וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפיגלר: "זה תענוג לחזור הביתה"

רומן רוזנבלט

4.9.2006 / 8:06

הוצג כנשיא הכבוד של מכבי נתניה. יאמר מבטל את השמועות על צירוף שלמה שרף למועדון, לואיס מרין יקבל הודעת גירוש מהמשטרה

מכבי נתניה ערכה הערב (ראשון) אימון ראשון השבוע, ממנו נעדרו השוער לירן שטראובר, הקשר אורן זיתוני, המתאושש מניתוח, ערן לוי, שערך טיפולים בשל פציעה קלה, ושחקני הנבחרת הצעירה של ישראל, אמיר טגה ואיתי שכטר. האימון כלל אימוני כושר ומשחקונים, ובמהלך אחד מהם המאמן אלי גוטמן נראה עצבני כשצעק לעבר אורי אוזן "אתה תשחק איך שאני אומר לך לשחק". הנבחן הגנאי, מאמדובה קמארה, נטל חלק באימון, אך קשה היה להתרשם מיכולתו.

בסיום האימון התקיים טקס לכבודו של שחקן העבר של מכבי נתניה, מוט'לה שפיגלר, שמונה לנשיא הכבוד של המועדון ויהיה האחראי על קידום מחלקת הנוער של הקבוצה. הבעלים דניאל יאמר בירך את שפיגלר לרגל המינוי ואמר: "אני מכיר את מוטל'ה שפיגלר כמעט שמונה חודשים באופן אישי, ובזמן הזה הכרתי אדם מאוד מיוחד, ולא רק עם לב לכדורגל, אלא גם עם לב אנושי.

"גיליתי שהוא אוהב את מכבי נתניה יותר מכל אדם אחר", המשיך יאמר, "ובשיחות שלי איתו על העבר הוא הזכיר לי את הזמנים הישנים והטובים והיה מלא הכרת תודה למועדון. מוטל'ה היה המאמן שזכה באליפות האחרונה של נתניה, ואני חושב שהדבר הזה מהווה הזדמנות טובה להזכיר את 1983 - השנה שבה זכינו באליפות האחרונה".

מאמן הקבוצה הבוגרת, אלי גוטמן, ציין: "בשם השחקנים והצוות המקצועי אנו מברכים על המהלך הזה. לכבוד הוא לנו ששחקן עם עבר כמו של מוטל'ה שפיגלר נמצא במחיצתנו. אני חושב שהמעשה שעשה דניאל יאמר הוא מעשה נכון, שיהווה ציון דרך לעוד בעלי קבוצות להתנהג בכבוד כלפי שחקני עבר מהסוג של שפיגלר".

מנכ"ל הקבוצה, קובי בלדב, ששיחק תחת הדרכתו של שפיגלר, אמר: "דניאל יאמר ואשתו ליזה בעצם הצילו את מכבי נתניה, כי אילולא רכשו את הקבוצה, המועדון היה במצב קשה מאוד וקשה להאמין שהיינו זוכים לראות את כל הילדים פה". בני לם, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, ששיחק גם הוא תחת הדרכתו של שפיגלר, הזכיר את העבר עם רמיזה לעתיד: "אני מודה גם לדניאל יאמר, שכמו מוטל'ה, פתח לי את הדלת חזרה. אני מקווה שביחד נצעיד שוב את המועדון להיות נתניה ועוד 15".

שפיגלר עצמו אמר בהתרגשות: "אני פה לא בשביל לדבר על העבר, אלא על העתיד. אני לא בקלות מתרגש מכדורגל, אני חי מכדורגל, אבל החיים הם יותר מכדורגל. בא יהודי עם לב גדול מאירופה כמו דניאל יאמר שרוצה לחיות בארץ ולגדל את הילדים שלו. כל הילדים פה הם הילדים שלי, כמו גם הקהל שאוהב את מכבי נתניה. יש לנתניה הרבה אוהדים בארץ וגם באירופה מכירים את הקבוצה. דניאל לקח על עצמו להחזיר את מכבי נתניה למקום שבו היא ראויה להיות, ואני אעשה את הכל כדי לעזור לו. זה תענוג גדול לחזור הביתה. תודה לדניאל שפתח לי את הדלת".

לשאלה האם ישתמש במוניטין שלו על מנת להביא לנתניה שחקנים ברמה עולמית, אמר שפיגלר: "נתת לי רעיון, אבל אני לא מתכוון להסגיר שום דבר בנושא הזה. אעשה את הכל על מנת שמכבי נתניה תצליח". כמו כן הזים שפיגלר שמועות על משקעים שהיו לו בעבר עם הקבוצה.

נשיא הקבוצה, דניאל יאמר, התייחס לפרסומים בנוגע למועמדותו של שלמה שרף לתפקיד במועדון. נודע כי לפני מספר שבועות, בטרם מונה אלי גוטמן למאמן הקבוצה, עלתה האפשרות כי שרף יאמן את מכבי נתניה, אולם המנג'ר דאז, אייל ברקוביץ' פסל את הרעיון, משום שעבורו שרף "הוא כמו אבא", כדבריו, ולכן הוא לא ראה עצמו נותן לו הוראות.

בימים האחרונים חודש הקשר עם מכבי נתניה, שפנתה לשרף בנוגע לאפשרות שישמש כיו"ר מחלקת הנוער של המועדון ובכך למעשה יעתיק את ניהול המחלקה מטוברוק לנתניה, כאשר בני לם לצדו. יאמר אמר היום בעניין: "יש כל מיני שמועות בעניין, אנחנו בקשרי ידידות, אבל נכון לעכשיו אין שום דבר בעניין של שלמה שרף ומכבי נתניה".

מרין יצטרך לצאת מישראל כדי להיכנס (אסף אקרמן, הארץ)

מכבי נתניה תקבל בימים הקרובים הודעת גירוש מהארץ ותביעה להפסקת פעילותו במועדון של הבלם לואיס מרין, השוהה בישראל עם אשרת תייר. כמו כן, עלול משרד הפנים לקנוס את המועדון באלפי שקלים בגין הפרת חוקי העסקת עובד זר.

כתבנו, רומן רוזנבלט, מוסיף כי מרין, ייצא את הארץ כבר היום (שני) לקפריסין ולא יחכה לגירוש של משרד הפנים. ביומיים הקרובים יסדר המועדון למרין אשרת עבודה כדי שיוכל לחזור עד יום רביעי לאימונים המסכמים למשחק הקבוצה נגד הפועל פ"ת בשבת.

מרין, שנמצא בישראל כחודש עם אשרת תייר ועדיין לא הוגשה בקשה להוציא עבורו אשרת עבודה, בלט בניצחון 1:3 על מכבי חיפה ונחשב לשחקן משמעותי מאוד בהגנה של אלי גוטמן. במשרד הפנים אמרו אתמול: "מכבי נתניה מצפצפת על חוקי מדינת ישראל. היא לא מבינה שמה שהם עשו זה מקביל להעסקת עובד זר ללא אישור".

עדכון ראשון: 3.9.06, 22:41
עדכון אחרון: 4.9.06, 08:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully