וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו גם ההתאחדות נגד המשטרה

משה בוקר

17.9.2006 / 7:35

לוזון על העברת המשחק בין כפ"ס ובית"ר: "נפעל לנטילת סמכותם לסגור מגרשים". מפקד מרחב השרון: "שייטלו, יש לנו מספיק עבודה"

בעקבות צו הסגירה שהוצא לאיצטדיון בכפר סבא לקראת המשחק הערב מול בית"ר ירושלים, החליטו ראשי ההתאחדות לפעול באופן מיידי.

[[אבי לוזון]], ממלא מקום יו"ר ההתאחדות: "נעתור לבג"צ בבקשה שייטול מהמשטרה את הסמכות לסגור מגרשים, ובנוסף נדרוש שלא הקבוצות ישלמו את השכר לשוטרים. לא ייתכן שהמשטרה תחליט כמה צופים אמורים להגיע למשחק, כמה שוטרים צריכים לאבטח אותו והיכן הוא מתקיים. המשטרה רוצה שהשוטרים יקבלו השלמת הכנסה? שזה לא יהיה על חשבון הקבוצות. נדרוש מבג"צ לעשות לזה סוף ולחייב את הממשלה לממן את השיטור במגרשים".

יו"ר ההתאחדות, איצ'ה מנחם, כבר פנה לשר הספורט, אופיר פינס, וביקש ממנו לסייע בנושא. "הקבוצות משלמות הרבה כסף עבור השיטור", מסביר מנחם, "לכן הן מעלות את מחירי הכרטיסים, ואז לא מגיעים צופים, מה שפוגע בכדורגל".

איתן כבל, השר הממונה של רשות השידור, מתכוון לפעול בנושא כבר הבוקר: "בישיבת הממשלה אפנה לראש הממשלה, לשר האוצר, לשר המשטרה ולשר הספורט.

אבקש לפתור את הנושא לאלתר, שהמדינה תשלם את השכר לשוטרים. מעבר למצב הכספי, הערך הספורטיווי של המשחק בין כפ"ס לבית"ר הולך לאיבוד".

תנ"צ משנה ארביב, מפקד מרחב השרון, שחתם על צו הסגירה של האיצטדיון בכפ"ס, אמר כי עשה זאת בכאב, אולם הסביר כי "על פי כל ההערכות היו מגיעים למשחק אלפים של אוהדים בלי כרטיס. מול עיני עמד רק החשש שאוהדים רבים היו נדרסים ונפגעים על ידי פרשים של המשטרה ולא היתה לנו את האפשרות למנוע מכולם להיכנס. במצב כזה, הייתי נאלץ לשלם את המחיר של פגיעה בחיי אדם. לא הייתי מאושר כאשר חתמתי על הצו".

תנ"צ ארביב, למרבה הפלא, טוען שלא המשטרה צריכה לטפל באבטחה במגרשים: "הממשלה צריכה לקחת מהמשטרה את הטיפול במגרשים. לא ייתכן שאנחנו עסוקים בפרשיות של רצח, ובמקביל נטפל כל השבוע במשחקי כדורגל. גם בלי הכדורגל יש לנו מספיק עבודה ומחסור בשוטרים. אני מציע לאמץ את המודל האנגלי, שבו כל קבוצה ממנה קב"ט, שהוא הסמכות הבכירה להחליט כמה אנשי אבטחה יהיו במשחק וכמה כרטיסים למכור. אותו קב"ט יישא באחריות, ואנחנו, כמשטרה, רק נסייע. הייתי חבר בוועדה שהקים בעבר השר מתן וילנאי, חבל שלא קידמו את נושא המודל האנגלי". לדברי תנ"צ ארביב, החלטה כזאת תמנע מצב שמשחקי כדורגל לא יתקיימו במגרשים הביתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully