשנתיים הקרובות, יש לי פה חוזה לשנתיים ומרוצים ממני מאוד, למרות התוצאות הלא טובות. אני מאוד מרוצה ומבחינתי אני חי בעולם אחר.

"כאן, בקפריסין, לא מפטרים מאמן אחרי שני משחקים. ההנהלה בוחנת את המאמן לאורך זמן ולא לפי משחק זה או אחר. ההנהלה מאוד מרוצה ממני, ואני רגוע. אני אופטימי, בניתי קבוצה טובה, אנחנו נשתפר ונביא תוצאות טובות. כל מי שדואג לי יכול להירגע - לא מפטרים אותי".

בכל זאת, הצעה טובה מקבוצה בכירה בליגת העל תחזיר אותך לארץ?

"לא. עזבתי את ישראל כי התקשורת בארץ הפריעה לי. אין סיכוי שאחזור ולא חשוב איזו הצעה תהיה ומאיזו קבוצה. טוב לי הניתוק הזה מכולם".

עזרן כבר בודק אופציות

אלא שבקפריסין לא ממש מזהים את השלווה של קלינגר, או מבינים את הביטחון הגדול שמשרתו אינה בסכנה. "המאמן בלחץ גדול ומרגישים את זה", אומר אחד משחקני הקבוצה, "יש הרבה צעקות באימונים, יש אווירה של מצוקה. המאמן מרביץ לספסל בכל החמצה במהלך משחק, הוא משדר אי שקט ולחץ וזה לא עוזר. יש לו דווקא כדורגל, הוא גם משקיע, אבל כשהמאמן בלחץ זה ניכר בשחקנים".

יניב עזרן, שחקן אשדוד שהגיע עם קלינגר לפראלימני (הבקיע שער בגביע ובישל שניים בליגה), לא מכחיש שהאווירה מתוחה: "יש לחץ בקבוצה. העובדה שאנחנו בתחתית עם שלושה הפסדים ותיקו לא עוזרת לנו. האוהדים לוחצים ומלחיצים. בכל משחק יש לנו 8,000 אוהדים שהם כמו 20 אלף אוהדים בארץ. ניר מוטרד מהמצב, אבל הוא עבר את הלחצים האלה בקבוצה גדולה כמו מכבי תל אביב, שהיא הרבה יותר מלחיצה ומפחידה. ניר מאמן מצוין, הוא בנה קבוצה טובה ואני בטוח שבקרוב יראו תוצאות".

אם כי לא בטוח שעזרן יהיה חלק מהן, מאחר שבימים האחרונים קושר שמו למעבר אפשרי לקבוצה בארץ. עוד עניין, שלדברי העיתונאי דינוס קוזאקוס, לא ממש יעזור לקלינגר: "לא משנה מה הסיבה שעזרן עוזב, מבחינת קלינגר זאת מכה גדולה. שחקן 'שלו' בורח כשהקבוצה למטה, אז מה הנשיא דימיטריס צ'יסיוס צריך להבין מזה אחרי שהמאמן שיכנע אותו להחתים את עזרן לשנתיים. חוץ מזה, אף אחד מהשחקנים שקלינגר הביא לא מרשים בלשון המעטה, וזאת בעיה. למזלו, אלדו אדורנו הפראגוואי (שיחק במכבי ת"א, מ"ב) הבקיע במשחק האחרון".

שוב מגיע המבחן הגדול

קלינגר מדבר על שהות של שנתיים באי השכן, אבל יש מי שמציבים סימן שאלה גדול על האפשרות הזאת. "מחליפים פה מאמנים כל הזמן, האוהדים פה יודעים ללחוץ, ואוהדי פראלימני לא שונים מהשאר", אומר העיתונאי מנאלאוס האג'יסקוטיס. "יש לקלינגר בעיה, כי הוא לא מספק תוצאות. פראלימני חייבת לנצח בשני המשחקים הקרובים שלה נגד קבוצות מהתחתית (איה נאפה בשבת הקרובה ואריס במחזור הבא, ע"ד), אחרת אין לו הרבה סיכויים להמשיך".

גם קוזאקוס מדבר על זמן קצוב. "יש כאן כבר לא מעט אוהדים שדורשים את ראשו. אם קלינגר לא משיג תוצאות טובות בשני המשחקים הקרובים, 90% שהוא יילך".

נשיא הקבוצה, צ'יסיוס, נותן כרגע גיבוי לקלינגר ("הוא המאמן שלי, צריך סבלנות"), אבל קוזאקוס לא מתרגש: "נכון שסדר המשחקים בפתיחה לא היה קל, נכון שהרבה שחקנים הוחלפו ובנו פה קבוצה חדשה לגמרי, נכון שהנשיא אומר שהכל בסדר - אבל אם לא יהיו נקודות זה ישתנה. צ'יסיוס סבלני ביחס לנשיאים אחרים כאן, אבל גם לו יש גבול והוא מתקרב".

נשמע מוכר?

קלינגר לא מסתיר את האכזבה מהפתיחה הצולעת, אבל יש לו נימוקים שנדמה כאילו נשמעו לא מזמן. רק במקום קצת יותר קרוב. "המצב שלנו לא טוב בליגה בגלל שהשופטים מתעללים בנו, אנחנו קבוצה קטנה וקל לשופטים לפגוע בנו. שלושה משחקים סבלנו משיפוט עויין וכל קפריסין מדברת על השיפוט במשחק האחרון. יש לנו גם מכת פציעות וחוסר מזל".

עזרן שומר אמונים למאמנו: "אנחנו סובלים ממכת פציעות, מחוסר מזל ומשופטים שפוגעים בנו. אם השופטים לא היו מתנכלים לנו מצבנו היה טוב יותר". קוזאקוס רומז שיש כאן עניין שיטתי: "השיפוט באמת היה גרוע, אבל קלינגר מתלונן כל הזמן על השיפוט".

ייתכן שדווקא בעניין הזה, יצליח קלינגר לקרב אליו את האוהדים. מתברר שלאוהדי פראלימני יש תסביך שיפוט, שהחל לפני יותר מ-30 שנה, בעונה הכי גדולה של המועדון שמעולם לא זכה בתארים.

אחרי שסיימה במקום השני העפילה פראלימני לגמר הגביע נגד אנורתוז'יס פמאגוסטה, ובעקבות שורה של החלטות שיפוט שערורייתיות הפסידה 2:3. מאוחר יותר התברר כי השופט קיריאקידס מכר את המשחק, והוא הושעה לכל חייו.

30 שנה אחרי, ועדיין אפשר לשמוע את האוהדים הוותיקים של הקבוצה מקללים שופט, כמו למשל במשחק בשבת, בקללה הכי נוראית מבחינתם - "קיריאקידס". בקצב הזה, השם הבא עלול להיות קלינגר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מי את, פראלימני?

פראלימני

שם מלא: אנוסיס נאון פראלימני (איחוד הנוער של פראלימני)

נוסדה: 1936

תארים: אין

הישגים בולטים: מקום שני בליגה (1975), גמר גביע (1975, 1976, 1981, 1983)

איצטדיון: פראלימני (5,800 צופים)

נשיא: דימיטריס צ'יסיוס

צבעים: אדום (בית), פסים כחול-לבן (חוץ)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully