וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשטן עולה להתקפה

משה בוקר, שליח "הארץ" לניימיכן בשיתוף

6.9.2006 / 7:09

יפתח עם עמית בן שושן לצד קולאוטי בחוד מול אנדורה (20:00, ערוץ 1). למאמן יש בעיה עם העיתונאים: "בתת מודע השחקנים אומרים 'מי זאת אנדורה' בגלל מה שכותבים". נשיא התאחדות אנדורה: "מאוכזבים מכך שלא יכולנו לשחק בישראל"

ישראל הולכת על ניצחון רב שערים מול אנדורה (20:00 בניימיכן, ערוץ 1), כך לפחות זה נראה לפי ההרכב שפירסם בצהריים המאמן הלאומי דרור קשטן. השינוי היחידי והבולט הוא הרכבתו של עמית בן שושן מבית"ר ירושלים על חשבונו של מיכאל זנדברג, שהיה חלש במשחק באסטוניה.

הרכב נבחרת ישראל: דודו אוואט, עמרי אפק, שמעון גרשון, טל בן חיים, יואב זיו, וואליד באדיר, עידן טל, יוסי בניון, יניב קטן, רוברטו קולאוטי, עמית בן שושן.

מאמן הנבחרת, דרור קשטן, בשלו. הוא לא ייתן לעובדות לבלבל אותו. מבחינתו אנדורה היא נבחרת אירופית לגיטימית והתקשורת - אלא מי - מפריעה בדרך. אלה עיקרי הדברים במסיבת העיתונאים שקיים אתמול קשטן.

"ראוי לכבד את אנדורה", פתח המאמן הלאומי, "האנגלים לא ליקקו דבש נגדה, הם עבדו קשה מאוד (בניצחון 0:5, מ"ב). לכל ספורטאי באנדורה יש כבוד והוא יעלה במוטיבציה גבוהה מאוד כדי לא לבזות את עצמו".

ומול יריבה קשוחה שכזו ראוי שתיעשה הכנה מקסימלית, לא כל שכן כשהיא צריכה להיעשות במקביל להסתה של התקשורת: "אני, בניגוד לכם העיתונאים, מכבד כל נבחרת ואנחנו משתדלים לעשות את ההכנות בצורה מקסימלית בזמן שעמד לרשותנו. זה מסוכן מאוד כאשר אתה בא כפייבוריט, יש פה סכנה: יש תת-מודע ובתת-מודע של השחקנים, דרך התקשורת, הם אומרים לעצמם 'מי זאת אנדורה'. במצב כזה יש קושי להכניס את השחקנים לאמביציה. אנחנו לא אטומים למה שהתקשורת כותבת, הדברים מחלחלים ויש לנו עבודה להכין את השחקנים מנטלית". מעבר לעניין המנטאלי, גילה קשטן גם את הקושי המקצועי: "למדנו להכיר את אנדורה היטב, הם משחקים כדורגל נסוג ומכאן הקושי שצפוי לנו".

"הלחץ נגד אסטוניה הוא בדיוק כמו הלחץ נגד אנדורה", יישר הקפטן יוסי בניון קו עם המאמן שלו. "שום דבר לא שונה. אני מקווה שנבקיע שער מוקדם וננצח. גם 0:1 קטן מספיק לנו". דודו אוואט אימץ את הטון הכללי: "זה משחק מסוכן מבחינתנו. אחרי אסטוניה יש דברים שאנחנו צריכים לשפר, להפעיל בהם את הראש. מצפה לנו משחק קשה לפחות עד הגול הראשון. קשה היום להבקיע שערים נגד כל נבחרת ולא חשוב מי זו".

שמעון גרשון הגדיל לעשות ואיתר קונספירציה: "יש טכניקות של מאמנים שרוצים להרדים את היריב וזה מה שנבחרת אנדורה מנסה לעשות לנו. הם רוצים להרדים אותנו".

"ישראל נבחרת ברמה אירופית גבוהה"

ראשי ההתאחדות לא אהבו אתמול את ההתבטאויות בנוגע למשחק הקשה שמצפה לנבחרת ואמרו כי טוב היו עושים קשטן והשחקנים, אם היו אומרים כי נבחרת ישראל הרבה יותר טובה מנבחרת אנדורה ושהנבחרת תנצח.

וכדי להבין עד כמה אנדורה חלשה, אפשר להביט בהכנה שעשתה היא למשחק: בכל שלושת הימים שהיתה בניימיכן היא הסתפקה באימון בודד. "השחקנים היו עייפים", הסביר המאמן דייויד רודריגו, את הסיבה לביטול אימון הערב אתמול. בביקור במלון בו שהתה הנבחרת של אנדורה, ניתן היה להבחין בשחקנים כמעט מפוחדים. הם כנראה לא שמעו את הבשורה על פי קשטן. המאמן רודריגו, אמר ל"ספורט הארץ": "אם נפסיד 3:0, אהיה מרוצה. ישראל נבחרת ברמה אירופית גבוהה, ואנחנו נבחרת חלשה מאוד. אנחנו רוצים קודם כל לשחק טוב, גם אם נפסיד". שחקן אחר באנדורה, צ'מה גארסיה, הגדיל ואמר: "המשחק מול ישראל הוא בכלל לא כוחות".

עם זאת, רודריגו עקב אחרי ישראל באמצעות קלטות והוא מכיר היטב כל שחקן, בעיקר את בניון, אוואט, עידן טל ויניב קטן. המסקנה: "יש לישראל שחקנים ברמה גבוהה מאוד ואין לי ספק שצפוי לנו משחק קשה". בדיוק כמו שקשטן אמר.


נשיא ההתאחדות לכדורגל של אנדורה אמר אמש בארוחה המשותפת לראשי שתי הנבחרות כי הוא מאוכזב מכך שלא אפשרו לנבחרתו לשחק בישראל. בארוחה, בה השתתפו נשיא התאחדות אנדורה, סגן הנשיא והמנכ"לית, נאמר עוד כי האנדורים יארחו את ישראל בחודש יוני באנדורה. בעבר קיימה אנדורה חלק ממשחקיה הביתיים בברצלונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully