וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטיש בראש: פרשת טבז לא נרגעת

4.9.2006 / 13:26

האנגלים ממשיכים לחשוף מי עומד מאחורי נסיון ההשתלטות על ווסטהאם. באופ"א דורשים מממשלת בריטניה להתערב ורוני רוצה חוזה חדש

שמו של מועדון הכדורגל האנגלי, ווסטהאם יונייטד, לא יורד מהכותרות עקב הידיעה כי קבוצת MSI, קבוצה של אנשי עסקים מרוסיה ומזרח-אירופה, מעוניינת ברכישת הפטישים. השאלה שלא מפסיקה להטריד את האנגלים היא מי חבר ל-MSI כדי לרכוש הקבוצה הלונדונית ומי הם אנשי העסקים האמיתיים שעומדים מאחורי ניסיון הרכישה, אותם החברה אמורה לייצג.

ה-sun האנגלי הצטרף לבורסת השמות בנושא, כאשר טען הבוקר (שני)
כי איש העסקים הגרוזיני, באדרי פאטארקטשישווילי, הממעט לצאת מגבולות גרוזיה ונחשד ברוסיה על הלבנת הון, הוא אחד האנשים שמסתתר מאחורי MSI, כדי לרכוש את ווסטהאם.

איש העסקים התבטא בתקשורת האנגלית ואמר כי הוא מעוניין להוסיף את הפטישים לרשימת השקעותיו בעולם. פאטארקטשישווילי, המחזיק בבעלות קורינתיאנס הברזילאית ודינמו טביליסי הגרוזינית, מוכן לשלם יחד עם שאר חברי קבוצת MSI מאה מיליון פאונד עבור המועדון ממזרח לונדון.

בעיתונות האנגלית ניתן היה למצוא ריקושטים נוספים מהעסקה המוזרה שהביאה את קרלוס טבז וחבייר מסצ'ראנו דווקא לווסטהאם הקטנה. היום (שני) נחשף כי קבוצת MSI, הבעלים של שני השחקנים, הציעה אותם לקבוצות שונות באירופה, ביניהן מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, ארסנל ורומא, אך נדחתה עקב דרישתה להכניס סעיפים דרקוניים בחוזה השחקנים, סעיפים אותם ווסטהאם הסכימה לקבל.

לדוגמא: התחייבות קבוצת הכדורגל כי השניים ישחקו בכל משחק וכן הסכמה כי MSI רשאית למוכרם כל עת שתחפוץ, כשהרווח ממכירתם ישולשל לכיסם של חברי קבוצת העסקים. דייויד גיל, מנהלה של היונייטד, אישר כי הקבוצה דחתה את ההצעה: "היינו מעוניינית במאסצ'רנו ועקבנו אחריו בעונה שעברה, אך סירבנו לעסקת השאלה לעונה. בטבז אנו לא מעוניינים".

איש העסקים, קיה יוראבצ'יאן, יליד איראן העושה את עסקיו בלונדון ועומד בראש קבוצת MSI, כבר הודיע על הבאות : "אין לי ספק כי החתמת שני שחקנים כאלה הופכת את ווסטהאם יונייטד לקבוצה גדולה ובעתיד הקרוב אף תהפוך לגדולה יותר מצ'לסי ומנצ'סטר יונייטד".

ווסטהאם הרוויחה כביכול מהעסקה. היא קיבלה שני כוכבים בעלות נמוכה, אבל תנאי העסקה, כפי שדווחו, הופכים את הפטישים בעצם לכלי משחק בידי המיליונרים.

אופ"א מודאגת מעסקת טבז

גם באופ"א חוששים מההשלכות של עיסקת טבז ומסצ'ראנו ונסיון ההשתלטות על ווסטהאם. "אנו בהחלט מודאגים מהתופעה", מציין ויליאם גיילארד, מנהל התקשורת של הארגון. "הטרנד מתפתח בניגוד למה שהיינו רוצים - מועדונים השייכים לקהילתם ולאנשים האוהדים אותם. ראוי כי ממשלת בריטניה תבחן נושאים אלו אשר מצויים תחת אחריותה ומשפיעים על כלכלתה".

מקורותיה הכספיים של קבוצת המשקיעים האלמונית אינם ברורים כעת וחלק מהשמות שנזרקים לאוויר נחשד כאמור בהלבנת הון, מה שמעלה חשש כי מועדוני כדורגל ושחקנים משמשים קרקע נוחה לפעילות מעין זו. בתוכניותיה של אופ"א לדאוג כמדיניות רשמית כי כל בעלי המועדונים בעולם יפרטו ויציגו מידע מלא ומפורט על עסקיהם וחוזיהם כדי למנוע שחיתות. כרגע, עוקבים במשרדי הארגון אחר הנעשה במועדון האנגלי.

ויין רוני דורש לפתוח את חוזהו

עם או בלי קשר להתפתחות הכלכלית בווסטהאם, כוכבה של מנצ'סטר יונייטד פנה להנהלה בדרישה לשיפור משמעותי בשכרו. אם הנהלת היונייטד תקבל את דרישותיו, הוא יעבור את ריו פרדיננד כשחקן היקר ביותר בתולדות המועדון.

לרוני חוזה חתום במועדון עד שנת 2010, אך הוא דורש להכניס שיפור משמעותי. רוני, שמרוויח כ- 65,000 פאונד בשבוע, פנה באמצעות באי כוחו להנהלה לפתוח את חוזהו לדיון נוסף. דייויד גיל, מנהלה של היונייטד, התבטא בעבר כי המועדון רוצה להפוך את רוני לסמל שלו, אך דרישתו של רוני יכולה לקצר את ימיו באולד טראפורד. משפחת גלייזר, בעלת המועדון, אשר מחפשת לקצץ בעלויות הקבוצה, עדיין לא הגיבה לדרישת השחקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully