וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה נפרדת מהג'נטלמן המושלם

עוזי דן

5.9.2006 / 8:38

ג'יאסינטי פאקטי, מגדולי שחקני הסקוואדרה אזורה בכל הזמנים, מת בגיל 64 ממחלה קשה. היה הקפטן של הנבחרת הגדולה של 1970

ג'יאסינטו פאקטי, מגדולי שחקניה של נבחרת איטליה בכל הזמנים, ומי שהיה הקפטן של "גראנדה אינטר" (אינטר הגדולה) של שנות השישים, מת אתמול בגיל 64, לאחר מחלה קשה.

פאקטי, הג'נטלמן המושלם של אינטר ואחת הדמויות האהובות והמוערכות ביותר בכדורגל האיטלקי בכל הזמנים, שימש כנשיא אינטר מינואר 2004, אבל לאחרונה, אחרי שחלה בסרטן, לא שימש בתפקיד בפועל. הוא שיחק במהלך כל הקריירה שלו כמגן שמאלי באינטר, החל מ-1961 ועד 1978, והופיע בלא פחות מ-476 משחקי ליגה ועוד עשרות רבות של משחקים בגביעי אירופה ובמפעלים אחרים.

בין השאר פאקטי הוביל את אינטר לשתי זכיות בגביע האלופות (64', 65'), לארבע אליפויות איטליה והיה המנהיג של הקבוצה.

גגם בסקוודרה אזורה היה פאקטי קפטן ומנהיג. הוא שיחק 94 פעמים בנבחרת הלאומית (אז שיא איטלקי), עם לא פחות מ-70 הופעות כקפטן. הוא הופיע בשלושה מונדיאלים (66', 70', 74'), הוביל את איטליה לזכייה באליפות אירופה ב-1968 ולמשחק גמר גביע העולם ב-70', בו הוא הפסיד הזדמנות להניף את גביע ז'יל רימה נגד נבחרת הפלא של ברזיל.

ג'יאני ריברה, שנחשב גדול שחקני מילאן, ושיחק עם פאקטי בנבחרת אמר: "הוא היה אדם דגול, ברמה האנושית עוד הרבה יותר מאשר ככדורגלן". דינו זוף, קפטן נבחרת איטליה לאחר פאקטי אמר: "יש לי זכרונות נפלאים ממנו. אי אפשר היה שלא לאהוב אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully