וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנגליה לא ליקקה דבש נגד אנדורה"

5.9.2006 / 20:21

דרור קשטן כינס מסיבת עיתונאים וסירב לזלזל ביריבת ישראל (רביעי, 20:00), למרות שזו ספגה חמישייה מהאנגלים: "אני מכבד כל נבחרת"

דרור קשטן, מאמן נבחרת ישראל, ערך הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים לקראת משחקה של ישראל מחר (20:00) מול אנדורה.

קשטן אמר: "אני מכבד כל נבחרת ולא מזלזל באף אחת. אנחנו מנסים לעשות את המיטב בטווח הזמן שהיה לנו, כשלנבחרת עצמה היו מספר ימי אימונים בלבד והשתדלנו לעשות את המקסימום בכדי להכשיר את הנבחרת למשחקים אלה".

קשטן, התריע בנוגע לזלזול ביריבה:"את המשחק הראשון נגד אסטוניה ניצחנו וצברנו 3 נקודות אבל למשחק הזה אנחנו מגיעים כפיבוריטים וכאן טמונה הסכנה. יש שיגידו מי זו אנדורה והיכן היא ממוקמת בדירוג העולמי. אך צפיתי בקלטת שלהם נגד אנגליה ולמרות התוצאה הגבוהה האנגלים לא ליקקו דבש. כל שחקן ולא משנה באיזה מדינה הוא משחק – מייצג את הסמל, עולה במוטיבציה גבוהה ולא רוצה לבייש לא את עצמו ולא את המדים".

לגבי אירוח המשחק הביתי הראשון באצטדיון דה גופרט בניימיכן, ענה קשטן: "זוהי מציאות שנכפתה עלינו ולא משהו שאנחנו עושים מתוך בחירה. אנחנו מעדיפים לשחק באיצטדיון ר"ג לעיני 40,000 צופים אבל את רוע הגזירה אנחנו נאלצים לקבל ולכן המשחק נערך בניימיכן".

בהתייחס לשאלה לגבי מיעוט הצופים, הוסיף קשטן:"כל שחקן בין עם זה שחקן תיאטרון, זמר ולבטח כדורגלן רגילים ואוהבים לשחק לעיני קהל שמהווה חלק אינטגרלי מכל הופעה. בכל משחק הקהל הישראלי, שידוע כקהל נלהב ותומך יחסר לנו. עובדה זו, במקביל לאווירה הכללית אותה מקרינה התקשורת תחייב אותנו לריכוז ומוטיבציה מוגברים מהרגיל".

אלברמן במקום זנדברג (משה בוקר, שליח הארץ לניימיכן)

לקראת המשחק מחר מול אנדורה, המשחק השני במסגרת מוקדמות היורו, מוטרד [[דרור קשטן]] מההגנה. מול אסטוניה, למזלה של ישראל, החורים הרבים לא הניבו ספיגת שערים, בעיקר בגלל יכולתו של השוער דודו אוואט. הפעם המאמן לא לוקח סיכון, ובאין אפשרויות רבות בהגנה, כנראה יוסיף קשר אחורי - גל אלברמן. על פי שני האימונים שנערכו אתמול, זה יבוא על חשבונו של מיכאל זנדברג.

עיקר הבעיה של קשטן, כמו גם של קודמיו בתפקיד, היא במציאת מגינים ראויים. מי שמתופקדים היום כמגינים הם עמרי אפק (ימין) ויואב זיו (שמאל), שניהם בכלל קשרים-חלוצים במקור.

לגבי איוש המגן הימני, עושה קשטן בדיוק מה שעשה אוסי ארדילס בבית"ר ירושלים. "אנחנו מודעים לעובדה שמשחק ההגנה של עמרי אפק חלש", אמרו אתמול בנבחרת, "אולם אין מספיק מגינים טובים בארץ. אפק הוא הרע במיעוטו".

בגזרת המגן השמאלי, הרי שקשטן לקח לתפקיד שחקן שרגלו החזקה היא בכלל ימין. זיו די הופתע מהליהוק הזה והיה בטוח שרוני גפני, חברו לבית"ר ירושלים ומגן שמאלי טבעי, יועדף בתפקיד. זיו לא מתרגש: "אשחק כמובן בכל תפקיד שיוטל עלי. כבר שיחקתי כמגן שמאלי, בעונה שעברה".

קשטן, שמעדיף את זיו בגלל שאינו מרוצה מיכולתו של גפני, ממתין בכלל למגן מכבי חיפה הוותיק. "העובדה שאדורם קייסי, המגן השמאלי הטוב ביותר בארץ, פצוע", אמרו אתמול בנבחרת, "גורמת לקשטן להסתדר בינתיים עם מה שיש".

אחרי המשחק מול אנדורה מתכנן קשטן לבדוק כיצד ניתן לרענן בצורה משמעותית את ההגנה ולהשביח אותה, בדגש על האגפים. בינתיים, אומרים בסביבתו, צריך המאמן להתפלל שאוואט ימשיך להצטיין.

מדונה? לא מכיר

יו"ר ההתאחדות, איצ'ה מנחם, התאכזב אתמול מהחלטתו של מאמן הנבחרת, דרור קשטן, לדחות את בקשתו ממנו, ששחקני הנבחרת יסעו להופעה של הזמרת מדונה באמסטרדם ארנה, שהתקיימה אמש. בשיחה שקיים מנחם עם אנשי המשלחת במהלך אימון הערב, אמר: "אני לא מבין את דרור, למה הוא מתנגד שהנבחרת תצא להופעה? יש עוד יומיים למשחק ואין אימון בוקר מחר".

הסיפור התחיל בהצעתו של איש העסקים הישראלי וספונסר הפועל ת"א, אמנון ברזילי, המתגורר בהולנד, לממן את יציאת הסגל כולו להופעה באמסטרדם, מרחק 100 ק"מ מניימיכן. כששמע את החלטת המאמן, ברזילי התאכזב: "חבל. היו לי בתא הוי.איי.פי 15 מקומות ועוד כרטיסים לכל אדם בנבחרת, כל כרטיס ב-500 יורו, כולל ארוחת ערב חגיגית. זה יכול היה להיות ערב אדיר".

ראשי ההתאחדות, ובכללם איצ'ה וממלא מקומו, אבי לוזון, התאכזבו מאוד מהנוקשות של קשטן. "יכולנו לתת לשחקנים ערב ענק, הופעה של מדונה עם ארוחת ערב. בסך הכל המשחק הוא בעוד יומיים וכולו נגד נבחרת אנדורה, שגם ההרכב השני יכול לנצח אותה".

באימון הבוקר אתמול תירגל קשטן הרכב ובו שינוי בודד לעומת המשחק נגד אסטוניה: גל אלברמן במקום מיכאל זנדברג. תומר בן יוסף, שלא התאמן בבוקר, ניסה להשתתף באימון הערב, אולם אחרי דקות פרש. הבלם, שסובל ממים בברך, יעדר גם מהמשחק. מעט לפני סיום האימון נפצע גם יוסי בניון, והעביר את אנשי הנבחרת דקות של חרדה, אבל הפציעה התבררה כקלה.

שחקני הנבחרת נאלצו לצפות אתמול פעמיים בקלטת המשחק נגד אסטוניה, כדי ללמוד מהטעויות שביצעו. "אנחנו לא מדברים על יחס שערים, אנחנו רוצים לנצח", אמר עוזר המאמן, משה סיני, על המשחק מחר. לגבי הביקורת על יכולת הנבחרת במשחק בשבת, אמר סיני: "זה כבר מאחורינו ולא מעניין אותי מה אומרים או מה היה. נגד אנדורה נשתדל לנצח תוך תצוגת משחק טובה יותר, אבל מה שהכי חשוב זה לקחת את הנקודות".

היו"ר איצ'ה מנחם, שכנראה לא ממש מודע למאזן של אנדורה באירופה (אפס ניצחונות, אפס תיקו, 19 הפסדים ויחס שערים של 4-51), אמר אתמול: "זה לא יהיה קל, יהיה קשה מאוד והתקווה היא שננצח. אם נשיג שש נקודות בשני המשחקים זה יהיה הישג גדול".

גורם בהתאחדות אמר אתמול כי אם הנבחרת תנצח בצורה משכנעת את אנדורה "נבוא לקראת השחקנים בנושא המענקים". המשמעות היא שיישקל מענק נוסף לשחקנים, מעבר למענק העלייה (שרלוונטי רק במקרה של העפלה) ויהיה על סך 50 אף דולר.

נבחרת אנדורה הגיעה אתמול בערב לניימיכן, היא תקיים שני אימונים בלבד לפני המשחק, היום בבוקר ובערב. מחיר כרטיס למשחק מחר הוא 25 יורו.

ניר איסקוב, מערכת וואלה!, מוסיף: איצ'ה מנחם מתכנן להיוועד עם קשטן וגיא לוי, לאחר שובם ארצה, על מנת להפיג את המתיחות שנוצרה ביניהם על רקע העובדה שהמאמן הלאומי אינו נוהג לדווח לעמיתו מהצעירה על זימונים מתוכננים, כגון אלו של דקל קינן וטוטו תמוז.

עדכון ראשון: 5.9 7:06
עדכון אחרון: 5.9 20:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully