וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחזיק מהם

יואב ויכסלפיש

12.9.2006 / 15:23

יואב ויכסלפיש ממש לא התגעגע לליגת האלופות המשעממת, שבלעה וביטלה את המפעל האקזוטי מכולם, גביע אירופה למחזיקות גביע

גבירותי ורבותי, ליגת האלופות חוזרת הערב. התגעגעתם? אני לא. למה יש להתגעגע אם רגעי השיא מוקרנים שוב ושוב בלופ בלתי נגמר. אולי לאווירה הנעימה באולפן, ובעיקר למתח הנורא סביב השאלה אם בארסה תשחיל שלישיה או תסתפק ב-0:1, וגם אם צ'לסי תצליח שוב לא לספוג או חלילה תנצח 3:4 אחרי שמוריניו יתעלף.

הערב, חברים יקרים, אתם מוזמנים למותחן "רונאלדיניו נגד אמיל וולב". אם בארסה תנצח 0:1 הבולגרים יחושו טעם של החמצה. אם רונאלדיניו אטו ודקו יבקיעו חמישיה, הבולגרים יהיו גאים להיות שותפים להצגה הגדולה. ממילא אין להם מה לחפש בשלב הנוקאאוט בפברואר 2007.

המטרה של ליגת האלופות היא להעשיר את המועדונים הגדולים (G14). את זה בטח כבר שמעתם. לא תמיד זה עובד לפי התחזיות (הנערים של אייאקס זכו ב-95', דורטמונד ב-97', פורטו ב-2004 וכמובן ליברפול 2005). עם ההצלחה הפיננסית שלה ב-15 שנות קיומה קשה להתווכח. אפשר ורצוי לשאול לאן נעלם עיקרון שוויון ההזדמנויות בספורט. ב-91', רגע לפני שהמסגרת החדשה יצאה לדרך, נחת הגביע בבלגרד אצל הכוכב האדום. בתחילה מנתה הליגה 8 קבוצות והמוקדמות סיפקו הפתעות. ספרטה פראג העיפה את מארסיי ב-91/2, צסק"א את ברצלונה, האלופה, שנה אחרי. במקביל נמשכו גביע המחזיקות וגביע אופ"א.

בתחילת העשור הנוכחי רשמו הברונים השודדים עוד הישג כשמחקו מהמפה את גביע המחזיקות והגדילו את הצ'מפיונס ל-32 קבוצות. גביע אופ"א הפך מושא לזלזול מצד האוהדים והקבוצות. זה, אגב, אחד ההסברים לקמפיין המוצלח של הפועל ת"א ב-2002. באותה שנה הגיעה לרבע הגמר גם ליברץ' הצ'כית, ובכל שנה מופיעות בשלבים הגבוהים סינדרלות מזדמנות, נניח מידלסברו וסביליה בגמר 2006. פרט לפורטו, אף זוכה מתחילת העשור לא המשיכה לגביע אלופות, או הפכה לגורם משמעותי, ואין שום קשר בין ליברפול, מחזיקת גביע אופ"א ב-2001, לאלופת הצ'מפיונס ליג ב-2005.

הגביע למחזיקות גביע לא יחולק, כאמור, גם השנה. כדאי להיזכר בכמה רגעים שלא יוקרנו בשידור חוזר בזמן הקרוב: העדה הגרוזינית בארץ חוגגת עם דינמו טביליסי שזוכה ב-81', אלכס פרגוסון מביא לאברדין גביע ב-83', אוחנה כוכב מכלן ב-88', יונייטד חוזרת לאירופה וזוכה בגביע ב-91' (צמד של מרק יוז), נעים מסראגוסה הספרדית בועט לשמיים בדקה ה-120 בגמר נגד ארסנל והכדור חודר לרשת של סימאן ומעניק ניצחון 1:2 (95'), וכמובן, האווירון, רומן פץ ושי הולצמן מעיפים את טורפדו מוסקבה ב-93' ומכבי חיפה הופכת לקבוצה הישראלית הראשונה שעוברת שלב באירופה.

בעשור הקודם הוכח שליגת האלופות אינה חייבת לבטל את גביע המחזיקות, שהיה מפלטן של הסינדרלות לאורך עשרות שנים (כולל מכבי חיפה שטיפסה לרבע הגמר ב-99'). ההחלטה המצערת שלחה את מחזיקות הגביע להתמודדות באופ"א נגד קבוצות צמרת-מרכז טבלה מהמדינות החזקות וגם נגד הנושרות משלב הבתים בצ'מפיונס ליג. לפני שאתם חוגגים בפאב או בסלון הממוזג אתם מוזמנים להרים כוס לזכר אותו מפעל חשוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully