וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה נסראללה, לא אנחנו

אחרי שאוהדי מכבי כדורסל תקפו כאן את התנהלות הקבוצה, משיב רענן כץ לכל הטענות וחושף מי בדיוק אשם בקיץ הקשה של מכבי

רציתי להעמיד מספר דברים על דיוקם. חשוב לי להדגיש שמדובר בדעתי האישית בלבד, ולא בדעה הרשמית של מכבי. ראשית, מאחורי הקלעים למכבי אין שום בעיה. ההנהלה עובדת יחד, כצוות, ומערכת היחסים בין הבעלים מעולם לא הייתה טובה יותר. הבעיה היחידה שהייתה למכבי הקיץ זו המלחמה בלבנון. לא הייתה שום בעיה אחרת. היה לנו קשה מאוד להחתים שחקנים טובים וזה לא סוד שהיו כמה שחקנים שפחדו. אחד לא ציפה לזה, וברגע שהמלחמה התחילה אי אפשר היה להחתים שחקנים. האוהדים צריכים לשפוך את חמתם על נסראללה, לא על ההנהלה.

"ספאחיה הכי טוב באירופה"

באשר לשחקנים שעזבו אותנו הקיץ, היה מדובר בשחקנים שהגיע הזמן שלהם ללכת, והם באמת הלכו. לאנתוני הייתה הזדמנות יוצאת דופן לשחק ב-NBA, והוא לקח אותה. באסטון עזב מסיבה אחת ויחידה - המלחמה. באינדיאנה הוא הולך לקבל 400,000 דולר נקי, שליש ממה שהיה אמור להרוויח אצלנו, וכמובן שאצלנו הוא גם היה משחק בצורה משמעותית הרבה יותר. לדעתי הוא כמעט ולא ישחק בעונה הבאה באינדיאנה, וגם הוא יודע את זה.

הצעד הראשון שעשינו הקיץ היה להחתים מאמן שלפי דעתי הוא הכי טוב באירופה. אחד האוהדים התייחס לעניין הוותק, ולדעתי אין לזה שום קשר. מדובר במאמן צעיר שאמור להתפתח ולגדול יחד איתנו. האמת היא שהמאמן לא עושה את מכבי, אלא מכבי עושה את המאמן. גם שחקנים כמו פארקר ושאראס, לא הם עשו את מכבי. להפך: מכבי עשתה אותם.

יש לנו את הסגל הישראלי הכי טוב שהיה במכבי אי פעם, והאוהדים צריכים להיות מרוצים מזה. יש לנו כרגע שלושה זרים ויש מקום לעוד שניים. האלה היא איך להביא את הזרים הטובים ביותר מבלי להרוס את התקציב לגמרי. שלא תבינו לא נכון, זו לא הולכת להיות עונה פיננסית ואנחנו לא מתכוונים לחסוך כסף. התקציב שודרג בצורה משמעותית. שאף אחד לא יחשוב שאנחנו באים לעשות רווח על הגב של האוהדים. זה מעולם לא היה ולעולם לא יהיה.

"אם לא נמצא שחקנים טובים, נחכה לאוקטובר"

אישית, אני מעדיף שתהיה לנו את הקבוצה הטובה ביותר לשלבים המכריעים של היורוליג, קבוצה שיהיה לה סיכוי לזכות בפיינל פור, מאשר שתהיה קבוצה מלאה לפני מחנה האימונים או השלב הראשון, אבל עם שחקנים פחות טובים. במצב של היום יש לנו שתי ברירות: להיכנס לפאניקה או לשחק אותה חכם. אני חושב שאנחנו צריכים להיות חכמים. דבר ראשון, צריכים לתת למאמן שלנו לבחור את השחקנים שהוא צריך, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינת הכימיה. כולנו נעזור להביא את השחקנים האלו.

ברור שהמצב האידיאלי הוא סגל מושלם כבר באימון הראשון, ואם נוכל להביא שחקן משמעותי וטוב במחיר סביר כבר עכשיו, אז אהלן וסהלן. אבל אני חושב שאסור להיכנס לפאניקה ולזרוק סכומים מטורפים על שחקנים שלא שווים אותם. אם אנחנו רוצים להיות חכמים, יש לנו הזדמנות טובה עוד יותר, בין ה-15 ל-25 באוקטובר. אני לא רוצה לחכות עד אז, אבל אם לא נמצא שחקנים טובים, נחכה. מחנות האימון של קבוצות ה-NBA נפתחים בתחילת אוקטובר. בין ה-15 ל-25 מנפים הרבה שחקנים. בעשרת הימים האלו יצטרפו בין 50 ל-100 שחקנים למעגל הפרי אייג'נטס, ומדובר בשחקנים ברמות הגבוהות ביותר.

אז יקרו שני דברים: אחד, לא יהיו להם הרבה אופציות, כי בזמן הזה רוב הקבוצות באירופה כבר סגרו את הסגלים. שניים: כפועל יוצא, המחיר שלהם יהיה הרבה יותר זול. נוכל לבחור את השחקנים שהכי מתאימים לנו, ובמחיר טוב. ואגב, מדובר בשחקנים שכנראה ינסו שוב ושוב להגיע ל-NBA, וכולם יודעים שמכבי זו הדרך הטובה ביותר לחזור ל-NBA. הוכח שלמי שמצטיין במכבי יש סיכוי טוב מאוד לחזור ל-NBA, ומהדלת הראשית - לחתום על חוזה משמעותי, ולקבל דקות משחק משמעותיות.

"לבעלי הבית במכבי יש מחויבות מוסרית לאוהדים ולמדינה"

אגב, אני חושב שלמכבי יש כמה אוצרות שלא פותחו, שחקנים שכמעט ולא נגעו בהם בשנים האחרונות. קודם כל אני מתכוון לג'יימי ארנולד, שלדעתי לא שותף מספיק בעונה שעברה, וגם כששותף, לא היה מדובר בדקות משמעותיות. אוצר אחר זה יניב גרין, שנהרס לגמרי על הספסל ואולי אם יקבל יותר דקות בעונה הבאה נדע מה הפסדנו. אוצר שלישי זה יותם הלפרין, שאני לא רואה סיבה שלא ישחק אצלנו בעונה הבאה. וכמובן שגם ליאור אליהו. מדובר בארבעה שחקנים שאיך שאני רואה את זה, יכולים לתרום המון. אם ייעשה בהם שימוש, הם יהיו משמעותיים במיוחד. מה שחסר לנו כרגע זה שני שחקנים שיעזרו לכימיה של הקבוצה, ועל זה המאמן עובד עכשיו.

חשוב לי להזכיר שלבעלי הבית במכבי יש מחויבות מוסרית לאוהדים ולמדינה כולה להעמיד את הקבוצה הטובה ביותר שביכולתנו. אני לא אומר שאנחנו לא יכולים לשגות בדרך, ואני לא אומר שאף פעם לא טעינו, אבל מצד שני אני מבטיח שנעשה את כל המאמצים כדי לבנות קבוצה שתהיה מקור לגאווה לכולנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully