וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל העיר מאחוריו. וינוקורוב

יאיר בן עמי

19.9.2006 / 10:44

לפני שנה קבוצת טי מובייל הבריחה את אלכסנדר וינוקורוב. ביום ראשון הוא זכה בוואלטה אה אספניה. ועל זה נאמר: יש נביא בעירו

טור דה פראנס 2003 היה האירוע המכונן בחייו המקצועיים של אלכסנדר וינוקורוב. לאנס ארמסטרונג גילה כי לדבוקה הסתנן רוכב שאינו נותן לו כבוד, בניגוד לשאר הרוכבים. יאן אולריך, בעונה היחידה בה לא לבש את מדי טלקום (היום טי מובייל), הבין כי הנה הגיע יורש לקבוצה אותה עזב.

אף אחד לא נתן סיכוי לווינוקורוב, שהגיע לטור 2003 כרוכב מספר ארבע של טלקום, אבל סיים ראשון בין רוכבי הקבוצה ושלישי במרוץ. לכולם בענף האופניים לא היה ספק שהרוכב מקזחסטן הולך להיות ממובילי הדבוקה, חוץ מאשר לאנשי קבוצתו. הם לא נתנו לו להיות הרוכב המוביל בטורים הבאים, וזה הספיק לווינוקורוב כדי לעזוב ולחתום בקבוצת ליברטי סגורוס-וורט טים.

נהוג שנותני החסות של הקבוצות מביאים רוכבים מובילים, אבל וינוקורוב שינה סדרי עולם. לאחר שמוביל הקבוצה החדשה של וינוקורוב, רוברטו הראס, הסתבך בפרשיית סמים מיד עם ניצחונו בוואלטה 2005, עזבו נותני החסות. וינוקורוב, שהפך כמובן לרוכב הבכיר בקבוצה, היה זה שהביא את נותן החסות - אסטנה, עיר הבירה של מולדתו. בכך הפך רשמית וינוקורוב לרוכב מוביל, ולא רק בגלל סגנון הרכיבה ההתקפי והאגרסיבי שלו.

שלשום (ראשון) רשם וינוקורוב עוד פרק בהצלחותיו, כאשר זכה בוואלטה אה אספניה. דווקא הספרדי אלחנדרו ולוורדה, שנהנה מתמיכת הקהל המקומי, היה הפייבוריט, אבל וינוקורוב, שבשלב מסוים היה מחוץ לתחרות, ביצע מהפך מדהים ולקח את המקום הראשון. זאת ועוד, הוא אף הוביל את חברו הצעיר לקבוצת אסטנה, אנדריי קאשצ'קין, למקום השלישי בדירוג הסופי.

עתה כבר ברור שווינוקורוב הוא הרוכב המשמעותי ביותר בדבוקה, ויש לו לא מעט קבלות. הוא הקזחי הראשון שניצח באחד מחמשת המרוצים החד-יומיים היוקרתיים ביותר (חמשת המונומנטים); הוא הקזחי הראשון שעמד על הפודיום של הטור; הוא הקזחי הראשון שזכה במדליה במרוץ אופני כביש אולימפי; והחל משלשום, הוא גם הקזחי הראשון שניצח בגראנד טור.

ביום ראשון הוא יוביל את נבחרת מולדתו באליפות העולם במרוץ כביש ואולי יהיה הקזחי הראשון שיזכה במדליה. אף אחד גם לא יופתע אם יוביל את אחד מחבריו לנבחרת למדליה.

אז נכון, וינוקורוב הוא לא הרוכב המוביל בדורו, הוא גם אף פעם לא סומן כאחד שיוביל את ענף האופניים, אבל בזכותו באים לפתע לידי ביטוי רוכבים ממדינות הגוש המזרחי. כעת, כשנותרו לו עוד לפחות שתי עונות כרוכב מקצוען, ברור שווינוקורב בן ה-33 השפיע על הענף לטווח הארוך.

אלכסנדר וינוקורוב, ביוגרפיה

כינוי: וינו

נולד: 16.9.73, קזחסטן

גובה: 1.77 מטר

משקל: 68 ק"ג

מגורים: מונטה קרלו, מונקו

קבוצות בקריירה (מקצוען מ-1998): קסינו (1999-1998) טלקום/טי מובייל (2005-2000), ליברטי סגורוס-וורט טים/ אסטנה טים (2006)

הישגים בולטים:

1999 - ניצחון בדופינה ליברה
2000 - מדליית כסף במרוץ הכביש באולימפיאדת סידני
2001 - ניצחון בטור של גרמניה
2002 - ניצחון בפאריס-ניס
2003 - ניצחון באמסטל גולד, ניצחון בפאריס-ניס, ניצחון בטור של שווייץ, מקום שלישי בטור דה פראנס
2004 - מדליית ארד באליפות העולם במרוץ אישי נגד השעון
2005 - אלוף קזחסטן במרוץ כביש, ניצחון בליאז'-בסטון-ליאז'
2006 - ניצחון בוואלטה אה אספניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully