וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א דורשת ועדת חקירה לארועים בנתניה

17.9.2006 / 18:11

ההנהלה הוציאה מכתב להתאחדות ובו דרישה לחקור את הארועים האלימים בין אוהדיה לבין היס"מ. דיכטר יחקור התנהלות המשטרה

מכבי ת"א פנתה להתאחדות לכדורגל ודרשה הקמת ועדת בדיקה לארועים האלימים בנתניה, כך מדווח אתרה הרשמי של הקבוצה. הפנייה נעשתה בעקבות ארועי אמש באצטדיון הקופסא בנתניה, בו אוהדי הקבוצה ספלו מאלימות פיזית, לטענתם, מצד המשטרה.

במהלך המשחק נכנס כח משטרתי ליציע אוהדי הקבוצה ולאחר עימותים פיזיים עזבו חלק גדול מאוהדי הקבוצה את המגרש כאות מחאה לאחר התנהגות השוטרים.

נוסח המכתב כפי שפורסם באתר הרשמי של מכבי ת"א:

הנדון: משחק הכדורגל בין מכבי נתניה למכבי תל-אביב – התנהגות המשטרה

1.בתאריך 17.09.2006 נערך משחק במסגרת הליגה בין קבוצת מכבי נתניה למכבי תל-אביב, במגרש "הקופסא" בנתניה.

2.במהלך המשחק ולאחר הדלקת אבוקות ביציע אוהדי מכבי תל-אביב נכנסו שוטרים ליציע והיכו עשרות אוהדים ללא אבחנה, כפי שנראה בצילומי הטלוויזיה, ומתוך עדויות של האוהדים ואנשי תקשורת.

3.אוהדי מכבי תל-אביב, שקנו כרטיסים במיטב כספם ובאו לעודד את קבוצתם נאלצו לעזוב את המגרש מהפחד והמורא אותו הטילו השוטרים ביציע.

4.אנו מגנים כל שימוש באביזרי עידוד לא חוקיים כגון אבוקות, יחד עם זאת ראוי לשאול היכן השוטרים שהיו צריכים לבדוק את הבאים בשערי האיצטדיון? האם זוהי דרכה של משטרת ישראל "לעודד" אוהדי כדורגל להגיע למגרשים? היכן שיקול הדעת? מי נותן הוראות במשטרה להכות ללא אבחנה?

5.אני דורש את התערבותך המיידית מול מפכ"ל המשטרה להקמת וועדת בדיקה לבחינת האירועים החריגים בהפעלת הכוח ע"י משטרת נתניה.

דיכטר יבדוק את התנהלות המשטרה במגרשים

השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, ייפגש ביום שלישי עם המפכ"ל משה קראדי לדיון מיוחד, בעקבות התלונות החוזרות ונשנות נגד תפקוד המשטרה במגרשי הכדורגל.

בפגישה אמור המפכ"ל להציג בפני השר את ממצאי תחקיר המשטרה סביב אירועי המשחק שנערך בטדי בין בית"ר ירושלים והפועל ת"א, בו, לטענת אוהדי הפועל, נהגה משטרת ירושלים בברוטליות. ממשרדו של השר לביטחון פנים נמסר כי בעקבות תלונות דומות של אוהדי מכבי ת"א, שהתארחו בנתניה בשבת כלפי כוח השיטור במקום, הפך הנושא לבהול. "אין שום סיבה בעולם שאירוע ספורטיבי יסתיים בשוטרים ואוהדים פצועים", אומר היום (ראשון) עופר לפלר, יועץ התקשורת של אבי דיכטר, "השר מייחס חשיבות עליונה לדברים, וביום שלישי נראה איך מתקדמים".

עוד טענות על אלימות היס"מ

מערכת היחסים העכורה בין משטרת ישראל לבין אוהדי הכדורגל רשמה אתמול (שבת) פרק אלים נוסף, כשבמהלך משחק הליגה בין מכבי נתניה למכבי ת"א, התפתחה באזור הדקה ה-30 תגרה רבת משתתפים בין שוטרי היס"מ לבין האוהדים התל אביבים. השוטרים ביקשו לעצור אוהדים שלטענתם הדליקו אבוקות ומשם התפתח עימות במהלכו, על פי הטענות, הוכו אוהדי הקבוצה התל אביבית. חמישה אוהדים נעצרו. מאות אוהדים נטשו את היציע כמחאה על שימוש בכוח מוגזם שעשו אנשי היס"מ, לטענתם.

"אחרי שנדלקו כמה אבוקות עלו שוטרים ליציע וחיפשו מי הדליק אותן", סיפר לוואלה! ספורט האוהד טל מסריאנו, שנכח במקום בעת האירוע. "השוטרים החליטו לקחת שני אוהדים שישבו ליד הגדר. הם הוציאו אותם בכוח, באלימות, תוך שהם מכים, דוחפים וסוטרים לאנשים שלא עשו כלום. החלטנו שאחרי אירוע כזה, אין טעם שנישאר במגרש ויצאנו החוצה".

אורי משיח ואיציק קופמן, מראשי האוהדים של מכבי ת"א אמרו לאחר האירועים בנתניה: "אנו קוראים לשר הספורט, אופיר פינס, להתערב מיידית ולהוציא את שוטרי היס"מ מהיציעים לפני שיקרה פה אסון. אנחנו לא מתכוונים לשתוק וכבר החלה התארגנות בין אוהדי כל הקבוצות בליגת העל. נתגבש למהלך גדול שישנה את תמונת המצב. העונה רק התחילה והכדורגל הישראלי הוא המפסיד הגדול ביותר. אנחנו קוראים לכל מי שהכדורגל בישראל יקר לליבו ובעל השפעה, להתערב ולפעול למען שינוי המצב".

רומן רוזנבלט מוואלה! ספורט מוסיף:

מפקד משטרת נתניה, סנ"צ רון גרטנר, מסר: "בעקבות הדלקת שתי אבוקות ורימון עשן ביציע בו ישבו אוהדי מכבי ת"א נכנס כוח משטרתי לעצור שני חשודים במעשה, לאחר שהם אותרו במצלמות המעגל הסגור ועל ידי שוטרים סמויים שישבו ביציע. ברגע שהם ניסו לעצור את החשודים בהדלקת האבוקות, עשרות אוהדים התנפלו על כוח השיטור בניסיון למנוע את מעצר החשודים. על כן, תגברנו את הכוח והוצאנו מהיציע את אותם אנשים שהתפרעו".

בלינק שלמטה תוכלו לראות צילומי אוהד מהיציע של מכבי ת"א.

עדכון ראשון: 16.9.06, 22:04
עדכון אחרון: 17.9.06, 18:11

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully