וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים משולשים

שגיא ניר

4.9.2006 / 13:32

החבורה האלמונית של פורטוגל הפתיעה את מקדוניה ובוסניה בדרך, אולי, לאליפות אירופה שניה בהיסטוריה. אל תתנו להם לזרוק לשלוש

רק לפני שבוע, נראה היה שהמשחק הביתי השני של ישראל במוקדמות אליפות אירופה הוא הכי פחות מדאיג. בכל זאת, בוסניה ומקדוניה היו פעם חלק מיוגוסלביה הגדולה, ובפורטוגל מתעסקים כל היום ביין ובדגי בקלה. ספורט? פעם בעשר שנים יוצא משם אולי איזה פיגו או כריסטיאנו רונאלדו.

לא ברור אם מדובר בחבורה שתפסה יום (פעמיים?), או שמא בהשראה יוצאת דופן מהזכיה של השכנה הספרדית באליפות העולם, אבל פורטוגל על סף העפלה לאליפות אירופה השניה בתולדותיה, והיא תלויה רק בעצמה. הקודמת, אגב, היתה בפאריס 1951, אז סיימה הנבחרת מחצי האי האיברי במקום ה-15, אחרי ניצחונות על שוויץ וסקוטלנד וניצחון טכני על רומניה.

אחרי שספגה 22 שלשות מ-50 ניסיונות בשני משחקים, מגיעה נבחרת ישראל למשחק שהפך סופר מכריע מבחינתה, מול מי שהמציאה את שיטת היידוי מרחוק. אמנם הימים הגדולים של קרלוס לישבואה ובנפיקה כבר נשכחו, אבל דווקא חבורת המיידים החדשה והאלמונית של פורטוגל, ששבעה משחקניה אחראיים ל-23 שלשות (מ-47 ניסיונות) לרשת של המקדונים והבוסנים, נראית מסוכנת מתמיד. לא בטוח שהגנה אזורית תעבוד מולם.

המשחק בסופיה יהיה השביעי אי פעם בין הנבחרות, שנפגשו גם בבית המוקדם של האליפות הקודמת ב-2005. גם הזכרונות ממשחק הבית דאז, אגב, אינם אופטימיים במיוחד. ישראל הגיעה אחרי תבוסה ללטביה וניצחון קליל על בולגריה, אבל נכנעה למטווח שלשות של פאולו סימאו, חוסה קוסטה ופרנסיסקו ז'ורדאו, שניצחו 96:101 אחרי הארכה. הפורטוגלים קלעו אז ב-15 מ-27 מחוץ לקשת. שלושת הצלפים יהיו גם הפעם בסגל של המאמן ולנטין מלינצ'וק.

ולמרות הכל, פורטוגל אינה נבחרת מרשימה, רחוק מכך. רכז גדול אין שם, גם לא דמות אימתנית מתחת לסלים, ומתוך 12 שחקני הסגל רק 3 משחקים מחוץ למדינה, ולאו דווקא ביעדים אטרקטיביים במיוחד. פרנסיסקו ז'ורדאו (26, 203), שקלע עד כה 15.5 נקודות למשחק במוקדמות, משחק באתלטיקו דה לואנדה שבקולוניה הפורטוגלית לשעבר, אנגולה. הסנטר אלביס אבורה (28 ,205), היחיד שלא ניסה (והצליח) את מזלו מחוץ לקשת במוקדמות (8 נקודות ו-5 ריבאונדים עד כה), משחק בטנריפה מהליגה הספרדית השניה. ז'ואאו סנטוס (26 ,205), גם הוא מהחבורה שניצחה בישראל לפני שנתיים, משחק בויאדוליד מהליגה הספרדית הראשונה (13 נקודות בממוצע בשני משחקי המוקדמות עד כה).

שני הקלעים המובילים של פורטוגל במוקדמות, עם 18 נקודות בממוצע לכל אחד, הם מיגל מינהאבה וקרלוס אנדרדה. מינאהבה (23, 197) פתח את הקריירה שלו במדים הלאומיים מול מקדוניה, ורבים במדינה רואים בו את ממשיך דרכו של קרלוס לישבואה הגדול. העובדה כי הוא עבר הקיץ מבלנשש הקטנה לבנפיקה, רק מגבירה את הציפיות מהגארד הצעיר. אנדרדה (28, 197), גם הוא מבנפיקה, תפר 4 מ-4 מהשלוש מול מקדוניה. האלופה אוברנסה שולחת לסגל שחקן בודד, מיגל מירנדה (28, 205).

פורטוגל הגיעה למוקדמות הכי קטנה שאפשר. אבל עם עוד ערב הגנתי כמו שהציגה ישראל עד כה, הם יכולים להיות במרחק רגל וחצי מהיסטוריה. בואו לא ניתן להם את ההזדמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully