וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאת עולה, זאת יורדת, למי אכפת?

3.9.2006 / 8:45

מיקי דורסמן מציע ליגה של שמונה עד עשר קבוצות, שתוקפא לחמש שנים. קופל שוקל בחיוב, והכדורסל הישראלי ממשיך לקבוע שיאי עליבות

מי אמר שמנהלת הליגה זה גוף שמרני, מסורבל וחסר מעוף? אבנר קופל הסתובב כחודש עם הצעה כל כך אטרקטיבית ביד, רק לא מצא לה קונה.

זה הלך ככה: אם אתה אוליגרך, שרוצה לקנות קבוצה שכוחת אל מליגה נמוכה, נגיד בית"ר בנימינה, אבל אין לך כוחות ושומנים פיננסים מיותרים כדי לחכות שלוש עונות עד שהיא תעלה לליגת העל, אל תתייאש. חכה לקופל.

כל מה שצריך לקרות זה שהפועל תל אביב והפועל חולון לא יצליחו להעמיד תקציב לליגת העל, ושהפועל עפולה מהליגה הלאומית תיכשל גם היא. במקרה כזה יוכל אותו אוליגרך לשייט עם הבייבי החדש שלו היישר לליגת העל, מבלי לעבור את שבעת מדורי הגיהנום של הליגות הנמוכות (רק שבינתיים עפולה כן הצליחה לעלות וטרפה את הקלפים). כן, כך הפכה ליגת העל של ישראל למותג שהחברים בו נקבעים במכירה פומבית ביזארית, כשלאיש שצועק "נמכר" קוראים אבנר קופל.

הישרדות ריקה מתוכן

השבוע פילח דרכו מכתב מדוכדך מאיגוד הכדורסל למכשירי הפאקס של מערכות העיתונים: קבוצת מ.ס רמת אפעל התפרקה, ואת מקומה בליגה הארצית תחליף ראש העין. לכאורה, טופסולוגיה פנים איגודית, אלא שהשם רמת אפעל מדגדג בזכרון. זוהי הרי אותה קבוצה סימפטית ושכונתית (במובן הטוב) שרק לפני שנה הדהימה כשעלתה לליגת העל. האם כה קצר המרחק בין נגיעה בתהילה ארצית והתפרקות טוטאלית? לאו דווקא.

להפועל תל אביב ולחולון זה לקח כמה עשרות שנים. הקבוצה מאוסישקין ז"ל, זו ששאול אייזנברג משתרך אחריה, תשחק בליגה הלאומית בעונה הקרובה. תגדיל לעשות חולון שתישאר בליגה, ממנה נמלטה רק לפני שלושה חודשים בסל וירטואוזי עם הבאזר.

נפילתם של מועדונים מיתולוגים כמו תל אביב וחולון, מדגישה את הגיחוך שמאחורי כל ענין הירידות והעליות מליגת העל. למרות שהכדורסל הישראלי סובל מתחלואים רבים, נראה שזהו הגרוטסקי ביותר. אפילו מסע ההישרדות המופלא של גבעת שמואל, אולי ההישג הספורטיבי המשמעותי היחיד בעונה שעברה, התרוקן מתוכן ברגע שהיורדת, עירוני רמת גן, נשארה לעוד עונה בליגת העל.

אין מנוס מלחשוב על האפשרות של הקפאת הירידות מליגת העל. לא רק שהפיאסקו ייפסק, אלא זה עשוי לשפר את האטרקטיביות והתחרותיות בליגה. "קבוצות כמו חולון והפועל תל אביב לא מצליחות לגייס את תקציב המינימום לליגה, כי ספונסרים לא מוכנים להשקיע בדבר לא יציב", טוען מיקי דורסמן, הספונסר/מאמן של חולון מהעונה שעברה. "צריך ליצור ליגה של 8-10 קבוצות בלי עולות ויורדות, ואז יהיה אפשר להביא ספונסרים". דורסמן טוען כי הציע את הרעיון לראשי האיגוד, ושמע מהם שהדבר בעייתי ומרוקן את האיגוד מתוכן.

מיליון דולר יותר מדי

תקציב המינימום להשתתפות בליגת העל הוא מיליון דולר. תקציב של קבוצת ליגה לאומית הוא כחמישית מהסכום. רוב קבוצות ליגת העל, למעט ירושלים ומכבי תל אביב (6 מיליון דולר ו-11 מליון בעונה שעברה בהתאמה), מתקיימות על תקציב שבין 800 אלף דולר לכ-2 מיליון (נהריה).

מודל של ליגה ללא יורדות ועולות נניח לתקופה של חמש שנים, שמועד פתיחתה ייקבע שנתיים לפני כן, יאפשר לקבוצות לגייס ספונסרים במשך כמה שנים עבור פרוייקט יציב וארוך טווח, ולגרום לליגה איכותית עם תקציב מינימום שיעלה אפילו על מיליון דולר. עד אז נזכה לראות עוד אפיזודות חולפות כמו רמת אפעל.

"אני לא מרגיש כישלון שהקבוצה נסגרה, זה היה הובי של כמה אנשים, וכשלא היה יותר חשק וכסף אז סגרנו את זה", מסכם מודי אשכנזי מראשי רמת אפעל, "הבעייה היא שליגת העל שלנו בנויה על השתתפות של קבוצות שקיומן נקבע בפגישות מקריות בבתי קפה ברמת אפעל. זה אומר על הליגה, לא על הקבוצה החובבנית שלנו".

ומה חושב על העניין יו"ר המינהלת? "לא נוכל להקפיא את הירידות, אבל צריך לעבור לפורמט של 10 קבוצות ולהתייצב", אומר קופל, "אולי עוד שנה שנתיים נשקול הקפאת ירידות לתקופה מסויימת, במודל של איקס קבוצות שיוכיחו עצמם כלכלית ויזכו להשתתף בליגה סגורה. קודם שנראה שיש עשר קבוצות עם יציבות כלכלית, ועם מיליון דולר לפחות ואולם ביתי גדול. אז נוכל לסגור את הליגה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully