וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשארנולד תופס יום רע

6.9.2006 / 19:51

המתאזרח של נבחרת ישראל היה חלש והחברים לא חיפו עליו, פורטוגל ניצחה 61:67 וסיבכה את צביקה שרף, שהודה: "המצב לא טוב"

אם חשבתם שהמשחק במקדוניה היה כל כך רע, הרי שהערב (רביעי) נבחרת ישראל בכדורסל המשיכה לשבור שיאים. השיא החדש, אי ניצול מצבים וחוסר יכולת לקבל כל כך הרבה מתנות, כמו שהפורטוגלים חילקו הערב.

אחרי שני הניצחונות שלה במחזורים הראשונים, אמרו שפורטוגל חזקה, אבל אין ממש קשר בין מה שהיא עשתה הערב לכדורסל. חבל רק שישראל הייתה עוד יותר רחוקה מלהזכיר את היופי שבמשחק והפסידה 67:61.

בניגוד למשחק מול מקדוניה, להתקפה הישראלית דווקא היו כמה דקות טובות הפעם, אלא שהדקות הלא טובות שליוו את רוב המשחק חיסלו את סיכויי הנבחרת. בשני המשחקים האחרונים, כולם שיערו מה יכול לקרות אם ג'יימי ארנולד לא ישחק טוב, אז זה מה שקרה והתוצאה היא מאוד לא סימפטית. חוץ מארנולד שהיה חלש, האחוזים של הנבחרת מהשדה היו מחרידים ונקודת האור היחידה הייתה יניב גרין, שעשה עבודה מצוינת בריבאונד ובהגנה בכלל. רק חבל שהיכולת שלו לבדו לא מספיקה. יותם הלפרין קלע יותר מגרין, אבל קשה לפרגן לו הפעם, בעיקר בגלל טעויות קריטיות במאני טיים.

הסיוט הגדול של צביקה שרף התגשם והנבחרת סיימה את הסיבוב הראשון בבית ב' במאזן שלילי, 2:1. היא תצטרך הרבה מאוד מזל כדי לסיים את הבית במקום הראשון. כמו שזה נראה, היא בדרך לטורניר ההזדמנות האחרונה פעם נוספת.

מהלך המשחק

צביקה שרף ערך שינוי אחד בחמישייה הקבועה, כאשר מתן נאור פתח על חשבונו של שרון ששון והצטרף לג'יימי ארנולד, יניב גרין, ארז כץ ויותם הלפרין.

בפתיחת המשחק אפשר היה לראות סוף סוף שיפור במשחק ההתקפה של הנבחרת, שהיה תקוע במקדוניה. יותם הלפרין שידר יותר ביטחון, ג'יימי ארנולד נכנס לעניינים מהר, יניב גרין עשה עבודה טובה בהגנה וישראל עלתה ל-8:15 אחרי 5:30 דקות.

ההתקפה הפורטוגלית נכנסה למשחק לקראת סיום הרבע הראשון, בעיקר בגלל בעיית עבירות של ג'יימי ארנולד. האורחים הגיבו בריצת 2:11 בדרך לסיום הרבע. הצד הישראלי יכול היה לפחות להתנחם בבעיית עבירות של קרלוס אנדראדה, אחד מכוכבי הנבחרת הפורטוגלית.

שרון ששון עלה למגרש בפתיחת הרבע השני ויחד עם גרין וחג'ג' הוביל את הנבחרת לריצת 0:7 בדרך ל-19:24. הפורטוגלים יצאו מההלם והוסיפו עוד כמה חטיפות כדי לחזור למשחק, אבל במצב הזה, שתי הנבחרות נראו מבולבלות לגמרי ובמשך 3 דקות קיבלנו משחק קצבי, אבל ללא סלים.

5:30 דקות להפסקה, פאולו קונייה השווה ל-27:27 והחזיר את הפורטוגלים לחיים, כאשר בהמשך הם גם החזירו לעצמם את היתרון. בסופו של דבר, ישראל הצליחה להחזיר לעצמה יתרון מזערי, שהיה כזה בעיקר בגלל אחוזים רעים מהעונשין.

המגמה של הרבע השני המשיכה גם בשלישי, כאשר שחקני הנבחרת יכלו רק לברך על כך שהפורטוגלים, בדיוק כמוהם, לא הצליחו לשמור על עקביות וסבלו מאחוזים רעים מאוד מהשדה. מבחינתה של ישראל, זה כנראה היה המחיר ליום בינוני של ארנולד, שלא חזר לעצמו אחרי שהוחלף ברבע הראשון. בסופו של דבר, זה היה הרבע הנוראי ביותר מבחינת כדורסל בטורניר הזה עד עכשיו, אבל ייאמר לזכותה של הנבחרת, שהיא סיימה אותו ביתרון 43:47.

דרור חג'ג' ושרון ששון פתחו מצוין גם את הרבע האחרון והעלו את ישראל ליתרון שיא, 45:52, אלא שגם במקרה הזה הפורטוגלים השוו בריצת 0:7. השחקנים שפתחו את המשחק, היו גם אלה שניסו לסגור אותו במאני טיים. יותם הלפרין ויניב גרין לא נתנו לפורטוגלים לבצע מהפך ודאנק של ג'יימי ארנולד, 2:15 דקות לסיום, קבע 58:60 וסימן את חזרתו למשחק.

למרבה הצער, הלפרין גם המשיך לעשות טעויות ודאג להעלות בצורה משמעותית את מפלס העצבים בספסל הישראלי. 40 שניות לסיום, ז'ואו סנטוס ניצל את זה כדי לקלוע שלשה ולהעלות את פורטוגל ל-61:63. הנבחרת המשיכה לעשות שטויות, מיניאווה ומיראנדה סגרו עניין והובילו את פורטוגל לניצחון 61:67, כאשר ברבע האחרון הם ניצחו 14:24.

קלעו לישראל: יותם הלפרין 16, יניב גרין 15 ו-11 ריבאונדים, ג'יימי ארנולד ודרור חג'ג' 8, שרון ששון 6, עמית תמיר 5, מתן נאור 3.

קלעו לפורטוגל: קונייה 17 ו-13 ריבאונדים, מינאוויה 11, מיראנדה 10, סנטוס 9, אבורה 8, דה סילבה 5, ז'ורדאו 4, סימאו 3.

שרף: "צריך קודם כל לנצח ולא לדבר על סיכויים" (שגיא ניר, וואלה! ספורט)

מאמן הנבחרת, צביקה שרף, נשמע שבור בסיום. "זה הפסד אכזרי. התחלנו אמנם יותר טוב מהפעמים הקודמות, אבל נגררנו לסגנון של פורטוגל ולא הצלחנו לשבור אותם. בשלוש הדקות האחרונות עשינו יותר מדי שגיאות. חוץ מיניב גרין, שחקנים לא עשו את העובדה בריבאונד ההגנה. פורטוגל האמינה לכל אורך הדרך, ואנחנו נכנסנו לשיתוק. המצב לא טוב, אבל ננסה להמשיך ולשחק עד הסוף. צריך קודם כל לנצח ולא לדבר על סיכויים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully