וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא סבלתי על הספסל, זה הלך די בקלות"

3.9.2006 / 15:27

קפטן ספרד וה-MVP של הטורניר, פאו גאסול, נהנה לצפות בחבריו שוחטים את יוון 47:70 וזוכים באליפות העולם. ינאקיס: "אני גאה"

כשיוון וספרד עלו לפרקט, היום (ראשון) בסאיטמה, יפן, היה ברור מי הפייבוריטית. היוונים ניצחו לפני יומיים בצורה משכנעת את ארצות הברית בתוצאה 95:101, בעוד ספרד איבדה בניצחון על ארגנטינה בחצי הגמר את פאו גאסול, כוכב ממפיס גריזליס מה-NBA, שהיה לאורך כל האליפות הקלעי והריבאונדר המוביל של הספרדים.

אבל בתוך דקות אחדות נגנזו כל ההערכות המוקדמות. פליפה רייס, שעלה בחמישיה בעקבות היעדרו של גאסול, קלע 10 נקודות במחצית הראשונה, אחרי שצבר 11 עד לגמר לאורך האליפות כולה. חורחה גרבחוסה צלף שלשות (20 נקודות, 6 מ-11 משלוש), חואן נבארו ניווט וקלע (20 נקודות) ומרק גאסול, האח הפחות מוכשר במשפחה, עלה מהספסל ותרם הגנה וריבאונדים. מעל הכל, הספרדים הפעילו מכבש הגנתי על היוונים, ועצרו אותם על 47 נקודות בלבד. אחרי בריחה של 12:28 בתחילת הרבע השני, הכל כבר היה גמור, והספרדים ירדו לחדר ההלבשה ביתרון 23:43. המחצית השניה היתה גארבג' טיים מתמשך.

פפה הרננדז, המאמן של ספרד, שהעביר את כל הקריירה כמעט באסטודיאנטס, חגג אליפות עולם מול פאניוטיס יאנאקיס המפורסם והמוערך יותר. היוונים לא תפקדו בהתקפה מהרגע הראשון, והתקשו לשחזר את השיא המנטלי מול האמריקאים. רק מיכאליס קאקיוזיס (17) ותיאו פפאלוקאס (10) קלעו בספרות כפולות עבור אלופת אירופה.

הספרדים הגיעו להיכל בסאייטמה עם חולצות עליהן נכתב "פאו איתנו במשחק". בסופו הם חגגו אליפות עולם ראשונה. בעוד נבחרת הכדורגל של ספרד היא הלוזרית הנצחית של הכדורגל העולמי, ולעולם לא עוברת את רבע גמר המונדיאל, בכדורסל הספרדים רשמו את מרבית אכזבותיהם דווקא בגמרים: הם הפסידו בחמש אליפויות אירופה. דווקא בלי כוכבם הגדול, הנאחס נשבר.


במשחק על המקום השביעי ניצחה ליטא 62:77 את גרמניה.

רבע 1 (12:18 לספרד)

המשחק נפתח בגישושים, וסל ראשון הגיע רק אחרי 1:42 דקות. היוונים ניסו לדחוף כדורים פנימה, לכיוונו של פפדופולוס, אבל הספרדים שמרו חזק ועשו בעצמם נקודות בצבע, כשפליפה רייס בולט. שתי הנבחרות המשיכו לשחק כדורסל איטי, סחטו את השעון, והתקשו לעשות נקודות. במצב של 9:10 לזכות ספרד, קלעו קלדרון ונבארו שתי שלשות רצופות, ו-2:17 דקות לסיום הרבע הראשון פתחה ספרד פער של 8 נקודות. בסיום הרבע הראשון 12:18 לספרד.

רבע 2 (23:43)

הרבע השני נפתח בסערה ספרדית, כשחורחה גרבחוסה צולף שתי שלשות, ומוליך את הספרדים ל-12:28. אחיו של פאו גאסול, מארק, שם גוף, ועשה עבודת הגנה אדירה מתחת לסל. יוון הצליחה לצמצם קצת, אבל חימנז עם מרפקים בצבע, וגרבחוסה בשלשה נוספת, נמלטו שוב לטווח ביטחון. 3:27 לסיום המחצית ספרד עלתה ליתרון שיא, 16:35. בשלב הזה היוונים ויתרו על תכניות המשחק המוקדמות שלהם, והתחילו לשחק מהר. את ספרד זה לא הרשים, ועד המחצית היא המשיכה לשלוט כשאחרי 20 דקות 23:43.

רבע 3 (34:54)

הרבע השלישי נפתח עם משחק חלש וכדורסל מזעזע. נבארו השליך פצצה לקרש, פפלוקאס הפציץ את הטבעת מ-8 מטר. ספאנוליס החטיא שלשה, גרבחוסה פיספס אחת משלו. לספרד זה התאים. שתי הקבוצות קלעו באחוזים נוראיים ו-4:13 דקות לסיום הרבע התוצאה היתה 30:47 לספרד. היוונים קיוו להוריד את היתרון לכיוון ה-10 נקודות לקראת הרבע האחרון, אבל גרבחוסה גירז את היד מחדש, צלף, והשאיר את היתרון על 20 נקודות בסיום הרבע, 34:54.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

רבע 4 (47:70)

הרבע האחרון הגדיר מחדש את המושג "גארבג' טיים". יוון התייאשה, ספרד לא ריחמה, התקרבה ליתרון של 30 נקודות (36:63), והשפילה את היוונים. בסיום המשחק 49:70.

יוון קלעה ב-18 מ-55 מהשדה, ופיגרה מאחורי ספרד גם בריבאונד (42:34), אבל היתרון הגדול היה השלשות של אלופת העולם החדשה: 12 קליעות מחוץ לקשת של ספרד לעומת 5 של יוון.

לספרד קלעו: חורחה גרבחוסה 20 (6 מ-11 מחוץ לקשת) ו-10 ריבאונדים, חואן נבארו 20, פליפה רייס 10, חוסה קלדרון 7, ברני רודריגז 6, קרלוס חימנז 4 ו-11 ריבאונדים, מארק גאסול 2, קרלוס קבזאס 1.

ליוון: מיכאליס קאקיוזיס 17, תיאו פפלוקאס 10, אנטוניס פוטסיס 7, וסיליוס ספאנוליס ודימיטריוס דיאמנטידיס 4 כל אחד, לזרוס פפדופולוס וסופוקליס סחוצאניטיס 2 כל אחד, דימוס דיקודיס 1.

"רצינו לנצח בשביל פאו"

הספרדים היו מאושרים אחרי הזכייה המשכנעת. חואן נבארו, שקלע 20 נקודות, הקדיש את הניצחון לפאו גאסול הפצוע: "שיחקנו טוב מאוד, ועם הרבה נחישות בהגנה. רצינו לנצח בשביל פאו, והצלחנו לעשות את זה". פפו הרננדז, מאמן האלופה הטרייה, התרגש: "זה היה פנטסטי. הצגנו משחק מצוין וצברנו ניסיון. עכשיו אנחנו אלופי העולם". למרות החגיגות של השחקנים על הפרקט, המאמן הרננדז נאבק בדמעותיו בסיום, וזאת לאחר שאביו נפטר בלילה שלפני המשחק. "זו הייתה מכה עבורו", אמר יו"ר ההתאחדות לכדורסל בספרד חוזה לואיס סאנז, "אף אחד לא ידע מזה. הוא עבר רגעים מאוד קשים".

חוסה קלדרון, עוד אחד מהמצטיינים אצל אלופת העולם, אמר בסיום: "נתנו משחק ענק. שיחקנו מול נבחרת יוונית לא בשיאה, אבל אנחנו היינו מצוינים. זה היה ניצחון חשוב מאוד, זה חלום".

ספרד הגיעה ליפן עם רצף של תשעה ניצחונות, וחששה שיקרה לה מה שקרה לנבחרת הכדורגל, שגם היא הגיעה למונדיאל עם רצף גדול של משחקים ללא הפסד, אבל נוצחה כבר בשמינית הגמר. "אנחנו מקדישים את הניצחון לכל ספרד ולנבחרת הכדורגל שלנו", אמר בסיום חורחה גרבאחוסה, שסיים עם 20 נקודות, "היוונים הקדישו הרבה מאמץ, אבל לא היה להם את המזל".

פאו גאסול - שנבחר ל-MVP של הטורניר ומרכיב את החמישיה של הראשונה יחד עם עם חברו לנבחרת גרבאחוסה, כרמלו אנתוני (ארה"ב), מנו ג'ינובילי (ארגנטינה) ותאודורס פאפאלוקאס (יוון) - אמר שהיה לו קשה לצפות בקבוצה שלו מספסל, אבל "בסוף זה הלך יותר קל משחשבתי. לא סבלתי כל כך מפני שזה הלך די בקלות, הפציעה שלי הייתה הדבר השלילי היחיד במשחק מבחינתנו".

"מה שקרה הוא מדהים, עוד לא זכינו בזהב", המשיך גאסול, "הראינו שאנחנו ראויים להיות על הפודיום. אני כל כך גאה בחבריי לקבוצה, אני אפילו לא יכול להסביר עד כמה".

אצל היוונים מצב הרוח היה הרבה יותר גרוע. אחרי שהדיחו את הדרים-טים, הם חשבו שהניצחון נמצא אצלם בכיס, אבל נאלצו להסתפק במדליית הכסף. "היינו חסרי סבלנות והייתה חסרה לנו התשוקה שמאפיינת אותנו", אמר המאמן היווני פניוטיס ינאקיס, "שיחקנו מול קבוצה שאיבדה את הכוכב העיקרי שלה ולא היה לה מה להפסיד. אולי אם גאסול היה משחק היינו מגיעים יותר מרוכזים. עשינו הרבה טעויות".

גם פאפאלוקאס נשמע מאוכזב מאוד בסיום. "זה קורה בספורט, אלה החיים", אמר הכוכב היווני, "לא רצינו לעזוב את התחרות עם כזה טעם מר". אך למרות ההפסד, ינאקיס הבטיח עתיד ורוד לקבוצה היוונית. "אני גאה בנבחרת שלי בגלל שהם שיחקו נפלא לכל אורך התחרות. יוון יכולה לצפות לעוד הרבה ימי שמחה מהקבוצה הזאת. הם פשוט מדהימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully