וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעמדו של למפארד באנגליה בסכנה

שאול אדר, לונדון

8.9.2006 / 10:19

היכולת החלשה של הקשר פוגעת בנבחרת, האם מקלארן יוריד אותו לספסל? ברוסיה מקפידים לא לבקר את הידינק, להמן חס על סן מרינו

במהלך המשחק בין מקדוניה ואנגליה רעש הפאב בו צפיתי במשחק שלוש פעמים בלבד. בעת הבקעת שער הניצחון לזכות אנגליה, עם שריקת הסיום (1-0), וכאשר פרנק לאמפרד הוחלף. אמנם מדובר בטריטוריה מובהקת של ארסנל וטוטנהאם, שבה שחקני צ'לסי אינם זוכים לאהבה, אבל ספק אם הקפטן ג'ון טרי, גם הוא שחקן צ'לסי, היה זוכה למטר קללות ובוז שכזה.

ביום שאחרי עסקו פרשנים ואוהדים בעיקר בשאלה מה עושים עם פרנק. פעם הוא היה אחד המתמודדים המובילים לתואר שחקן השנה באירופה, אבל בחודשים האחרונים הוא הפך למעמסה על הנבחרת ולכן אנשי הכדורגל שוברים את הראש בסוגיית הרכב הקישור האידאלי לנבחרת אנגליה.

בעבר היה נהוג לומר שלאמפרד וג'רארד אינם מסוגלים לשחק יחד באותה קבוצה. לשם כך פינה דייוויד בקהאם את מקומו באגף ימין. ג'רארד עבר לאגף ופקקי התנועה אכן נפתרו. הבעיה היא שלאמפרד מתקשה למסור במדויק, או לאיים על השער בכושרו הנוכחי.

לקראת המשחק מול קרואטיה באוקטובר לא תוכל אנגליה להציג את אותה יכולת פושרת, ואם לא יחול שיפור בכושרו של לאמפרד צפוי לחץ ציבורי להשאיר אותו על הספסל. המאמן סטיב מקלארן יכול למחול על כבודו ולהשיב את בקהאם לאגף ימין ולהסיט את ג'רארד למרכז, אבל צעד ריאלי יותר יהיה להתחיל עם ארון לנון בימין.

אחרי תקופת אריקסון, שדבק באותם שחקנים ללא כל קשר לכושרם, מגיע המבחן הראשון של מקלארן, שיצטרך להכריע: לאמפרד או טובת הנבחרת.

ברוך הבא לרוסיה, מר הידינק (אלי שווידלר, מוסקבה,הארץ)

שאלת המפתח בתקשורת הרוסית אתמול היתה האם מאמן הנבחרת המקומית, חוס הידניק ההולנדי, שינה את דרכו והעדיף משחק זהיר, ואפילו פחדני, במשחק הפתיחה של רוסיה במוקדמות יורו 08' נגד קרואטיה (0-0). הכותרת בעיתון "סובייטסקי ספורט" לא היתה ממש מחמיאה: "הידיניק התחיל מאפס".

עם זאת, רוב הפרשנים סבורים שהטקטיקה הזהירה יחסית נובעת משתי סיבות עיקריות: ריבוי הפצועים והמושעים בסגל, ותנאי מגרש גרועים במיוחד. הידיניק עצמו הבהיר שבתנאים כאלה מעבר לשיטת משחק עם שני חלוצים היה עלול לגרום להפסד של נבחרתו.

אנזור קוזשוילי, שוער העבר האגדי של נבחרת ברית המועצות, טען בטור פרשנות ב"ספורט אקספרס" שטרם הגיע הזמן לבקר את הידניק, אבל קבל על כך שבשנים האחרונות הליגה המקומית פשוט לא מספקת מספיק כשרונות חדשים: "לא ייתכן, שאם לקרג'וב (חלוץ זניט סט. פטרסבורג) יש שפעת, אז אין התקפה ואין למי למסור. ואם לסמרטין כואבת הברך אז הקישור האחורי מרוסק".

האופטימיות של הרוסים לקראת שני המפגשים מול ישראל ואסטוניה נובעת מכך שלפחות חמישה שחקנים שנערו מהמשחק מול קרואטיה יחזרו לסגל. מדובר בקשרים טיטוב וסמרטין וגירקוב וייתכן שגם בבלם ברזוסקי.

כך או כך, המשחק הבא של נבחרת רוסיה יהווה מבחן חשוב מאוד עבור הידינק. התיקו המאופס נגד קרואטיה העלה הרבה שאלות בנוגע למגע הזהב של ההולנדי, אבל כישלון במשחק הבא, נגד ישראל, יהפוך את סימני השאלה האלה לסימני קריאה זועפים מאוד.

13 זה מספר מזל (אלון זנדר, גלזנקירשן, הארץ)

על ההר, חצי שעה מחופי הים האדריאטי, הנבחרת ה-191 בעולם שיחקה מול גרמניה. 15 השחקנים שעומדים לרשות מאמן רפובליקת סן מרינו הם שחקני הליגות השלישית והרביעית באיטליה. המאמן בחר בטקטיקת 1-0-9 הבסיסית שלו, והודיע שהוא מתייחס לתוצאה כהפסד רק מ-0-4 ומעלה. בצד הגרמני ביקש המאמן משחקניו להתייחס ברצינות למשחק. הגרמנים, כהרגלם, נשמעו לו. ה-1-0 עוד החזיק עד הדקה ה-30 ואז נפרץ הסכר.

הבעיה של סן מרינו, חוץ מיכולת מוגבלת, היתה שבנבחרת גרמניה יש שחקנים שחייבים להוכיח משהו. לוקאס פודולסקי, שחקן מחליף בבאיירן, כבש ארבעה שערים כדי לשכנע את מאמנו בקבוצה לקחת אותו בחשבון. תומאס היצלספרגר הוצא מהסגל של שטוטגארט ועשר דקות אחרי שנכנס כמחליף, כבר הבקיע צמד. מיכאל באלאק מנסה להוכיח לצ'לסי שהוא בדרך לחזור לכושר וצמד הפרידריכים רוצים להישאר בסגל הנבחרת גם כשיחזרו הבלמים הקבועים מפציעה.

הכל הלך להם. זה נגמר 13-0, ניצחון החוץ הגדול בתולדות גרמניה, והשני הכללי, אחרי הניצחון 16-0 על רוסיה ב-1912, המשחק בו הבקיע גוטפריד פוקס היהודי עשרה שערים.

השופט הטורקי ניסה להתעלם מעבירות שביצעו שחקני סן מרינו המיואשים. עד הדקה ה-90, בה שרק לפנדל. הקהל הגרמני צמא הדם קרא ליינס להמן השוער לבעוט. בדרך לרחבה ניגשו אליו שחקני סן מרינו ודרשו ממנו "פייר פליי, פייר פליי".

להמן חזר לשער ומנע השפלה נוספת מהמקומיים. אבל לא רק הם הפסידו. גם הקהל הגרמני, שהורכב ברובו מתיירים שזופים ושיכורים מכפרי הנופש על החוף, העליב את השופט, את האיטלקים ואת ראש ההתאחדות הפורש, יצא קטן. גם שוחרי הכדורגל, הפסידו. הם ראו משחק עלוב ומחפיר שמעלה את השאלה: מה הטעם?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully