וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפער בין ליפי לדונאדוני

פאביו ליקארי, מילאנו

4.9.2006 / 9:36

אלופת העולם חוששת מהאנג אובר שפגע בה אחרי הגביע ב-82'. המאמן החדש לא מספיק טקטיקן, יצירתי וכריזמתי כדי למנוע זאת

ההתעוררות למציאות כפי שהיא נראית אחרי גביע העולם לא היתה נחמדה, ממש לא כמו שציפינו.

איטליה החדשה של המאמן רוברטו דונאדוני לא התחילה טוב במשחק הידידות נגד קרואטיה בחודש שעבר, אבל אז היא שיחקה בהרכב משני וכולם דיברו על ניסוי כלים גרוע, שהכוכבים עוד בחופשה וכי צריך לתת לדונאדוני הזדמנות עם ההרכב החזק ובמשחקים רשמיים. כולם היו בטוחים שנגד ליטא יהיה קל הרבה יותר, אבל הוכח שהחיים של אלופי עולם אינם קלים. כולם רוצים להוכיח את עצמם נגד האלופים וליטא גם הצליחה, מכמה סיבות.

הסיבה הראשונה היא השינוי על הקווים. ליפי מאמן גדול ובעל טקטיקה מזהירה, שידע תמיד מה לעשות ואיך לשנות את המערך. שלשום, עם דונאדוני, איטליה נראתה כמו נבחרת רגילה. היא היתה טובה מליטא, אבל לא ידעה איך לנסות ולנצח. דונאדוני צעיר מדי ועוד לא מתאים לנבחרת הלאומית.

אין לו מספיק ניסיון כמאמן במעמדים גדולים, הוא לא דמות מובילה. למעשה, הוא מונה הרבה בגלל האיש החזק החדש בהתאחדות האיטלקית, סגן הנשיא דמטריו אלברטיני, חבר ותיק של של דונאדוני מימי מילאן.

בסגל לא היה שינוי משמעותי, זאת נבחרת דומה לזאת שזכתה בגביע העולם. אמנם ללא פרנצ'סקו טוטי, שרצה הפסקה מהנבחרת, או יותר נכון רוצה לעשות מה שבא לו, ויכול מחר לחזור או להחליט שהוא בנבחרת רק אם נותנים לו לשחק מימין. אבל למרות שמדובר בסגל דומה, השחקנים כבר לא רעבים. זה די צפוי לאחר זכייה בתואר העולמי, אבל לליפי כמעט תמיד היו פיתרונות. לדונאדוני אין.

ליטא שיחקה היטב במרכז השדה ועצרה את איטליה, דבר שנבחרות הרבה יותר טובות לא עשו בתקופה של ליפי. הגדולה של המאמן לשעבר היתה שאצלו לא איפשרו ליריבות להגיע למצבים. נגד ליטא זה קרה יותר מאשר בכל משחק במונדיאל.

ניצחון אחד בשמונה משחקים

החדשות הטובות היחידות הן שאנטוניו קסאנו התגלה מחדש. פעם הוא היה הבאג'יו החדש וקראו לו מראדונה האיטלקי. הוא חזר אחרי שנה והיה נפלא, עשה הכל על המגרש והפגין יכולת מצוינת. זה לא הספיק, כי קנווארו, ג'ילארדינו, פרוטה ואחרים היו חלשים מאוד, אבל בכל זאת יש נקודת אור.

המצב מזכיר לאיטלקים את הזכייה הקודמת בגביע העולם, ב-1982. במשחק הראשון במוקדמות אליפות אירופה, חודשיים אחרי הזכייה, הנבחרת הובסה 3:0 על ידי שווייץ. בסך הכל היא השיגה ניצחון בודד בשמונה משחקים, ולא עלתה לאליפות אירופה 84'. אז זה היה יחסית סביר כי רק אחת העפילה מכל בית לאליפות של שמונה נבחרות, היום מעפילות שתיים.

הבעיה היא שכבר מחרתיים יש לאלופת העולם משחק נגד צרפת, ואיטליה לא מוכנה. צרפת רוצה נקמה, וברור שהפסד בפאריס יהפוך את המשימה - להגיע ליורו 2008 - לקשה מאוד. אחרי המשחק שלשום טען דונאדוני, למרבה הפלא, כי "הכל היה בסדר, יצרנו הרבה הזדמנויות, לליטא היה מזל, לנו פשוט לא היה", והגישה הזאת לא עוזרת לו. אין שום תירוץ לתיקו של אלופת העולם נגד ליטא בבית. רק משחק טוב בצרפת יחזיר את איטליה לתמונה - ואת האמון בדונאדוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully