וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה תנצח

יואב ויכסלפיש

16.9.2006 / 14:34

הפועל כפר סבא צריכה לעלות עם הנוער נגד בית"ר כדי להבהיר למשטרה ולהתאחדות שאי אפשר לשלול ביתיות בקלות כה רבה

משטרת ישראל פעלה השבוע בהיגיון בנושא מיקום המשחק המרכזי של המחזור. אם באיצטדיון ענק כמו טדי לא מצליחים השוטרים למנוע את מחזות הזוועה, איזה בסיס יש להנחה שהם מסוגלים לעצור את הנחשול באיצטדיון לויטה בכפר סבא? אסור לשכוח שלמשטרה יש עוד הרבה משימות, ואף פורץ לא יוותר על הרכוש שיכול ליפול בחלקו בכמה דקות של עבודה מאומצת ביום ראשון בערב בגלל הרכש הנוצץ של ארדילס.

החלטת המשטרה, ההגיונית כשלעצמה, אינה הופכת את התוצאה להוגנת. הרי משחק של בית"ר החדשה ב"לויטה" הוא מחזה מעליב. זה כמו לתת לדפש מוד להופיע בפאב השכונתי לעיני קהל מנומנם. לא בשביל זה הושקעו בבית"ר סכומי עתק, צריך לתת הזדמנות לכל האוהדים להגיע לאיצטדיון. סוגיית האבטחה, אחריות המשטרה והתעריפים סבוכה מדי עבורי, ולכן נניח לה. עם זאת, לא מן הנמנע שבמשטרה מעדיפים לעשות דמוניזציה מוגזמת לאוהדי בית"ר, במקום להילחם בעושי הצרות שבהם.

הצלע השנייה בסאגה הזו היא ההתאחדות. מדובר במוסד ממלכתי, ולכן לכאורה אסור לו לנהוג במשוא פנים ולהתערב בסוגיית האבטחה, זה תפקידה של המשטרה. ההתאחדות יכולה מקסימום להוריד נקודות לקבוצות עם אוהדים מתפרעים ולהטיל קנסות. ובכל זאת, קשה לראות את ההתאחדות נותנת למשטרה לנהל לה את הליגה על חשבון כל 12 הקבוצות. ברור לכל שהיום זה כפר סבא, בחודשים הבאים אלה הכח, ואולי גם הפתח תקוואיות, אשדוד והרצליה. תלוי בהצלחות של בית"ר ובתעסוקה של כחולי המדים.

האסוציאציה הראשונה של העתקת משחק בנסיבות דומות היא כמובן משחק השרוכים ב- 98'. שם היה מדובר בסיטואציה מורכבת עוד יותר, כיוון שבית שאן נלחמה נגד הירידה אבל בסופו של דבר סייעה לבית"ר לזכות באליפות. מאז, כידוע, בית שאן נמחקה ובית"ר החלה 8 שנים רעות ללא שום תואר. למען ההגינות חובה לציין שהמשטרה הזיזה את משחק האליפות של מכבי ת"א ב- 2003 נגד הפועל פ"ת מהאורווה לרמת גן, אבל בהסכמתו של יעקב שחר, שהיה יכול להטיל וטו.

ועכשיו לצלע השלישית, כפר סבא. פתיחה כזו לא זכורה בקבוצה, ואמנם ביום ראשון הקופה תחייך למרות שהאוהדים עלולים לבכות. מה נותר למאמן אלי אוחנה לעשות? אפשרות אחת היא להשקיע את מלוא המאמץ ולקוות לטוב. במקרה של הפסד, אפשר להזכיר את נטילת הביתיות. האפשרות השנייה היא לתת צ'אנס לצעירים כמו השוער אוהד לויטה, חן חג'ג', גיא דיין, אוראל אדיב ואחרים. כלומר: לוותר על המשחק. למה? כי כשבית"ר תוביל 0:4 במחצית או אפילו בדקה ה- 30, הקהל יבין שעובדים עליו, ובהתאחדות ובמשטרה יבינו שהזזת משחקים תיתקל בתגובה מסוג זה, כי הקבוצות הקטנות הן לא משרתות של אף אחד, והדרך למחזורי ההכרעה עוד ארוכה. אפשר גם לבקש מהשוער לויטה לסייע במתפרצות במחצית השנייה. נראה לי שאוהדי כפ"ס יקבלו החלטה כזו בהבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully