וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אליפות היא עדיין לא מילה רלוונטית"

שגיא חן ואסף שקד, אתר בית"ר.נט

16.9.2006 / 13:47

עמרי אפק, מגיבורי הניצחון על הפועל ת"א, התייבש אצל פרננדז. תחת ארדילס הוא חזר לפרוח, הספיק להיפצע, ומקווה ש"בסוף השנה כולם יחייכו"

לאחר חצי שנה בה ישב ביציע ונעלם מהמגרשים, חזר בתחילת העונה עומרי אפק אל מרכז הבמה, ותפס את עמדת המגן הימני בבית"ר ירושלים ובנבחרת. ההתחלה לא הייתה מעודדת, הרבה ביקורת הומטרה עליו. פרשנים טענו כי הוא סובל מכושר לקוי, אך ביום ראשון האחרון אפק כבש את שער השיוויון מול הפועל ת"א וגרם ל-18 אלף צהובים שחורים להרעיד את טדי. בין לבין, הוא הספיק לבשל שני שערים בנבחרת (אחד לעמית בן שושן ואחד ליוסי בניון) ולחזור ולמלא תפקיד מרכזי.

"הקהל יעשה את ההבדל בין עונה טובה לעונה מצוינת. הוא רק צריך להיות סבלני", פותח אפק ומתפנה לדבר על השינוי המקצועי שעבר. "אין ספק שכל החיים הייתי רגיל לשחק בעמדה קדמית, ולוקח לכל אחד קצת זמן להפוך להיות מגן, שחושב קודם כל על הגנה. זה תפקיד מאוד קשה, כי צריך להיות בו טוב מאוד גם בחלק ההגנתי וגם בחלק ההתקפי. אני חושב שזה התפקיד שרצים בו הכי הרבה על המגרש, כי צריך לכסות את כל הקו ואני באופן אישי מרגיש שיפור ממשחק למשחק. אין ספק שיש עוד מה לשפר ואני עובד על הדברים הללו, אבל אני שמח שזה מתקדם בקצב טוב. יש עוד דברים שאני צריך לשפר ואני מודע להם, אבל אני מאמין שאני אשיג בסופו של דבר את המטרה להיות ברמה הגבוהה ביותר".

יש פרשנים שטוענים שאתה סוג שחקן שלא מוכן לקבל עמדות חדשות, לא מוכן ללמוד, שיש לך את הקו שלך ואתה לא סוטה ממנו, ונראה שהשנה אתה שובר את המיתוס הזה

"אני לא חושב ככה. דווקא ההיפך הוא הנכון. אני חושב שגם בבית"ר, בהפועל ת"א וגם בנבחרת שיחקתי בהמון תפקידים. הייתי חלוץ, חלוץ שני, מגן בהגנה של חמישה שחקנים, שיחקתי מספיק תפקידים. שחקן כדורגל חייב להיות דינמי, וככל שאתה מתרגל ליותר עמדות, המיומנות שלך עולה באופן משמעותי. אני שחקן שמוכן ללמוד תפקידים חדשים, כך שזו סתם קטנוניות לטעון כך".

אתה יכול לתת השוואה בין התפקוד של מגן בנבחרת ישראל לבין התפקיד בבית"ר?

"בבית"ר אין ממש קשר שמשחק על הקו, ככה שאני חייב לתמוך יותר בהתקפה. זה דורש מאמץ פיזי הרבה יותר גדול, ולפעמים זה בא על חשבון דברים אחרים. דווקא בבית"ר לוקח קצת יותר זמן עד שאגיע ליכולת הפיזית המקסימאלית. בנבחרת יש דרישות קצת שונות, כי שם יש שחקן שמשחק כקשר בצד ימין. יש רגעים במשחק שאתה חייב לגלות סופר אחריות במיוחד בעמדה כמו שלי, מכיוון שאנחנו משחקים התקפי והמגנים גם תוקפים, אם יוצא לך לעלות להתקפה - בסופו של דבר אתה יכול ליצור חור בחלק ההגנתי, ולכן על המגרש עם בית"ר אני חייב להיות מחושב מאוד בכל מהלך".

"התנהגתי בלי דופי"

בוא נחזור שנה אחורה. שמרת על סבלנות בכל התקרית שהייתה עם לואיס פרננדז. היית מתון יחסית

"אני לא רוצה להיכנס יותר מדי למה שקרה בשנה שעברה, אבל היו שני גורמים עיקריים שנתנו לי שקט וסבלנות לאורך התקופה הזו – הראשון היא הידיעה שפשוט עשיתי את שלי מבחינה מקצועית והתנהגותית, ולא היה שום דופי במה שעשיתי, ככה שהלכתי לישון כל לילה שקט ועם מצפון רגוע. הדבר השני והעיקרי זה הקהל. למרות שלא שיחקתי עודדו אותי כל שבוע, ובאמת שלא האמנתי שאני אקבל כזה חום וכזו אהבה".

יש לך חיבור טוב עם הקהל, למרות ששיחקת בהפועל ת"א תקופה לא קצרה, והיו קולות שאמרו שלא תתחבר לכאן

"קודם כל, אני חושב שהרבה תדמיות יוצרת התקשורת ואנשים שמסביב. כשהגעתי לירושלים קיבלתי המון חום והרגשה טובה, נתנו לי להרגיש כמו בבית, ולכן יש לי תחושה שאני צריך להחזיר, במיוחד לאור התמיכה בזמנים הקשים בשנה שעברה.

"אני מודה שבהתחלה גם לי היו חששות, שאולי לא יתמכו בי, ולהפתעתי קרו רק דברים טובים מאז. עכשיו חד משמעית אני יכול לומר, שבית"ר היא הבית החדש שלי ואני מקווה שהשנה הזו תסתיים כששני הצדדים מאושרים ומחייכים".

אתה מתכוון כלומר לאליפות?

"אני באופן אישי חושב שמוקדם לדבר על אליפות, לדעתי לדבר על אליפות אחרי שני משחקים יהיה לשים רגל לעצמנו. קודם נעבור את הסיבוב הראשון בליגה כמו שצריך ונתרכז בו, ואני מאמין מאוד באמירה, לפיה אם מנסים לטפס יותר מדי מדרגות למעלה מפספסים את המדרגה הראשונה. אנחנו צריכים לקחת את הדברים צעד צעד. אם בסיבוב השני עדיין נהיה במצב שאנחנו בו עכשיו, אליפות תהיה מילה רלוונטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully