וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות: באם באם על נוטרדאם

יובל גפן

17.9.2006 / 16:05

מישיגן באה לסאות' בנד, ולא ריחמה על הפייטינג אייריש עם 17:42 עצום. אובורן עשתה בית ספר הגנתי ל-LSU, ודוויין ג'ארט מככב

היה שווה להישאר ער כל הלילה. סוף השבוע הזה עבר את כל הציפיות, אני בספק אם בעלת הבית החדשה שלי לא מצטערת על ההסכם שעשתה איתי אחרי הצעקות שבקעו במשך כל הלילה (תירגעו, לא מה שאתם חושבים).

ערב הצפיה התחיל עם כמעט הפסד של איווה בדרבי נגד איווה סטייט. הוא המשיך עם דילמה רצינית איזה משחק לראות, האם את אובורן נגד לואיזיאנה סטייט, או את מישיגן בנוטר-דאם. ברור שאת מישיגן בנוטר-דאם, אין על מה לדבר. ואיזו הצגה מישיגן נתנה! אחרי הצגה כזו היא מקבלת את פרס "יקירת המדור". הלילה המוקסם הזה הסתיים עם ג'ארט, דוויין ג'ארט, שהפך להיות התופס הגדול ביותר בתולדות מכללת דרום קליפורניה כבר בשנה השלישית שלו. אז איך מתחילים לסכם מחזור כזה? איך אפשר להעביר לדף את מה שראו עיניי? איך אפשר להמחיש לעשרות-אלפי הקוראים כמה טוב היה המחזור הזה? בואו ננסה.

על השחיטה

המדורגת 11 מישיגן אצל המדורגת 2 נוטר-דאם - 21:47

וואו, דם אש ותמרות עשן, לא פחות. זה מה שהבטיחו לנו, זה מה שאני צפיתי. הצחקתם את לויד קאר, מאמן מישיגן. מישיגן הגיעו לסאות'-באנד והנחילו לנוטר-דאם את אחד ההפסדים הכי כואבים שלהם מאז ומעולם. ההפסד הוא כל כך כואב, כי השנה הייתה הרגשה אצל הפייטינג אייריש שהם הולכים עד הסוף. 47 הנקודות של מישיגן הם הכי הרבה נקודות שנוטר-דאם קיבלו ב-46 השנים האחרונות.

מישיגן הראתה שיש לה קבוצה יוצאת מן הכלל משני צידי המגרש, ואתם יודעים מה? פתאום המפגש נגד אוהיו סטייט בסוף העונה לא נראה כל כך באנקר. המשחק התחיל עם איבוד של בריידי קווין, אותו תרגם פרסקוט בורגס לטאצ'דאון כבר בדקה הראשונה של המשחק. נוטר-דאם הגיבה בטאצ'דאון משלה אחרי מסירה מוצלחת של בריידי קווין לאשלי מקקונאל. אבל מאותו הרגע הייתה זו רק מישיגן. עוד שני טאצ'דאונים ברבע הראשון סגרו למעשה את המשחק. מריו מנינגהאם היה נהדר במישיגן עם 4 תפיסות בלבד אבל שימו לב: 137 יארד, ושלושה טאצ'דאונים. אי אפשר לבקש יותר.

מייק הארט רץ 31 פעמים ל-124 יארד וטאצ'דאון. צ'ד הנה מסר 13 מ-22 בדרך ל-220 יארד שלושה טאצ'דאונים ואיבוד. בריידי קווין איבד הרבה קולות בדרך להייזמן המיוחל. הוא מסר רק בחמישים אחוז 24 מ48, ל234 יארד. הוא מסר לשלושה טאצ'דאונים אבל גם לא פחות משלושה אינטרספשנים.

המדורגת 1 אוהיו סטייט ניצחה 7:37 את סינסינטי החלשים

דווקא את הרבע הראשון סיימו שתי הקבוצות ביתרון 3:7 לסינסינטי, אבל מאותו הרגע השתלטו טרוי סמית וחבריו על המשחק. הטריו הנהדר סמית, פיטמן, וטדי-גין היה כרגיל אדיר, אם כי ניתן לצרף לאחרונה גם צלע רביעית, אנטוני גונזלס התופס המוכשר. טרוי סמית ניצח על החבורה עם 21 מסירות מוצלחות מתוך 30 נסיונות בדרך ל205 יארד ושני טאצ'דאונים. אנטוניו פיטמן 16 פעמים ל-154 יארד וטאצ'דאון. טד-גין-ג'וניור תפס 5 תפיסות ל34 יארד עם שני טאצ'דאונים, ואנטוני גונזאלס הוסיף 5 תפיסות ל85 יארד.

אובורן, דרך ההגנה

המדורגת 3 אובורן ניצחה את המדורגת 6 לואיזיאנה סטייט 3:7

במשחק של הגנות ניצחו הטייגרס את הטייגרס. אובורן טייגרס משאירה בפעם הרביעית ברציפות את הקבוצות מולה על פחות מ-10 נקודות. לואיזיאנה סטייט טייגרס גם עבדה יפה בחלק ההגנתי כהשאירה את אובורן רק על 7 נקודות, אבל הפעם זה לא הספיק.

המקרה הכי מעניין של המשחק הגיע כ-2:43 דקות לפני הסוף. היה זה הנסיון הרביעי של לואיזיאנה סטייט לעבור שמונה יארד על קו ה-31 של אובורן. ג'אמרקוס ראסל, הקוורטרבק של לואיזיאנה סטייט, מסר את הכדור לארלי דאקט שעמד ליד קו הטאצ'דאון. הוא לא הצליח לתפוס את הכדור, אבל אחד השופטים זרק דגל למגרש בטענה של פאס-אינטרפרנס, קריאה שהייתה משאירה את המהלך חי, ועוד ליד קו האנד-זון. השופטים בסוף שינו את הקריאה בטענה שהמגע היה לפני שהמגן נגע בכדור, והבטיחו בכך את הנצחון לאובורן.


המדורגת 5 ווסט וירג'יניה הביסה את מרילנד 24:45

במשחק שהיה כבר ביום חמישי הוכיח לנו סטיב סלאוטן שלא סתם אנחנו מריצים אותו כאן בוואלה! להייזמן. הילדון, שנדחה על ידי אוניברסיטת מרילנד כשניסה להתקבל לשם לפני שנה, הוכיח להם שהם עשו טעות מאוד מאוד גדולה. הוא רץ 21 פעמים ל-195 יארד ושני טאצ'דאונים. מאמן מרילנד, אשר נשאל לפני המשחק לגבי הדחיה של סלאוטן, אמר שהיו לו באותה השנה יותר מדי רצים. הוא נשאל אם הוא מצטער על זה שהוא לא הביא את הילד, והוא ענה "בטח מצטער, זו ההחלטה הכי גרועה שלקחתי בתור מאמן".

המדורגת 7 פלורידה ניצחה את המדורגת 13 טנסי 20:21

בקרב אול-SEC, ניצחו פלורידה גייטורס את המתנדבים מטנסי על חודה של נקודה בודדת. אריק איינג' מסר לשתי חטיפות בלי טאצ'דאון ולמעשה היה הסיבה הבלעדית שטנסי לא הפתיעה בביתה את פלורידה הפיבוריטית. בפלורידה כריס לייק היה כרגיל טוב כשמסר 15 מסירות מתוך 26 נסיונות עם 199 יארד ושלושה טאצ'דאונים. דאשון ווין רץ 22 פעמים ל-104 יארד.

גם ההגנה של USC מדברת

המדורגת 4 דרום קליפורניה ניצחה את המדורגת 19 נבראסקה 10:28

הבשורה הכי טובה אצל דרום קליפורניה היא שההגנה נראית טוב, הרבה יותר טוב בינתיים מאיך שהיא נראתה במשחק נגד טקסס. היא הצליחה להשאיר את ההתקפה החזקה של נבראסקה רק על 10 נקודות נקודות. הסיפור של המשחק היה דוויין ג'ארט. הוא תפס שני טאצ'דאונים ושבר את שיא המכללה רק בעונתו השלישית עם 31 טאצ'דאונים. למעשה ג'ארט צריך עוד טאצ'דאון אחד בשביל להשוות את שיא הפאק-10, המוחזק על ידי קן מרגרום מסטנפורד. ג'ארט, מלבד שני הטאצ'דאונים, גם תפס 11 תפיסות ל-136 יארד. ג'ון דייויד בוטי היה גדול בפעם השניה ברציפות. הוא מסר 25 מסירות מוצלחות מתוך 36 נסיונות בדרך ל-257 יארד ושלושה טאצ'דאונים. עושה רושם שכל מי שנכנס בשנים האחרונות למשבצת הקוורטרבק בדרום קליפורניה, מאוד מצליח בזה.


המדורגת 8 טקסס הביסה את מכללת רייס 7:52

טקסס אחרי מלחמת העולם נגד אוהיו סטייט בשבוע שעבר לא התקשתה להביס את רייס החלשה. קולט מקוי היה נהדר, ואפילו כמעט מסר "פרפקט-גיים". הוא השלים 7 מסירות מתוך 8, בדרך ל-124 יארד ושני טאצ'דאונים. צמד הרצים הנהדרים של טקסס רצו מעל 100 יארד לרץ. ג'אמל צ'ארלס רץ שמונה פעמים ל-109 יארד וטאצ'דאון, וסלוין יאנג הוסיף 15 ריצות ל-101 יארד וטאצ'דאון.


המדורגת 9 פלורידה סטייט הפסידה לקלמזון 27:20

במשחק המאוחר של ESPN, מי שנשאר ער ראה את קלמזון עם באודן מנצחת בפעם השלישית מתוך ארבע שנים את פלורידה סטייט עם באודן. הבן מייק הופף להיות הכבשה השחורה במשפחה. למעשה קלמזון הובילה כבר מן הפתיחה, אבל טאצ'דאון של ג'ון סארוט עם תחילת הרבע האחרון השווה את התוצאה. ג'יימס דיוויס עם טאצ'דאון של יארד אחד כשעל השעון נשארו 11 שניות למשחק, גמר את הסיפור.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ג'ורג'יה פגעה בול-דוגס

המדורגת 10 ג'ורג'יה הביסה 0:34 את UAB

במשחק שהיה כתוב עליו מהתחלה "מה יהיה ההפרש?" הצליחו הבולדוגס להשאיר את יריבתם על 0 נקודות. מתיו סטאפורד מסר ל-107 יארד עם טאצ'דאון ריצה אחד.


המדורגת 12 לואיוויל ניצחה את מיאמי 7:31

לואיוויל הוכיחה שהיא על אמת. למרות שבפריוויו שלפני המשחק חזיתי שהם ינצחו, לא האמנתי שזה יבוא כל כך בקלות. לואיוויל באמת נראים כמו הדבר האמיתי, ולא רק שחסרונו של בוש לא מורגש שם, הוא אפילו מועיל לקבוצה הנהדרת הזו, מכיוון שעכשיו כולם שם באים לידי ביטוי. כתבנו לכם בתחילת העונה שהמשחק שלהם נגד ווסט וירג'יניה בעוד מספר שבועות יהיה אחד המשחקים הכי חשובים של השנה, עכשיו הוא הופך להיות אפילו יותר מעניין משחשבנו. דווקא מיאמי היא זו שעלתה ראשונה על הלוח לאחר טאצ'דאון של טיירון מוס. את הרבע הראשון סיימו מיאמי ביתרון 0:7. אבל כבר מתחילת הרבע השני הייתה זו רק לואיוויל. הם הגיבו בחמישה טאצ'דאונים ללא מענה, והנחילו למיאמי את הפסדם השני העונה, דבר שלמעשה גומר להם את העונה כבר עכשיו.


המדורגת 14 וירג'יניה-טק הביסה את דיוק 0:36

דיוק זה כדורסל, לא פוטבול. מההתחלה היה ברור שוירג'יניה-טק תביס את דיוק החלשים, השאלה הייתה כמה. 0:36 זה עוד סולידי. שון גלנון היה טוב עם 15 מ-25 ל-301 יארד שני טאצ'דאונים ואיבוד. דיוויד קלאוני עזר לו עם ארבע תפיסות ל-120 יארד.

המדורגת 15 אוקלהומה הפסידה למדורגת 18 אורגון 34:33

באחד המשחקים היותר טובים של המחזור ניצלה אורגון את טימטומה של אוקלהומה וניצחה אותה בשיניים. ומה שהיה כך היה - 1:13 שניות לסיום היה עדיין 33:20 לאוקלהומה. דניס דיקסון הקוורטרבק רץ לטאצ'דאון של 16 יארד וצימק ל-33:27. אורגון כמובן הלכו על און-סייד קיק והצליחו להשתלט על הכדור. ואז, עם 46 שניות על השעון, מסר אותו דניס דיקסון לבריאן פייסינגר מסירה ל-23 יארד לתוך האנד-זון.

עושה הרושם שאורגון (למרות שהמזל היה זה ששיחק לצידה במשחק היום) היא הכבשה השחורה של חטיבת הפאק-10. יש להם טריו נהדר, דיקסון הקווטרבק ג'ונתן סטיוארט הראנינגבק (144 יארד וטאצ'דאון אתמול) וג'ייסון ויליאמס התופס (177 יארד וטאצ'דאון אתמול). שני האחרונים אגב, הם סופמורס (שחקנים בשנה השניה שלהם בקולג') כך שנבנית שם אחלה קבוצה, שאולי סוף סוף תיתן קצת תחרות לדרום קליפורניה.

המדורגת 16 איווה ניצחה את איווה סטייט 17:27

זה לא הלך קל לאיווה הנהדרת נגד היריבה מאותה המדינה. איווה סטייט נתנו פייט יוצא מן הכלל עד הדקה האחרונה, ומשחק שהיה נראה קל על הנייר לאיווה הפך להיות כמעט סיוט בשבילם. איווה סטייט עוד הובילו 14:17 במחצית ובסוף הרבע השלישי הייתה התוצאה 17:17. אבל עם פתיחת הרבע הרביעי, דרו טייט מסר לטום בוש מסירה לשני יארד לתוך האנד-זון, שלמעשה סגרה את המשחק.

המדורגת 20 TCU ניצחה את המדורגת 24 טקסס-טק 3:12
המדורגת 21 קליפורניה הביסה את פורטלנד סטייט 16:42
המדורגת 22 אריזונה סטייט ניצחה את קולורדו 3:21
המדורגת 23 בוסטון קולג' ניצחה את BYU בשתי הארכות 23:30
המדורגת 25 פן-סטייט ניצחה את יאנגסטון סטייט מדיויזן 1-AA 3:37

מתכוננים למקצוענים

זהו, תם לו עוד מחזור. אבל לא היה זה סתם מחזור. היה זה כאמור אחד המחזורים הכי טובים שנראו כאן בשנים האחרונות, פתאום אני מבין למה כל כך התגעגעתי לקולג'ים. ואיך אני לא רוצה שינואר יגיע. פרסי וואלה! פוטבול למצטייני המחזור הולכים היום למריו מנינגהאם ממישיגן, ודוויין ג'ארט מדרום קליפורניה, שני תופסים נהדרים. את פרס יקירת המדור כאמור הענקנו למישיגן, לאחר שהביסו את נוטר-דאם השנואים. יאללה, צריך ללכת לישון איזה שעה לא? אחרי הכל, הלילה יש את הליגה השניה בחשיבותה בפוטבול. NFL, או משהו כזה. לא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully