וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהיה עשר

12.9.2006 / 14:24

ליגת האלופות, שיוצאת היום לדרך, היא מפעל הכדורגל הכי לא צפוי בעולם. וואלה! ספורט מנתחת מכל הכיוונים את עשר המועמדות לתואר, החל מברצלונה וצ'לסי ועד לליון וליברפול. אה, כן: תבלו

אחד הדברים שהפכו את ליגת האלופות למפעל הכדורגל החשוב והמהפנט בעולם במילניום החדש, הוא אלמנט המקריות וההפתעה. מאז שפורמט שלב הבתים נולד והשתכלל למה שאנחנו מכירים היום, לא היתה קבוצה שהחזיקה מספיק אוויר בריאות כדי להניף את הגביע פעמיים ברציפות. בכל פריביו לפתיחת הטורניר נוספת מדי עונה כוכבית לצד המילה פייבוריטית, כשהדוגמה של הכישלון של צ'לסי מהעונה שעברה והגביעים המדהימים של פורטו וליברפול מעידים על הכלל.

עבור הפייבוריטיות מדובר בקוץ לא קטן, ורק היום בבוקר אמר ליליאן תוראם כי הציפייה מברסה לגביע שני תהיה עקב האכילס של הקטלונים. ז'וזה מוריניו, שמגיע מקבוצה שחולמת לקבל יתרון יותר ממשי בזכות ההשקעה הכספית שלה, מוטרד גם הוא מאלמנט המקריות. "אופ"א הפכה את הטורניר הזה ללוטו אחרי שלב הבתים", ניסח היטב המאמן הפורטוגלי, שפעם נהנה מהמסתוריות של המפעל, כשזכה בגביע עם פורטו הקטנה.

אותו מוריניו טען אמש כי עשר קבוצות יכולות ללכת עד הסוף. עקב כך, ולמרות חוסר היכולת לנבא מה יקרה בטורניר הכי לא צפוי בעולם, נסתכן בכך שיכנו אותנו שוטים וננסה בכל זאת. הנה כל הסיבות שבגללן יכולות העשר לזכות בגביע, וכל הגורמים האפשריים לכישלונן.

ריאל מדריד

למה היא כן תזכה בגביע?

1. גלריית השחקנים החדשה והישנה של פאביו קאפלו מורכבת ברובה משחקנים שלא זכו להניף את הגביע ויונעו מרעב לעשות זאת: קנאבארו, ראמוס, דיארה, רוביניו, אמרסון, קאסאנו, ואן ניסטלרוי, סיסיניו וחוזה אנטוניו רייס. דגש מיוחד בנושא הרעב יש לשים על קנאבארו, שחולם לסגור עונה שתהפוך את הקריירה שלו לבלתי נשכחת עם גביע בינלאומי שני, ובעיקר ואן ניסטלרוי, שמגיע עם אגו חבול והרבה רצון להוכיח שהוא נשאר אחד משלושת החלוצים הטובים בעולם. "עם ריאל זאת ההזדמנות שלי להגשים את החלום", אמר בנושא ההולנדי. "הרעיון של זכייה בליגת האלופות הוא ששכנע אותי להגיע לריאל", הוסיף הבלם האיטלקי, אלוף העולם.

2. המטרה האמיתית שמניעה את ריאל העונה היא עצירת הנסיקה של ברצלונה למימדים שמסכנים את ההגמוניה ההיסטורית של המדרידסטים. אין הכוונה רק לליגה הספרדית, אלא גם לליגת האלופות. אליפות של ריאל לא תהיה שווה חגיגה אם ברסה תזכה בגביע אירופה שני.

3. לקבוצה של קאפלו, כזכור מהקדנציה הקודמת שלו בריאל, ייקח לא מעט זמן להתחבר ולהבין מה הטקטיקן רוצה. הקבוצה תגיע לשיאה ברגעי ההכרעה ועשויה ליהנות מכך אם תצא מחוזקת מהבית המוקדם עם ליון, דבר שלא קרה בעונה שעברה, כשצרפתים מוטטו פעמיים את מעט הביטחון של הספרדים וסיימו עם 6 נקודות יותר מהם.

למה היא לא תזכה בגביע?

1. למרות כל הרכש, לריאל אין עדיין תשובה בקישור לפנומן כמו רונאלדיניו. לא סתם ניסו במדריד להביא את קאקה. עם פרישת זידאן, לריאל אין קשר יצירתי שיודע להזין את החלוצים. רוביניו הוא בכלל שחקן ספסל, וגם בקהאם אינו כזה.

ליון

למה היא כן תזכה בגביע?

1. האלופה הפוטנציאלית, לפי סטטיסטיקה היסטורית, תהיה או אחת הפייבוריטיות או קבוצה קטנה יותר שתגיע מאחור. סדר האלופות האחרונות, בארסה, ליברפול, פורטו ומילאן, מלמד על החלוקה. אם יש קבוצה אחת מדרג הביניים שיכולה לעשות את זה הפעם, זאת ליון.

2. אחרי שזכה בגביע הליברטדורס ב-1998 עם וסקו דה גמה, מגיעה לז'וניניו, האחראי העיקרי להצלחה של ליון, גם הכרה אירופית גדולה יותר, כלומר זכייה בליגת האלופות. בגיל 31, הברזילאי הקסום יודע שחלון ההזדנויות נסגר לו: "בכל שנה אנחנו מאמינים יותר בעצמנו ומרגישים שווים לגדולות. הפעם אנחנו נחושים ללכת עד הסוף".

למה היא לא תזכה בגביע?

1. אחד המרכיבים החשובים ביותר לזכיה בתואר, לא פחות מסגל שחקנים, הוא המסורת, שתמיד מרחפת מלמעלה ומנווטת את ההתרחשויות. ליון, שהודחה שלוש פעמים ברציפות ברבע הגמר על-ידי מילאן, איינדהובן ופורטו, יודעת שאף קבוצה צרפתית לא זכתה בגביע האלופות, למעט מארסיי ב-1993. סטטיסטיקה כבדה כזאת לא משנים ברגע ומנעה כבר בעבר מליון ללכת עד הסוף. לכן גם ז'ראר הויה, מאמן ליון, מצהיר מראש, שהוא יסתפק העונה בלקיחת צעד אחד קדימה, כלומר "להגיע לחצי גמר ליגת האלופות".

2. מעבר לחסרון המיידי עקב עזיבתו של הציר בקישור האחורי, מוחמדו דיארה, לליון עדיין חסר שחקנים ווינרים שיכריעו משחקים גדולים, למעט ז'וניניו. משחק קבוצתי לא מספיק ברמות האלה אם אין לך את הווינרים הגדולים במאני טיים, כמו אטו למשל. רק אל תגידו שמאלודה הוא כזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מילאן

למה היא כן תזכה בגביע?


1. בגלל קאקה. רעב מהמפלה במונדיאל, בשל לתואר אירופי, שיקבע אותו בצדק כשחקן הטוב בעולם - בדיוק מה שאמרנו על רונאלדיניו ערב פתיחת ליגת האלופות בעונה שעברה. קאקה הוא מהפנומנים שמסוגלים לקחת קבוצה עד הסוף.

2. מילאן תהיה העונה הסניגורית הגדולה של הכדורגל האיטלקי המושמץ באירופה, אחרי פרשת השחיתות. מחוזקת מהזכיה בגביע העולם, לרוסונרי יש עניין גם לנקות את שמם הטוב. הקטליזטור הזה כבר סחף את הנבחרת לגביע בגרמניה, כשהבית הקל של מילאן בשלב המוקדמות אמור לסייע לה לסיים ראשונה, בדרך להגרלה קלה יותר בשלב הנוק אאוט.

למה היא לא תזכה בגביע?

1. מילאן, שנמצאת במינוס בליגה עקב העונש בפרשת השחיתות ותצטרך לרדוף אחרי אינטר המחומשת היטב, חייבת להשקיע העונה מאמצים אדירים בזירה המקומית. כל קבוצה שמשקיעה מאמצים אדירים בליגה, גם בקליבר של מילאן, משלמת בדרך כלל בזירה האירופית. מילאן לא התחזקה כמעט עקב הספקות שרדפו אותה בקיץ, כך שסגל רחב שיחפה על נבואת הזעם הזאת לא יהיה לה. אנצ'לוטי יודע שהקבוצה התכוננה בצורה בעייתית וחפוזה לליגה וינסה להימנע מקנס באחת המסגרות: "לא ציפינו לשחק באירופה בשלב כל כך מוקדם (עברה את דינמו זגרב בשלב המוקדמות השלישי ח.א), ועלינו במזל".

2. למרות שריקרדו אוליביירה נחוש להצדיק את החולצה של מילאן, לא בטוח שהוא יפתור את הבעיה בעמדת החלוצים של מילאן עם עזיבת שבצ'נקו. בברזיל ובבטיס הוא הוכיח את עצמו, אבל הדרישות במילאן אולי גדולות עליו. התיק ההתקפי של מילאן יפול ברובו על אינזאגי המזדקן (33), אחרי שג'ילארדינו טרם הוכיח את עצמו ברמה הבינלאומית. גם ההגנה המתחדשת של מילאן תזדקק לזמן התחשלות יקר מדי.

צ'לסי

למה היא כן תזכה בגביע?

1. בגלל באלאק, מחשב אנושי על המגרש, שיודע שמגיע לו תואר בינלאומי ראשון. עד כה באלאק סבל בזירה הזאת עם לברקוזן, באיירן ונבחרת גרמניה, מאחר שמסביבו היו שחקנים פחות טובים. הפעם הוא לא השחקן המרכזי היחיד ונעזר בלא מעט כוכבים ברמתו. אם החיבור בינו ללמפארד ומיקל אסיין יצלח, מוריניו יהנה מחולית הקישור הכי טובה באירופה, שתיתן תשובה מוחצת לרונאלדיניו ודקו. הניסיון הכושל והמושמץ להצמיד ללמפארד בנבחרת אנגליה שחקן בעל סגנון דומה, עם סטיבן ג'רארד, שפגע גם ביכולת של הקשר שלו, לא מלחיץ את מוריניו: "אומרים שג'רארד ולמפארד לא יכולים לשחק יחד, אבל זה לא עבד בגלל בעיות אחרות בנבחרת אנגליה. שחקנים גדולים יודעים לשחק יחד, אין לי ספק שבאלאק ולמפארד יהיה פנטסטיים יחד".

2. בעונה שעברה צ'לסי הגיעה לשיאה בשלב מוקדם בליגה וצלעה ברגעי ההכרעה. העונה, מוריניו כבר הצהיר, למיליונרים ייקח הרבה זמן להתחבר, כפי שאפשר לראות בפרמייר ליג. התוצאה האפשרית: צ'לסי תגיע חדה מתמיד לשלבי הנוק אואט.

למה היא לא תזכה בגביע?

1. כי בבית מוקדם שכולל את ברמן ובארסה, היא עשויה למצוא את עצמה מחוץ למפעל לפני שמינית הגמר. במקרה הטוב צ'לסי תסיים שניה בבית, מאחר שבארסה הרבה יותר מגובשת כרגע, כך שבשלבי הנוק אוואט צפויות לה משוכות קשות מאוד.

2. לצ'לסי עדיין חסרה לא מעט מסורת אירופית בטורנירים כאלה. על כך תעיד התדהמה שפקדה לא מעט אנשים, שמצאו את המיליונרים בקבוצת הדירוג השנייה בהגרלת הבתים. מקבוצה שחתומה רק על חצי גמר הצ'מפיונס ליג ב-2005, קצה קשה לדרוש גביע.

3. מוריניו עדיין לא הוכיח כי הוא מסוגל לגבש את הגלאקטיקוס שלו לכדי קבוצה טיפוסית שלו. הליגה אנגלית ובמיוחד מנצ'סטר יונייטד יקחו ממנו הרבה אויר, כשדרישות הבלתי אפשריות של אברמוביץ' עשויות הפעם להיות בעוכריו. אין פלא שמוריניו אומר ש"ליגת האלופות לא בעדיפות ראשונה שלנו. אם נזכה באחד משני התארים החשובים, אליפות אנגליה או צ'מפיונס, עשינו את שלנו".

ברצלונה

למה היא כן תזכה בגביע?

1. הקבוצה האחרונה שזכתה פעמיים ברציפות בגביע האלופות, לא בפורמט הקיים, היא מילאן הבלתי נשכחת של אריגו סאקי (1989, 1990). רק קבוצות בלתי נשכחות, שאתה נזכר בהן בערגה גם אחרי 20 שנה, מסוגלות ליצור כזאת שושלת. מאז אותה קבוצה של סאקי, לא היתה קבוצה מרטיטה באירופה כמו זאת של רייקארד. כדי להצדיק את הדימוי בארסה מסוגלת לזכות בגביע שני ברציפות. בפורמט הקיים, זה גם יהיה הישג יותר גדול מזה של מילאן היא.

2. לצד אלה שזכו בעונה שעברה בגביע, בברסה החדשה יש לא מעט כוכבים רעבים שירצו העונה חגיגה משלהם: צ'אבי ומסי, שנפצעו בעונה שעברה, ועימם גם שחקני הרכש, גודיונסן, תוראם וזמברוטה.

3. אטו, שחקן ההתקפה של ליגת האלופות בעונה שעברה, מרגיש עדיין שהוא לא זוכה להערכה מספקת ורוצה כבר שכולם יחשבו שהוא הגדול מכולם. אם הוא יביא גביע שני לברסה, האגו שלו יקבל את מנת המחמאות הנדרשת.

למה היא לא תזכה בגביע?

עזבו שטויות. בשורה התחתונה בארסה היא עדיין הקבוצה הטובה ביותר ביבשת, במיוחד לאור ריבוי סימני השאלה לצד יריבותיה. רק בארסה יכולה להפריע לבארסה, וריבוי הכוכבים וקרבות האגו האפשריים על הספסל הלא נגמר עשוים להפריע. כבר במהלך העונה שעברה היו שמועות שרייקארד שקל להתפטר עקב הבעיות החדשות של האלופה והשמות המפוצצים שהגיעו לקאמפ נואו יכולים לערער את ההיררכיה הברורה שבנה המאמן ההולנדי. כששומעים את גודיונסן טוען "שלא באתי לברסה כדי לשבת על הספסל, אחרי מה שעברתי בצ'לסי אני צריך לשחק", אורות האזהרה ברורים.

מנצ'סטר יונייטד

למה היא כן תזכה בגביע?

1. בגלל הפאדיחה במונדיאל, לווין רוני יש הרבה מה להוכיח לחסידיו השוטים בממלכה, שרואים בו היורש של ג'ורג' בסט. אחרי המונדיאל בצרפת, בקהאם סבל/נהנה מאותה צרה והיא שדחפה אותו להיות שותף בטרבל נדיר. כשהפרשן דניס ארווין, מגן בקבוצה שלקחה את ליגת האלופות ב-1998/9, אומר שהוא "מצפה מרוני להוביל את את יונייטד בליגת האלופות", הוא בעיקר דורש ממנו לשחזר את העונה הגדולה ההיא של בקהאם. גם פרגוסון רומז לכך, כשהוא טוען "שבעונה שעברה הרבה שחקנים למדו מה זה להיות שחקני יונייטד, העונה יש לנו שחקנים יותר טובים".

למה היא לא תזכה בגביע?

1. בגלל רוני ורונאלדו, שני ילדים שנופחו מעבר לכל פרופורציה ובטח אין להם את האופי הדרוש לקחת את יונייטד עד הסוף בצ'מפיונס. רוני עדיין מתעסק בשטויות, כמו חוזה חדש ושמן וספר אוטוביוגרפי, לפני שהביא תואר ממשי, מה שרומז שלא הרבה עומד להשתנות.

2. לאור הפתיחת הרצחנית שלה בליגה, ברור לכל כי יונייטד הולכת לתת פייט רציני לצ'לסי בליגה האנגלית. כדי שזה יקרה, החבורה של פרגי תשלם על כך מחיר של עייפות באירופה, במיוחד כי היא סובלת מסגל קצר מדי.

ארסנל

למה היא כן תזכה בגביע?

1. אחרי שנתקעה שנים בשלב רבע הגמר, התותחנים הגיעו עד פי הבאר והפסידו בגמר הירואי לברסה. הבית הקל, הניסיון המצטבר והליגה האנגלית שבורחת לה, יעזרו לה גם העונה להגיע עד פי הבאר. אולי אפילו לשתות.

2. להמן, רוזיצקי והנרי נראים מספיק מוכשרים, רעבים ובשלים לעשות זאת, כל אחד וסיבותיו.


למה היא לא תזכה בגביע?

1. ארסנל עדיין לא מרגישה בבית באיצטדיון באמירויות החדש ומפסידה שם יותר מדי נקודות. בשלב הבתים הקל זה לא אמור להוות מכשול, אבל בשלב הנוק אאוט ועוד איך.

2. ההתקפה של ארסנל לא יכולה להתבסס רק על תיירי הנרי, ולא בטוח שחוליו בפטיסטה החזק והכבד מתאים לקונספציה הטכנית של ארסן ונגר.

באיירן מינכן

למה היא כן תזכה בגביע?

1. רוחות המונדיאל עדיין מנשבות חזק בגרמניה, שנציגותיה שאבו ביטחון מההצלחה של קלינסמן וירצו לתקן היכן שהוא נפל. במקרה הזה, מומלץ לקחת בחשבון גם את ורדר ברמן, שמתאימה להלך הרוח הקלינסמני, ואם תצא מחוזקת משלב הבתים היא יכולה להיות הפתעה כמו פורטו בזמנו.

2. אף אחד כבר לא מצפה מבאיירן לשחזר את הגביע מ-2001, וזאת הזדמנות מצוינת להפתיע.

3. אל תפלו מהכיסא אם מרק ואן בומל לא ישכיח במהרה את חסרונו של באלאק ויצליח בליגת האלופות עם באיירן.

למה היא לא תזכה בגביע?

1. עד שואן בומל לא יוכיח את עצמו, באיירן עדיין לא מצאה יורש לבאלאק, חסרה שחקן גדול שיעשה עבורה את ההבדל, וזה כולל גם בהתקפה. הילד לוקאס פודולסקי צריך עוד הרבה זמן כדי להיות כזה, אם בכלל.

2. לא סתם הכינוי של באיירן הוא פ.צ הוליווד. בעיות אגו מעיקות על הקבוצה, כשההחתמה של ואן בומל והתסכול של הארגריבס לא אמורים לסייע בנושא.

אינטר

למה היא כן תזכה בגביע?

לרוברטו מאנצי'ני סגל שחקנים נדיר כמעט בכל עמדה. אם יתחבר ויפיק מעצמו את המירב גם לבארסה וצ'לסי יהיה קשה לעצור את הכחולים-שחורים.

למה הם לא יזכו בגביע?

1. לוזרים נשארים לוזרים. מנצ'יני טוען ש"שחקני הרכש אמורים לפתור את הבעיות שהיו לנו באירופה", אבל לקבוצה שזכתה בגביע האלופות האחרון שלה ב-1965 אין די מסורת כדי להצדיק את הציטוט של המאמן.

2. רוב הסגל של אינטר מורכב משחקנים אגואיסטיים ובעייתיים, מה שרומז שיהיה קשה לחבר אותם למכלול שלם. כשוויירה דרש מאיברהימוביץ' להפסיק לשחק בקבוצה החדשה שלו בצורה אינדיווידואלית מדי, הוא ידע על מה הוא מדבר.

ליברפול

למה היא כן תזכה בגביע?

1. הטקטיקה של רפא בניטז הוכיחה את עצמה בעבר כקלף מנצח ותשובה מוחצת לסגלים הרבה יותר חזקים מליברפול. אז למה לא גם העונה?

למה היא לא תזכה בגביע?

1. ב-2005 ליברפול נהנתה מאלמנט ההפתעה, אף אחד בכלל לא לקח אותה בחשבון. כשהיא הפכה לקבוצה פייבוריטית בעונה בעברה, כולם יודעים איך זה נגמר.

2. בלאמי, פנאנט וקויט לא נראים כמו שחקנים שיכולים לעזור לליברפול ללכת הפעם עד הסוף. ראיתם איך ליברפול נראית בליגה, למרות הרכש היקר שלה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully