וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה הציעה לליפי לחזור לצד דונאדוני

4.9.2006 / 16:58

ראשי הנבחרת הציעו למאמן היוצא את תפקיד המנהל הטכני. לצרפת, יריבת איטליה ברביעי, זאת הזדמנות מצוינת לנקמה על גמר המונדיאל

נשיא ההתאחדות האיטלקית, גוידו רוסי, חשף היום (שני) כי ההתאחדות האיטלקית הציעה למרצ'לו ליפי לשוב לנבחרת על מנת להחזיר אותה למסלול ההצלחות. ליפי, על-פי ההצעה, יקבל תפקיד בכיר בנבחרת, סוג של מנהל טכני, אך לא אמור להדיח את המאמן החדש רוברטו דונאדוני.

דונאדוני, שהחליף בתפקיד את יקיר האומה האיטלקית, תידרך את הכחולים בהפסד במשחק הידידות נגד קרואטיה ובתיקו הביתי המאכזב נגד ליטא, במוקדמות אליפות אירופה 2008. התוצאות המאכזבות הללו יצרו לחץ מסוים אצל אלופת העולם, שפנתה לעזרה מאמנה הקודם.

ליפי, שהוביל את הסקוודרה אזורה לזכייה במונדיאל, יצטרך לקבל החלטה, אך היא לא תיפול לפני המשחק הקרוב ביום רביעי בחוץ נגד נבחרת צרפת, בשחזור גמר המונדיאל.

"הכנתי לליפי הצעה שהוא לא יוכל לסרב לה ואני בטוח שהוא יקבל אותה". התנבא רוסי. "אם יחזור, הוא ימונה לדמות מובילה בקבוצה הלאומית".

דונאדוני לא מבין על מה המהומה

ואם זה לא מספיק, איטליה יוצאת למשחק חוץ יוקרתי במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2008, כשתפגוש בפאריס ביום רביעי את נבחרת צרפת. הזכרונות מגמר המונדיאל יהיו חזקים מאוד, למרות שזינאדין זידאן, האיש והנגיחה, לא יהיה במשחק.

באיטליה, כאמור, כבר יש לחץ לאחר התיקו המאכזב מול ליטא הצנועה. דונאדוני, שעומד במרכז הסערה, הבטיח כי יערוך שינויים כלקח מהמשחק נגד ליטא. "משהו ישתנה, אך הרבה תלוי במצבם הפיזי של השחקנים", אמר המאמן.

למרות התיקו המפתיע נגד ליטא, דונאדוני משוכנע כי נבחרתו עשתה כל שניתן כדי לנצח. "היה באיטליה רק משחק אחד גדול, הסופרקאפ (בו זכתה האלופה אינטר). לשחקנים זה היה משחק ראשון. קראתי שאנו כבר גמורים. בואו ננסה להיות יותר חיוביים ונתמקד גם בדברים הטובים שעשינו".

פיפו אינזאגי, כובש שער השיוויון נגד הליטאים, מגבה את מאמנו:
"עשינו משחק גדול, הגענו לאין ספור מצבים וסבלנו מחוסר מזל, הליגה עוד לא נפתחה וכן עלינו להעריך את המוטיבציה של היריבות בבית הזה. עכשיו אנו חושבים על צרפת".

הצרפתים מחפשים נקמה

בעוד האיטלקים מתחילים להרגיש לחץ, הרי שבצרפת רגועים יותר. המארחת מגיעה עם ניצחון 0:3 במחזור המשחקים הראשון על גרוזיה. הנבחרת הצרפתית קראה לשורותיה את קלוד מקללה, למרות שהכריז על פרישה מהטריקולור בתום המונדיאל. מוריניו, מאמנו של מקללה בצ'לסי, לא אהב את זימונו לנבחרת בניגוד לרצונו וטען כי נבחרת צרפת מתייחסת למקללה כאל "עבד".

לשמע דבריו של מוריניו, הגיב חברו לנבחרת, ליליאן תוראם, כי "זה לא קשור לכדורגל. מוריניו לא יודע מהי עבדות ואמר את המילה האומללה הזו לא מטיפשות אלא מחוסר ידיעה".

תוראם, שאף הוא נקרא על-ידי דומנאק אל הדגל במוקדמות מונדיאל 2006, הוסיף ואמר: "המצב ברור. לדומאנק זכות מלאה לזמן את קלוד (מקללה) לשני משחקים אלה. בשנה שעברה הוא בחר לזמן אותי נגד רצוני ועכשיו הוא מזמן את קלוד והחוק לצדו".

מי שלא יוזמן יותר לכחולים הוא כוכבה האגדי, זינאדין זידאן. הצרפתי הרצה בפני ילדים המשתתפים בטורניר גביע העולם לילדים כי הוא כאן כדי למנוע מהם לבצע מעשים כדוגמת מעשהו בגמר הגביע העולמי. "הילדים כאן כדי ללמוד וזה חלק מחינוכם", אמר שחקן העבר. "אני יודע שכולם עוד חושבים על זה, אבל זה כבר עבר ועכשיו אני כאן כדי לומר להם לא לעשות דברים כאלה".

מי שיעדר עקב פציעה הוא דויד טרזגה. מחליפו בסגל הנבחרת הוא חלוצה בן ה-22 של בורדו, ג'וליאן פאוברט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully