וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלצת מטדי

טביב זליקוביץ'

19.9.2006 / 7:27

בשבוע שעבר בעט כריסטיאן "המפלצת" פביאני באשכיו של שחקן יריב ושוב הורחק. עכשיו החלוץ המועמד לבית"ר מנסה להשתנות

יש רגעים שנחרתים בזיכרון של אדם. רגע כזה נטמן לתמיד בזיכרונו של כריסטיאן פביאני (23) בשבוע שעבר. החלוץ הארגנטינאי החדש של [[בית"ר ירושלים]] לא ישכח לעולם את המשחק בין קבוצתו לאנוס לבין אינדפנדיינטה בטורניר האפרטורה. הדקה ה-15 של אותו משחק היא זאת שהובילה אותו לשבת שלשום ביציעי איצטדיון ר"ג, ולראות את חבריו החדשים מנצחים בקושי את הפועל כפ"ס.

באותה דקה "אל אוגרו" (המפלצת) - כינוי לו זכה כאשר החליט לחבוש מסיכה של הדמות המצוירת "שרק" - בעט באשכיו של דויד אברהם, והורחק. "זאת ההרחקה הגרועה ביותר שהיתה לי", סיפר פביאני, המכונה גם "אל גורדו" (השמן), לעיתון "קלארין". "הייתי בתקופה טובה, התאמצתי קשה באימונים כדי להוכיח שאני יכול להיות עם הראש בכדורגל, אחרי כל ההרחקות. כמעט הרגשתי כמו פעם, לפני כל הבלגאן. עכשיו אני מרגיש בלי כוחות בכלל, דברים כאלה גורמים לך להרים את הידיים. לפני כמה ימים אמרתי לחברים שהייתי מעדיף להיות במגדלי התאומים ביום הפיגוע, ולא לעבור את כל מה שקורה לי ברגעים האלה".

בשבעת המחזורים האחרונים הורחק פביאני שלוש פעמים. במהלך השנתיים שחלפו מאז שחזר מעונת השאלה בפלסטינו, קבוצה צ'יליאנית קטנה, הוא ראה חמש פעמים את הכרטיס האדום. לצד אלו, כבש החלוץ הגבוה (190 ס"מ) והפיסי, 15 שערים ב-51 משחקים.

בורח כמו עכבר

באמצע העונה שעברה צפה הסקאוט של בית"ר, דודו דהאן, במשחק של ריבר פלייט נגד לאנוס. הוא עקב אחרי שחקנים של ריבר, אבל התלהב דווקא מפביאני, שהצטיין וכבש צמד. העלויות היו גבוהות מדי והשחקן ירד מהפרק, אלא שבשבוע שעבר שוב צפה דהאן בלאנוס, ואף ראה את ההרחקה האחרונה של פביאני.

בית"ר חיפשה חיזוק בחלק הקדמי, דהאן התלהב, ולאנוס ביקשה להיפטר משחקן שבילה הרבה יותר מחוץ למגרש מאשר בתחומיו. הדרך של פביאני לבית"ר היתה קצרה. אגב, רק בימים האחרונים נודע למאמן בית"ר, אוסי ארדילס, על הרכש שמתכנן לו דהאן. לאנוס עשתה מבחינתה עסקה טובה - היא קיבלה עבורו 200 אלף דולר והעבירה לבית"ר את נטל השכר שלו (300 אלף דולר).

למרות שגם עבור פביאני מדובר בעסקה משתלמת כלכלית, הוא עדיין מרגיש רע בגלל הדרך שבה נאלץ לעזוב את מועדון נעוריו. "אני מרגיש שאני בורח מהמועדון כמו עכבר, עם הזנב בין הרגליים", הצהיר פאביאני ביום שנודע לו שיושאל לקבוצה מישראל. "אני מניח שהסיטואציה שנוצרה היא הטובה ביותר עבורי ועבור המועדון. לצערי הדברים לא הסתדרו עבורי בתקופה האחרונה".

לא מסתדר עם לחץ

חבריו של פביאני בלאנוס לא ממש הופתעו מההחלטה להשאילו לקבוצה מחוץ לארגנטינה. ארי בלמונטה, שחקן לאנוס, הסביר ל"ספורט הארץ" שהמצב של פביאני היה רגיש ביותר: "במועדון הבינו שהוא לא ממש מסתדר על המגרש עם הלחץ שמפעילים עליו שחקני ההגנה של הקבוצות היריבות. הוא בחור מאוד אמוציונלי ואימפולסיבי. יש בזה הרבה דברים טובים, אבל הוא איבד את הראש יותר מפעם אחת".

וולטר ריבולטו, חבר נוסף לקבוצה, טוען שפביאני סובל מעודף מוטיביה: "הוא בחור חיובי שלא יודע עדיין לנתב את האנרגיות שלו למקום טוב, הוא ישתפשף ויתבגר ויהיה שחקן טוב יותר. חבל שבלאנוס הוא לא הצליח לחבר את ההתלהבות שלו לכיבוש שערים, אולי בארץ הקודש יהיו לו אנרגיות חיוביות יותר".

לא כולם כל כך סלחניים עם פביאני. הקהל של לאנוס כבר מאס במעשי השטות שלו על כר הדשא. בנוסף לשלל הכרטיסים האדומים והצהובים שספג, הוא הרבה להחטיא וכבש מעט מדי. בכרטיס האדום האחרון שלו, הצליח פאביאני להוציא מכליו את מאמנו, רמון קאבררו.

המאמן, שנוהג לדבר עם התקשורת אחרי כל משחק, סרב להתראיין: "אני לא מתכוון לומר שום דבר דרככם לפביאני, אני מתכוון לדבר אתו בארבע עיניים". כשהתקשורת התעקשה, בחר קאבררו בתשובה מעניינת: "באיזה שפה אני מדבר, אנגלית, צרפתית או ספרדית? אני אתכם מדבר בספרדית, ובספרדית אדבר גם עם פביאני".

פביאני הבין בעצמו לאיזה מצב הוא נקלע. "אני כורה לעצמי את הקבר שלי", הוא הצהיר אחרי המשחק, "אני לא יכול לבקש יותר סליחה מהמאמן, כבר עשיתי את זה יותר מדי פעמים. כשאתה מבטיח דברים ובסופו של דבר עושה ההפך, זה לא שווה כלום".

בראיון לרדיו "לה רד", הסביר פביאני: "נדמה לי שלמאמן ולחברים שלי לקבוצה נמאס ממני. אני חייב למצוא דרך לשנות את עצמי, כי ההתנהגות שלי גורמת לי הרבה רע ואני מזיק לקבוצה".

על יכולתו המקצועיות, דווקא ישנן דעות טובות. העיתונאי אסקייל רובינל מהעיתון "קלארין" אמר ל"ספורט הארץ": "הוא שחקן גבוה וחזק, שלא לומר מעט שמנמן, אבל בניגוד לשחקנים אחרים בעלי מבנה כזה, הוא לא מסורבל או כבד תנועה. יש לו שליטה נהדרת בכדור, בעיקר עם הגב לשער. הוא היה רץ עם הכדור, נעצר קרוב לרחבה ומושך אליו שניים-שלושה מגינים, שיצרו חלל, וחבריו להתקפה הצטרפו וקיבלו כדורים במצב טוב ליד השער. הוא שחקן של אנרגיות, כשהכל מחובר אצלו בראש קשה לעצור אותו, או לקחת לו כדור. הוא יכול לפרוץ עם הרבה כוח לכיוון השער, כמו שור, ואז אפשר לעצור אותו רק עם תפילה.

"כמובן שלצד רגעים טובים כאלה, לא חסרים לו רגעים של אובדן עשתונות. הוא רוצה להיכנס למשחק, אבל מרוב אמביציה הוא עושה שטויות. זאת הסיבה שהוא לא ממש התקדם בארגנטינה. ריוור התעניינה בו לפני שנתיים, אבל האופי וחוסר היציבות שלו, עמדו בעוכריו".

פביאני עבר אתמול בדיקות רפואיות, נמצא כשיר, והיום אמור לשבת עם יו"ר בית"ר, ולדימיר שקלאר, ולסגור את חוזהו. "אני בא לבית"ר עם הרבה חשק לשחק", אמר פאביאני, שאמור לשחק מחר מול בני יהודה בגביע הטוטו. אם ארדילס, גיבור ארגנטינאי שפאביאני כל כך מעריץ, יוכל להקנות לו את הביטחון הראוי, אולי המפלצת שבחלוץ תתפרץ בצורה חיובית.

כריסטיאן גסטון פאביאני

כינויים: "אל אוגרו" (המפלצת), "אל גורדו" (השמן)

נולד: 3.9.1983, אוויטה, ארגנטינה

גובה: 190 ס"מ

משקל: 76 ק"ג

קבוצות קודמות: לאנוס (ארגנטינה), פלסטינו (צ'ילה)

תפקיד: חלוץ

משחקים בליגה הבכירה: 51

ממוצע דקות למשחק: 26

שערים: 15

כרטיסים צהובים: 11

כרטיסים אדומים: 5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully