וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידעתם? פדרר בכלל לא מעניין את השוויצרים

19.9.2006 / 20:43

בשוויץ צופים קרחות ביציעים במפגש הדייויס הקרוב מול סרביה. מסתבר שבביתו, הטניסאי הטוב בעולם פחות פופולארי מגולשי הסקי

שבועיים אחרי שזכה בתואר שלישי ברציפות באליפות ארה"ב, מול איצטדיון מלא בניו יורק, רוג'ר פדרר חוזר הביתה לשוויץ, שם ישחק בסוף השבוע הקרוב עם נבחרתו נגד סרביה, במסגרת גביע דייויס.

עבור רבים, פדרר נחשב כיום לספורטאי הטוב בעולם וזאת בזכות תשעה תוארי גראנד סלאם שקטף בשלוש השנים האחרונות. בשוויץ מסתבר, יש הרבה אנשים שלא ממש מתרשמים מזה, אחרת אי אפשר להסביר את העובדה שהוועדה המארגנת של מפגש הדייויס מול סרביה, עדיין מחפשת קונים לכרטיסים שהפיצה. לשם השוואה, בטורנירי גראנד סלאם או בטורנירים גדולים אחרים, הכרטיסים למשחקי הגמר נחטפים הרבה לפני האירוע עצמו. שלושה ימים לפני המפגש מול הסרבים, נותרו כמעט 2,000 כרטיסים מתוך 5,780 שלא נמכרו. חוסר ההתעניינות גרם ליו"ר איגוד הטניס השוויצרי לפרסם מכתב לציבור, בו נאמר: "אני חושב שהשוויצרים מיוחדים. במדינות אחרות, המעריצים חיים בשביל כוכבי הספורט. אצלנו קיים ריחוק, כולם חושבים שההישגים של פדרר הם יפים, אבל לא הרבה מעוניינים להחזיר לו".

רייטינג זעום לזכיות בווימבלדון

רוג'ר פדרר עצמו התייחס לדברים במסיבת עיתונאים שקיים בג'נבה, לקראת המפגש בסוף השבוע. "כמובן שאני מאוד אתאכזב אם אראה מושבים ריקים ביציעים", אמר הטניסאי הטוב בעולם והוסיף: "אני רגיל לשחק מול איצטדיונים מלאים בכל מקום בעולם ואני רגיל לאווירה מחשמלת, זה גם מה שצריך לקרות בשוויץ בסוף השבוע".

אז מה הקטע של השוויצרים? אפילו התקשורת המקומית ניסתה לנתח את זה בימים האחרונים. לטענתם חלק מחוסר העניין נובע מהעובדה שפדרר נרתם לכל המשימות האחרונות של נבחרת הדייויס ואולי הקהל בכלל לא מודע שהוא ישחק הפעם. בנוסף, טוענים שם, צריך להתייחס לעובדה שהמפגש יערך באיזור של שוויצרים דוברי צרפתית, שאולי מעריצים קצת פחות את פדרר דובר הגרמנית. בסיכומו של עניין, גם התקשורת השוויצרית מודה שפדרר, למרות כל מה שהשיג, עדיין נלחם על ההכרה של בתודעה של ציבור שלם שגודל בעיקר על סקי אלפיני ויכול לדקלם בעל פה את שמותיהם של כל מחליקי נבחרת שוויץ.

קשה להאמין? העובדות מדברות בעד עצמן. כשפדרר זכה בטורניר ווימבלדון בשנה שעברה, צפו בו בטלוויזיה רק 321 אלף שוויצרים. הרייטינג של השידור הזה דורג במקום ה-89 בלבד מבין כל שידורי הספורט בשנת 2005. אפילו הזכייה הראשונה שלו בווימבלדון ב-2003, דירגה את אותו שידור רק במקום ה-27 וחשוב להדגיש, רק מבין אירועי הספורט שהתקיימו באותה שנה.

"לא נכון להגיד שלא אוהבים אותי"

רוג'ר פדרר ממשיך בשלו. לטענתו, אין לו שום בעיה עם הציבור השוויצרי, אבל גם הוא מבקש מהם לפחות למלא את האיצטדיון בג'נבה. "אני לא חושב שזה נכון להגיד שלא אוהבים אותי בשוויץ כי בכל מקום שאני מסתובב בו ניגשים אליי אנשים ומספרים שהם מעריצים שלי. הרבה מהם גם אמרו לי שהם מתכוונים להגיע למשחק בג'נבה, כך שאני עדיין מקווה שהאיצטדיון יהיה מלא בגלל שבגביע דייויס שי חשיבות גדולה מאוד לקהל".

לפי התחזיות, פדרר לא אמור להתקשות מול הנבחרת הסרבית, שניצחה בשנה שעברה את ישראל ברמת השרון. במידה והשוויצרים ינצחו, הם יחזרו לבית העליון בגביע דייויס. הנציג השוויצרי השני במשחקי היחידים יהיה סטניסלס וורינקה, המדורג 44 בעולם. פדרר ישתף פעולה גם במשחק הזוגות יחד עם איב אלגרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully