וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב, רוז'ה פדרר

11.9.2006 / 2:15

הטניסאי הטוב בעולם חגג תואר גראנד סלאם תשיעי בקריירה, אחרי שניצח את אנדי רודיק בגמר אליפות ארה"ב 2:6, 6:4, 5:7, 1:6

השוויצרי [[רוז'ה פדרר]] צריך לקטוף עוד כמה תארים כדי להפוך לטניסאי הטוב בהיסטוריה, אבל הלילה הוא עשה צעד נוסף, אחרי שזכה באליפות ארה"ב הפתוחה והוסיף תואר גראנד סלאם תשיעי בקריירה. פדרר ניצח במשחק הגמר את [[אנדי רודיק]] 2:6, 6:4, 5:7, 1:6 וחגג תואר שלישי ברציפות ב[[ניו יורק]]. למעשה, האחרון שניצח בטורניר הזה מלבד פדרר היה רודיק עצמו ב-2003. האחרון שזכה באליפות ארה"ב שלוש פעמים ברציפות היה איוואן לנדל וזה קרה ב-1987.

הטניסאי האמריקאי קיווה לחגוג שוב בניו יורק, ובחלקים מסוימים של המשחק נראה היה שיש לו סיכוי, אבל העליונות של פדרר באה לידי ביטוי ולא השאירה לו סיכוי. במערכה הרביעית רודיק כבר היה תשוש ומיואש מהטניס הכל כך מדויק של השוויצרי, הטניסאי הטוב בעולם כיום, ואולי בכל הזמנים.

פדרר יסיים את עונת 2006 עם שלושה תוארי גראנד סלאם ועוד גמר אחד ברולאן גארוס. הוא עדיין לא השווה את ההישג של אנדרה אגאסי, שזכה בכל הטורנירים האלה, אבל נראה שבכל שנה הוא רק הולך ומתקרב להישג המדהים הזה. בינתיים, הוא ישקיף על המתחרים שלו מהפסגה של צמרת הדירוג העולמי וילך לבלות עם פרס כספי של 1.2 מיליון דולר.

מהלך המשחק

רוז'ה פדרר פתח את המשחק מצוין, נע בחופשיות לאורך הבייסליין עם חבטות מדויקות להפליא, ושבר את רודיק בשני משחקוני ההגשה הראשונים שלו בדרך ליתרון מבטיח של 0:4. כשהמערכה הראשונה נראתה אבודה, רודיק השיג שבירה כדי להקטין ל-5:2. במשחקון הבא, רצף של טעויות בלתי מחויבות הביאו לשבירה נוספת של פדרר את רודיק בדרך לניצחון 2:6 לשוויצרי במערכה הראשונה.

רודיק פתח דף חדש בתחילת המערכה השנייה, אותה פתח מצוין עם שבירה, שהובילה אותו ליתרון 0:2. במצב של 1:3 הוא היה קרוב לשבירה נוספת, אבל השוויצרי לא ויתר וצימק ל-4:3. למזלו של רודיק, במערכה הזאת ההגשות שלו היו עוצמתיות יותר ואחוז הטעויות של השוויצרי גדל בצורה משמעותית, מה שהביא לניצחון 4:6 לרודיק ושוויון 1:1 במערכות.

במצב של 2:2 במערכה השלישית, שני הטניסאים הציגו משחקון מדהים עם אינספור ראליים. לרודיק היו כבר ארבע נקודות שבירה, אבל פדרר הציל את כולן ושמר על משחקוני ההגשה שלו. במשחקון הבא פדרר השיג 5 נקודות שבירה, אבל גם הוא לא הצליח לנצל אותן, מה שהלהיב יותר ויותר את הקהל ב"ארתור אש".

המצב הזה נמשך עד לשוויון 5:5, אבל אז העייפות של רודיק נתנה את אותותיה, פדרר שמר על משחקון ההגשה שלו ושבר במשחקון ה-12, כדי לנצח 5:7 ולעלות ל-1:2 במערכות.

פדרר המשיך במגמה בפתיחת המערכה הרביעית ושבר את רודיק כדי לעלות ל-0:2. במצב הזה רודיק כבר נראה שבור לגמרי וכשפדרר ניצח גם במשחקון הבא, היה די ברור שהמשחק גמור. רודיק הצליח להציל בקושי משחקון אחד בשביל הכבוד, ופדרר גמר את זה עם 1:6, ועם הגביע.

"זו עונה אדירה"

פדרר המאושר אמר אחרי המשחק: "זה נראה מוזר, אבל זו עונה אדירה. זכיתי בשלושה גרנד סלאמים, זה לא יאמן. כבר עשיתי את זה ב-2004, אבל הפעם גם הגעתי לגמר הרולאן גארוס. בכל פעם שיש גרנד סלאם אני מגיע במוכנות שיא. אני לא מופתע כי העבודה הקשה לבסוף משתלמת".

השוויצרי הוסיף: "הגעתי כאלוף ווימבלדון ב-2003 ואנשים אמרו 'וואו, מעט אנשים זכו גם בווימבלדון וגם בארה"ב', ותראו מה קרה, הצלחתי לזכות בארה"ב בפעם השלישית ברציפות"

פדרר גם מצא זמן להחמיא ליריבו: "המפתח של אנדי תמיד היה הסרב שלו, אבל הוא שיפר הרבה דברים אחרים מאז נפגשנו בפעם האחרונה. הבקהנד שלו נראה יותר טוב מבעבר, וגם השתפר גם בעלייה לרשת. אין לי ספק שהוא התקדם מאז הוא החל להתאמן אצל ג'ימי קונורס".

רודיק אמר: "בשלב מסוים המשחק היה מאוד צמוד. ניסיתי להישאר קרוב ולהילחם. נתתי כמה סרבים טובים, אבל הוא שיחק מספיק טוב כדי לשבור את ההגשות שלי. רוז'ה בצמרת ולמרות שאנשים מנסים ליצור יריבויות, כרגע הוא היחיד שם. הוא כמובן השחקן הטוב בעולם, ולא יהיה טניסאי אחד שיגיד אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully