וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי פה האנדרדוג?

3.9.2006 / 8:31

ספרד תעלה למשחק מול יוון (13:30, 5+) ללא גאסול הפצוע, אבל כל עוד זה תלוי בחבר'ה של ינאקיס, אל תקראו להם פייבוריטים

היוונים נשבעים שחגיגות כאלה טרם נראו בארצם. ההמונים יצאו לרקוד ברחובות, כשההילולה התחלקה בין ארבעה מוקדים עיקריים: אתונה, סלוניקי, מלבורן וניו יורק - שתי האחרונות הן ערים בעלות ריכוז יווני גדול, כשבמקרה של התפוח הגדול יש להניח שזריית מלח על פצעי האמריקאים היוותה תמריץ נוסף לחגיגה. היוונים אומרים שהשמחה והגאווה הלאומית גדולות מאי פעם, כולל הזכייה ביורו 2004 של הכדורגל, בגלל שתור הזהב של יוון הוכיח ביום שישי שאינו שולט רק באירופה, אלא גם טוב מנבחרת ארה"ב המבולבלת. "איזה מזל שהשחקנים נמצאים ביפאן ולא פה", התבדחו האתונאים בסוף השבוע, "אם הם היו ביוון אז האופוריה לא הייתה מאפשרת להם לעלות בפוקוס לגמר נגד ספרד".

הבעיה היא שהאוהדים ביוון כמעט שוכחים שספרד, אמנם נטולת פאו גאסול אך עדיין טובה ומגובשת, עשויה להפריע להם בדרך לזכייה באליפות העולם, זאת למרות שצהלות שמחה לא ממש נשמעו מכיוון כיכר סיבלס שבמדריד ביום שישי. לא כל שכן מפלאסה קטלוניה שבברצלונה.

על הספרדים עבר סוף שבוע עצוב ומודאג משהו, כשכל העיניים נשואות לעבר כף רגלו השמאלית של הקפטן גאסול. מוצאו הקטלוני של כוכב הנבחרת איחד לרגע את כל הספרדים מאחורי מטרה אחת: לראות את פאו על הפרקט ביום ראשון. אבל גם כל האיחוד הזה לא יאחה את השבר בכף רגלו בזמן.

אולסטאר של היורוליג

הפציעה המצערת של גאסול סידרה גמר מסקרן מאוד. יוון, הנבחרת הכי "אירופית" באירופה, שגברה על הכוכבים האמריקאים ללא שום שחקן אן.בי.אי בסגל, תתייצב לגמר נגד ספרד, נבחרת אירופית מובהקת לא פחות, עם יוצא דופן אחד בדמות גאסול - סופרסטאר מבית היוצר של דייויד סטרן. אחרי שהיוצא דופן נפצע, הגמר הפך למשחק אולסטאר משוכלל של היורוליג במרכז הבמה העולמית. ג'ורדי בורתמיאו, נשיא יול"ב, מלקק שפתיים בסיפוק.

"העובדה שכולנו משחקים באירופה ולא באן.בי.אי גורמת לנו לגאווה מיוחדת", סיפר ל"ספורט הארץ" קוסטוס צרצריס, פורוורד הנבחרת היוונית, "וזה גם מה שהפך את הניצחון על ארצות הברית למתוק במיוחד. הרגשנו שזה ניצחון של אירופה כולה".

שתי הפיינליסטיות דומות מאוד במובן מסויים - שתיהן קבוצות שרצות עם אותו סגל כבר כמה שנים ללא שינויים רבים, שהצליחו להשתדרג בזכות הניסיון ושעות המשחק שצברו שחקניהן יחד. מפליא, על גבול המצער, להיזכר שדוקא נבחרת ישראל פגשה ביוון ובספרד לא פעם באליפויות אירופה האחרונות, ולרוב יכלה להן והפסידה במשחקים צמודים, מה שמדגיש עוד יותר את השיפור הגדול ברמה של שתי הנבחרות האלו, הטובות בעולם כיום. "האיגוד הספרדי הבין לפני כמה שנים שיש לו קבוצה אדירה בידיים ושיש פה פוטנציאל גדול להישגים", מספר הג'נרל מנג'ר של ברצלונה, זוראן סביץ'.

"יש קשר חזק בין כל המערכות של איגוד הכדורסל הספרדי", ממשיך אותו דייויד בלאט, "ויש להם שיטה ברורה איך ללמד ולאמן כדורסל. הם הצליחו לבנות את השחקנים האלה במשך שנים, כשגם גאסול, שפרץ את המסגרת המקומית, קיבל את היסודות שלו בברצלונה. העובדה שהליגה הספרדית היא החזקה באירופה ורוב שחקני הנבחרת משחקים בה אומרת הכל".

לא מתייבשים

גם אצל היוונים הנבחרת הנוכחית היא פרי עבודה של כמה שנים טובות, כשמספר כשרונות דוגמת שחורטסיאנטיס ופאפאדופולוס רק מוסיפים לאיכות הסגל. "הנבחרת הזאת משחקת שנים יחד", מספר העיתונאי ניקוס פפינו, שמסקר את הנבחרת עבור העיתון "אלטרוס טייפוס", "ולשחקנים יש המון ניסיון. הם שילמו שכר לימוד באליפויות אירופה ב-2001 ו-2003, כשהודחו בעקבות סלים בשניות האחרונות, אבל התקדמו לאט לאט ובאולימפיאדה הפסידו רק בהפרש זעום לארה"ב".

גם צרצריס מדבר על העוצמה הקבוצתית: "אנחנו חברים ממש טובים מחוץ למגרש, וכולנו משחקים באירופה במועדונים גדולים, מקבלים הרבה דקות ולא מתייבשים על הספסל באן.בי.אי".

טקטית, פציעתו של גאסול טרפה את הקלפים והפכה את יוון לפייבוריטית ברורה בגמר הזה. "כמו שנגד ארה"ב דחפנו את רוב הכדורים פנימה", מסביר צרצריס, "אז בטח שנגד ספרד, בלי גאסול, ננסה כמה שיותר להפעיל את פאפאדופולוס וסחורטסיאנטיס".

ביוון חוששים מעט שהאופוריה שלאחר הניצחון על ארה"ב, לצד הידיעה שהם הפייבוריטים, תביא לשאננות בהגנה, ובאותה נשימה מזכירים מיד את שמו של חואן קרלוס נווארו. "יאנאקיס ירצה למנוע מנבארו להתחמם בפתיחה", מפרשן פפינו, "כי הוא יודע שזה שחקן שמסוגל לעשות 15 נקודות ברבע". המאץ'-אפ המעניין צפוי להיות זה שבין דיאמנטידיס, שחקן ההגנה של השנה ביורוליג, ליד של נבארו.

במחנה הספרדי מקווים ליכולת טובה של נבארו, אבל בעיקר שוברים את הראש בהגנה. איך יעצרו את הגבוהים המאסיווים של יוון ללא איום החסימה של גאסול? "הקונספט יהיה הרבה הגנה אזורית עם חיפויים הדדיים", טוען העיתונאי חוליאן פיליפו מה"אל מונדו דפורטיבו", "הנבחרת ראתה את המשחק של יוון נגד ארה"ב ולא תיתן לפיק אנד רול של היוונים להתבצע בחופשיות באמצע". בהיעדרו של גאסול הבוגר, יישלף ככל הנראה מהטרנינג האח הקטן, מארק גאסול, שאמור להציב את הגוף הגדול, גדול מאוד, שלו מול הגבוהים היוונים.

קשה להאמין שהספרדים יצליחו לעמוד בין יוון, שלא הפסידה בשום משחק רשמי מאז לקחה את אליפות אירופה בשנה שעברה, לבין תואר אלופת העולם. עם זאת, אחרי הניצחון על ארה"ב, היוונים הם האחרונים שצריכים לזלזל באנדרדוג.

הסגלים

יוון

שם גובה גיל

4. ת. פאפאלוקאס 2.00 29

5. ס. סחורטסיאנטיס 2.06 21

7. ואסיליס ספאנוליס 1.92 24

8. פ. ואסילופולוס 2.03 22

9. אנתוניס פוציס 2.09 25

10. ניקוס חאציוורטאס 1.97 29

11. דימוס דיקודיס 2.05 29

12. קוסטאס צרצריס 2.09 26

13. דמיטרי דיאמנטידיס 1.96 26

14. ל. פאפאדופולוס 2.10 26

15. מיכאל קאקיוזיס 2.07 29

מאמן: פנאיוטיס יאנאקיס

ספרד

שם גובה גיל

5. רודי פרננדס 1.96 21

6. קרלוס קבסאס 1.87 25

7. חואן נווארו 1.91 26

8. חוסה קלדרון 1.90 25

9. פליפה רייס 2.06 26

10. קרלוס חימנס 2.04 30

11. סרחיו רודריגס 1.89 20

12. ברני רודריגס 1.97 26

13. מארק גאסול 2.12 21

14. אלכס מומברו 2.02 27

15. חורחה גארבחוסה 2.04 28

מאמן: חוסה ויסנטה הרננדס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully