וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סדרנים מהרחוב ב-200 שקל אחראים על הסדר"

משה בוקר

18.9.2006 / 8:18

המפכ"ל קראדי אומר כי המשטרה לא רוצה להיות במגרשים, ומאשים את ההתאחדות: "הם רוצים פחות שוטרים, אבל לא לוקחים אחריות"

בעקבות האירועים האלימים האחרונים במגרשי הכדורגל, החליט מפכ"ל המשטרה, רנ"צ משה קראדי, לטפל בנושא באופן אישי, וכבר מחר ייפגש עם השר לביטחון פנים, אבי דיכטר. "הוריתי לקיים תחקירים על שני האירועים האחרונים, בטדי ובנתניה", אמר אתמול (ראשון) קראדי ל"ספורט הארץ", "חמור מאוד שאנשים שאמורים לבוא למשחק כדורגל, באים למלחמה. האוהדים צריכים להבין שהם באים ליהנות ולא להילחם במשטרה, שבסך הכל באה לשמור על הסדר".

בנוגע לטענות על התנהגות אלימה מצד השוטרים, הוסיף קראדי: "אני מניח שהשוטרים לא נטפלו לאוהדים תמימים, אבל אני לא רוצה לקבוע באופן חד משמעי מה היה בטדי ובנתניה לפני שאקבל את המסקנות. אם היה שימוש בכוח לא סביר, הנושא יעבור למח"ש".

מצד שני, מזכיר קראדי שבמקרים אחדים הטענות נגד המשטרה היו שהיא לא הפעילה מספיק כוח. המפכ"ל הזכיר בהקשר זה את המשחק בעונה שעברה בדוחא, בין סכנין לבית"ר ירושלים.

קראדי מסכים עם הדברים שאמר שלשום ל"ספורט הארץ" תנ"צ מנשה ארביב, מפקד מרחב השרון, לפיהם יש לייטול מהמשטרה את הטיפול במגרשים. "כולם חושבים שהשוטרים מרוצים מאוד מהעבודה במגרשים, שמדובר עבורם בהשלמת הכנסה, אבל אני מודיע שהמשטרה בכלל לא רוצה להיות במגרשים", הבהיר קראדי, "זה בכלל לא תפקידה. אני מתכוון לפעול כדי שבארץ, בדומה לאירופה, תהיה פחות נוכחות משטרתית במגרשים, ויותר סדרנים".

קראדי גם טוען שבעבר הציע להפחית את מספר השוטרים במגרשים, אולם בהתאחדות התנגדו. "בהתאחדות מחזיקים את המקל בשני קצותיו", אומר קראדי, "מצד אחד הם רוצים פחות שוטרים, אבל מצד שני לא רוצים לקחת אחריות. טוב תעשה ההתאחדות אם תחייב את הקבוצות להחזיק אדם שיהיה אחראי על נושא הביטחון וידאג שהסדרנים יעברו הכשרה מתאימה ויהיו מקצועיים, ולא סדרנים שנאספו ברחוב ומקבלים 200 שקל כדי להיות אחראים על הסדר במגרשים".

דוברו של השר דיכטר, עופר לפלר, מסר בעקבות האירועים: "לא סביר שאוהד או שוטר יילך לאירוע ספורטיווי ויחזור פצוע, לא לכך נועד הספורט. דיכטר מתכוון לטפל בנושא ולהחזיר את תחושת הביטחון במגרשים". על הרעיון ליטול מהמשטרה את האחריות במגרשים, הוסיף לפלר: "זאת סוגיה מעניינת, והיא תיבדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully