וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצאת, קטנים

יואב ויכסלפיש

8.9.2006 / 8:28

ליואב ויכסלפיש נמאס מהנבחרות הקיקיוניות של סן מרינו ואנדורה, והוא מציע לנפות אותן באמצעות מוקדמות. לנארט, האם שומע?

מה מוכיח הניצחון הגדול 1:4 על אנדורה? א. שטוטו תמוז תותח. ב. שההגנה במצב רע. ג. שטל בן חיים עוד יעשה צרות. ד. אף תשובה אינה נכונה, אבל כולן אפשריות.

מעט אחרי שישראל הקיאה דם מול אנדורה עלתה נבחרת גרמניה למשחק החוץ הקשה בסן מרינו. למה קשה? כי קשה לזכור משחק בו הבקיעה גרמניה יותר מחמישה שערים. זה נגמר ב- 0:13, שיא אירופאי חדש (מבחינת הפרש). מקורות יודעי דבר דיווחו שכ- 5000 צופים נכחו במשחק בסן מרינו, 90 אחוז מתוכם גרמנים. אז עם כל הכבוד ללוקאס פודולסקי, שקצת מזייף בינתיים בבאיירן והבקיע רביעיה, כדאי לבדוק מאיפה הגיעו כל הנמושות לכדורגל האירופאי ואיך אפשר לעצור אותן, אם בכלל. אגב, סן מרינו התקבלה בברכה גם ברמת גן ומטר השערים נגדה (0:8) בספטמבר 99' נטע תקוה מחודשת להצלת הכדורגל המקומי, אחרי חרפת ה- 3:2 בקפריסין ארבעה ימים לפני.

פעם ישראל איכלסה את המשבצת של אנדורה וסן מרינו. מעטים זוכרים אבל בקמפיין הראשון של שלמה שרף, מוקדמות מונדיאל 94', סיימה ישראל אחרונה בבית. מעדיפים לזכור כאן את נס פריז ו"מאיר, תירגע" אבל כדאי גם להיזכר שסיימנו אחרונים בבית עם בולגריה, שבדיה, צרפת ופינלנד. דברים דומים קרו במוקדמות מונדיאל 82', עם מקום אחרון בבית של סקוטלנד, צפון אירלנד, שבדיה ופורטוגל. איפה היו אז כל האימפריות, סטייל אנדורה וסן מרינו? הן פשוט לא היו.

לפני קריסת הגוש המזרחי (תחילת שנות ה- 90') כלל הדרג הנמוך באירופה את מלטה, קפריסין, איסלנד, אלבניה ולוקסמבורג. מאז עושה רושם שהמדיניות של אופ"א ופיפ"א היא "מי שבא - ברוך הבא". אז נכון שפירוק ברית המועצות ויוגוסלביה מחייב לשתף נבחרות נוספות כמו אוקראינה וקרואטיה (שגם רשמו הישגים במונדיאל וביורו), וגם מקדוניה ואסטוניה, אבל עושה רושם שיותר מדי טרמפיסטים עלו על הרכבת. נבחרת אמורה לייצג עם או ציבור מסוים. במקרה של סן מרינו, ליכטנשטיין, אנדורה ועוד כמה, היא מייצגת בעיקר פונקציונרים עם סיגרים יוקרתיים בפה. לידיעתכם גם גיברלטר בדרך, אז מומלץ לחסוך לנסיעה לשם כבר מהיום. יש שם לא מעט בתי קזינו, ורצוי להמר לפני המשחק.

את הפארסה הזו מונעים במפעלים לקבוצות. גם מי שמתעב את ליגת האלופות, כמוני, חייב להודות ששיטת המוקדמות, שמופעלת גם בגביע אופ"א, חיונית לנבחרות. השיטה הזו, אגב, מקובלת בכדורסל עם אליפות אירופה דרג ב', ג' וכן הלאה. ברגע שהיעדים האקזוטיים יהוו איום על בריאות הטאלנטים, השיטה תחדור גם לכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully