וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבודים במקדוניה

3.9.2006 / 22:50

נבחרת ישראל נראתה רע במקדוניה, חזרה במאני טיים, אבל זה לא מנע הפסד 90:87, שמסבך את העניינים. שרף: "לא ניכנס לדיכאון"

אולם הכדורסל בסקופיה בירת מקדוניה באמת נראה מחריד על מסך הטלוויזיה וגם הטבעות של הסלים נראות מוזר, אבל עם כל הכבוד, זה לא יכול להיות תירוץ לכל כך הרבה ליקויים שהפגינה הערב (ראשון) נבחרת ישראל בכדורסל, בהפסד 90:87 למקדוניה. אחרי שני משחקים במוקדמות אליפות אירופה, הנבחרת שלנו כבר לא במאזן מושלם והעניינים מתחילים להסתבך.

את המשחק הזה אפשר אולי לסכם במשפט שסיכם את קודמו - איזה מזל שג'יימי ארנולד קיבל תעודת זהות. אם לא ארנולד (30 נקודות), היינו עכשיו כל כך מושפלים, אבל "מתאזרח הפלא" של הנבחרת כמעט והצליח להוביל אותה למהפך כנגד כל הסיכויים. החברים שלו, פרט למתן נאור שצלף 4 מ-5 מהשלוש, ממש לא היו שם כדי לעזור, אולי רק כדי להזיק.

יותם הלפרין טוען כי הוא מנתק את ענייני החוזה שלו ב-NBA במהלך המסע של הנבחרת. זה לא נראה ככה במשחק, שבו היה כל כך קשה למצוא פעולות חיוביות של נציגנו הפוטנציאלי בליגה הטובה בעולם, למרות 19 נקודות בדף הסטטיסטיקה. דרור חג'ג' היה רחוק מהיכולת של המשחק בבוסניה, יניב גרין היה בינוני אבל שוב הסתבך בבעית עבירות ועמית תמיר היה אחראי לשתי טעויות קריטיות במאני טיים, שהפסידו את המשחק.

מקדוניה, שהפסידה במשחקה הראשון לפורטוגל, עלתה על ישראל בכל פרמטר והיה מטריד מאוד לראות את ורביצה סטפאנוס מבחוץ ואת ראיין סטאק וטודור בוצ'בסקי מבפנים (וגם מבחוץ), שפשוט עשו מה שרצו.

ביום רביעי הקרוב המשחק השלישי בבית מול פורטוגל, נבחרת שדווקא כן שמרה על מאזן מושלם ושעשתה הרבה בעיות לישראל בהיסטוריה הלא רחוקה. יהיה מעניין, יהיה מאוד מלחיץ.

מהלך המשחק

צביקה שרף פתח בחמישיה עם: יותם הלפרין, יניב גרין, ג'יימי ארנולד, שרון ששון וארז כץ. שרון ששון פתח את המשחק בשלשה, אבל הוסיף עוד שלוש החטאות. בתוספת לשיפוט קפדני בצורה מוגזמת ובעיית ריבאונד של ישראל, המקדונים קיבלו הזדמנות להשתלט על המשחק ועלו ליתרון 6:13. דרור חג'ג' ועמית תמיר הוזעקו מהספסל, אבל השליטה של סטאק וגצ'בסקי מתחת לסל המשיכה וורביצה סטפאנוב המשיך לנוע בחופשיות, כדי לספק להם את הכדורים או לקלוע בעצמו מבחוץ, בדרך ליתרון 12:26. גם מתן נאור ורביב לימונד שנשלחו על ידי שרף לשדה הקרב, לא מצאו פיתרון ונגררו למשחק החלש של הנבחרת.

בפתיחת הרבע השני, ישראל הצליחה לחזור לפיגור של 10 נקודות, אבל השחקנים שכחו שגבוהים מקדונים כמו טודור גצ'בסקי יודעים לקלוע גם מבחוץ, מה שהיקשה עליה מאוד במשימה לחזור לפיגור חד ספרתי. בסופו של דבר, יותם הלפרין שניסה שוב ושוב להיכנס למשחק, הצליח לעשות את זה אחרי 5 דקות, כשהוריד ל-34:25. סטפאנוב המשיך לטייל ולצחוק על ההגנה הישראלית והחזיר את המקונים ליתרון משמעותי של 13 נקודות. הלפרין וארנולד ניסו לצמק, אבל זה הספיק רק כדי לרדת להפסקה בפיגור 47:36.

ישראל חזרה להרכב גבוה בפתיחת המחצית השניה ויניב גרין הצליח לעודד את הספסל של שרף בכמה פעולות חיוביות, שחיפו על פתיחה רצחנית של המקדונים. שלשה של מתן נאור הורידה ל-52:45, אבל לא עברה דקה והמארחים הגיבו בריצת 0:6. מהרגע הזה נראה היה שישראל כבר ויתרה על המשחק והמקדונים עשו פשוט ככל שעלה על רוחם, אפילו ראיין סטאק, הגבוה היחיד בנבחרת שלא רגיל לקלוע מבחוץ, עשה את זה בגדול והיתרון של נבחרתו הלך ותפח ל-16 נקודות. הלפרין וגרין הצליחו להקטין ל-64:55 בסיום הרבע השלישי.

ג'יימי ארנולד, היחיד שביצע את תפקידו כהלכה במשחק הזה, הצליח לקצץ עוד קצת מההפרש בתחילת הרבע האחרון, והיחיד שהצליח לעזור לו לעשות את זה היה מתן נאור. שלוש שלשות רצופות שלו בתוספת השלשה הראשונה של הלפרין במשחק, הורידו ל-79:73, כשנותרו 3:50 דקות לסיום. יניב גרין קיצץ למינוס 4, אבל מייד לאחר מכן יצא בעבירה חמישית. בהמשך, ג'יימי ארנולד קלע 4 נקודות רצופות כדי להוריד ל-83:79, גצ'בסקי החטיא פעמיין מהעונשין והלפרין דייק כדי להוריד למינוס 2, 1:15 דק' לסיום. סטאק החזיר את המקדונים ל-81:86, אבל ארנולד הגיב וישראל קיבלה מתנה נוספת בצורת איבוד כדור. 34 שניות לסיום, ישראל החזיקה בכדור בפיגור 3, עמית תמיר איבד כדור בשלומיאליות ששיקפה את המשחק של הנבחרת בסקופיה ושלח את המארחים לחגוג ניצחון 87:90.

קלעו לישראל: ג'יימי ארנולד 30, יותם הלפרין 19, יניב גרין 13, מתן נאור 12, עמית תמיר 6, דרור חג'ג' ושרון ששון 3 כל אחד, ארז כץ 1.

קלעו למקדוניה: ראיין סטאק 24 נקודות ו-10 ריבאונדים, סטפאנוב 18 נקודות ו-9 אסיסטים, גצ'בסקי 16 נקודות ו-12 ריבאונדים, דימיטרובסקי וטאסובסקי 9 כל אחד, צ'קובסקי 8, קורלוביק 6.

"אנחנו צריכים עזרה מעוד כמה אנשים" (שגיא ניר, מערכת וואלה!)

מאמן הנבחרת, צביקה שרף, אמר לאחר ההפסד: "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מתחילים משחק לא טוב, ומול נבחרת ביתית שנלחמה על החיים שלה נכנסנו לפיגור מוקדם ולא הצלחנו לסגור אותו. רדפנו אחריהם שלושה רבעים אחר כך, ולקראת הסוף עם עוד איבוד, ריבאונד או החטאת עונשין עוד יכולנו לנצח. חשוב לא להוריד את הראש ולא להיכנס לדיכאון אלא להישאר ביחד".

"נתנו היום צ'אנס לכולם להיכנס למשחק, ופרט לבעיית העבירות של יניב שבגללה ניסינו לתמרן נתנו לחמישייה שתיפקדה לשחק", אמר שרף. "אנחנו צריכים עזרה מעוד כמה אנשים".

"אנחנו נחזור בבוקר לבית הנהדר שלנו בסופיה, ונתכונן למשחק עם פורטוגל שהפך למשחק מאוד חשוב". על העובדה שפורטוגל הפתיעה בבוסניה ומובילה כרגע את הבית אמר המאמן: "זה לא משנה ורק מראה כמה הבית שלנו קשה, וכמה קשה נצטרך לעבוד כדי לזכות בו. יכול מאוד להיות שהבית יוכרע בסוף בהפרש סלים".

שרף התייחס גם למהלך המכריע, שבו עמית תמיר איבד את הכדור: "היה אמור להתבצע פיק אנד רול בין יותם לג'יימי, ובסופו של דבר הכדור הגיע לעמית, אבל אי אפשר להאשים אותו בהפסד. דברים כאלה קורים בכדורסל, אנחנו מנצחים כקבוצה ומפסידים כקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully